Speederdd wrote:Heeft iemand (met of zonder handschoenen) zin om te helpen met
7. Speederdd (draagarmbrug monteren)
Rolkrik, assesteunen, doppenset & verlichting kan ik meesleuren
Als ik klaar ben... ga ik je zeker helpen!! Als het nog nodig is...
Fijne jaar wisseling iedereen!!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
niet alleen de pepper is er mee gekapt.... de gevarenlichten deden het ook al niet meer.....en NU (onafhankelijk van de gevarenlichten doen de richtingaanwijzers het ook niet meer )... als iemand een beetje tijd over heeft en handig is met de electronica ........ )
Dat is gewoon die schakelaar, dan doe je richtingaanwijzers het daarna waarschijnlijk ook weer gewoon
En je toeter, geen stekkertje verloren?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is
onderdeel A is ook los te koop, ben ik achter.
of moet ik zoizo (eigenlijk) ook die onderdeeltjes met die veren nieuw hebben..
@ andriessen: ik woon tegenover de bikini (kralingen). voor frikadellen moeten we een stukje de a20 af rijden.
Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is
onderdeel A is ook los te koop, ben ik achter.
of moet ik zoizo (eigenlijk) ook die onderdeeltjes met die veren nieuw hebben..
Nieuwe veertjes kan waarschijnlijk geen kwaad, en de boutjes en moertjes die er nu onder zitten zijn waarschijnlijk ook al lekker verroest. Ik zou een heel setje halen, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken
boutjes en moertjes kan je ook gewoon standaard spul voor gebruiken met carro-ringen, werkt zelfs beter vind ik.
wel ff nieuwe veertjes kopen idd. Er zijn ook gewoon standaard veertjes te krijgen bij de auto-onderdelenhandel, stuk goedkoper.
19 januari klinkt heel geschikt! Over deze datum ben ik er bijna cker van dat ik er bij kan zijn, dus als ik welkom ben; count me in !!
Vandaag ook weer voor een geheel jaar nieuwe APK, geheel probleemloos, helemaal niks !!
Heb overig wel een klein lijste met dingen die ik eigenlijk wel zou moeten doen! Als iemand zin heeft of mij daarmee te helpen; helemaal super. Ben zelf nl. helemaal niet zo technisch!
- heb een scheve bevestiging van de bumper omdat ik ooit eens een paaltje heb geraakt!
- linker wit knipperlicht moet worden vervangen (qo1z, daar hebben we het volgens mij wel al eens eerder over gehad! als jij die nog hebt liggen, neem ik die dan graag van je over!)
- als iemand zin heeft om me erbij te helpen (aanwijzingen geven is ook ok ): olieverversen !!
Job wrote:
- heb een scheve bevestiging van de bumper omdat ik ooit eens een paaltje heb geraakt!
Meestal, is je bumpersteun krom (of bumpersteunen) en dat is eigenlijk niet echt heel erg recht te krijgen, weet ik uit ervaring
- linker wit knipperlicht moet worden vervangen (qo1z, daar hebben we het volgens mij wel al eens eerder over gehad! als jij die nog hebt liggen, neem ik die dan graag van je over!)
Die had q01z nog wel volgens mij. Anders, Winparts, kosten 6 euro nieuw
- als iemand zin heeft om me erbij te helpen (aanwijzingen geven is ook ok ): olieverversen !!
haha, dat gaat wel lukken Leeg laten lopen bijvullen Moet je wel zorgen (of iemand) voor een olielekbak, lege jerrycan(s) en nieuwe olie
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Na het plaatsen van een request over mijn olie lekkende AX 1.1i uit '96 met ratelende aandrijfas, heb ik kort daarop twee reacties gekregen met tips over betrouwbare garages bij mij in de buurt, waarvoor dank.
Wat heeft dit met de frikadellenmeeting te maken? Nou, ik kreeg de uitnodiging van Rio97 om de as tijdens de meeting te laten vervangen. Op zich vind ik dat een goed idee maar ik zit met een groter probleem, namelijk de olielekkage. Mijn eigen garage heeft er naar gekeken en vertelde dat de auto met deze lekkage overleden was. 'Naar de sloop en een nieuwe kopen' was zijn advies, waarop ik heel eigenwijs een nieuw motorblok heb gekocht. Ik heb toen ook via het AXforum advies gevraagd en er bleken zoveel problemen te zijn om het nieuwe blok erin te zetten dat ik deze a.s. zaterdag aan Arné kado doe.
Wat is nou mijn vraag? Kan het probleem van de olielekkage opgelost worden of moet er toch een ander blok in? En zou dit tijdens de meeting kunnen gebeuren?
Ik begrijp dat ik nogal wat vraag maar daar wil ik uiteraard wel het nodige voor terugdoen. Ik heb heel vroeger een opleiding voor automonteur gedaan dus ik kan eventueel (anderen) ondersteunen met sleutelen. Ik sta open voor andere voorstellen.
Eerst maar's weten wat er nou precies lek is.
Koppakking, krukaskeering, klepseals?
Voor alle drie geldt eigenlijk wel dat vervangen op de meeting te hoog gegrepen is en brengt ook de nodige kosten met zich mee.
Een aandrijfas vervangen is de moeite niet.
En of de AX het waard is... hangt van meer zaken af. Als de AX amper roest heeft en verder in goede staat is zou een lichte motorrevisie best een optie kunnen zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
En ik heb nog wel een 1.1i blok staan (uit m'n wijlen Volcane).
Staat wel 178431km op, maar heeft altijd perfect gelopen en haalt, als je een beetje vriendelijk doet tegen 't gaspedaal, makkelijk 1:17
Komt compleet met motorkabelboom en ECU (Magnetti).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!