Frikandellenmeeting/Nieuwjaarsborrel zat. 19-01-2008

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

Speederdd wrote:Heeft iemand (met of zonder handschoenen) zin om te helpen met
7. Speederdd (draagarmbrug monteren)

Rolkrik, assesteunen, doppenset & verlichting kan ik meesleuren
Als ik klaar ben... ga ik je zeker helpen!! Als het nog nodig is...

Fijne jaar wisseling iedereen!!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

niet alleen de pepper is er mee gekapt.... de gevarenlichten deden het ook al niet meer.....en NU (onafhankelijk van de gevarenlichten doen de richtingaanwijzers het ook niet meer :? )... als iemand een beetje tijd over heeft en handig is met de electronica ........ :wink: )
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

gevaren lichten... Alarmlichten?

Dat is gewoon die schakelaar, dan doe je richtingaanwijzers het daarna waarschijnlijk ook weer gewoon ;-)

En je toeter, geen stekkertje verloren?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

alarmlichten deden het vorige maand al niet meer.,.. richtingaanwijzers pas sinds vanmiddag...

ga denk ik de complete hendel ff omwisselen en zekeringen controleren....
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

heb je nog hendels Aad? en alarmlichtschakelaar? anders heb ik die nog wel voor je denk
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

q01z wrote:heb je nog hendels Aad? en alarmlichtschakelaar? anders heb ik die nog wel voor je denk
ik spring van het zoldertje af als ik ze naar niet in 3-voud heb liggen :wink:

tnx iig :D
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

is goed, maar laat ons dan wel eerst een springkussen neerleggen!
straks breek je een enkel en dat is zo rot ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Elsje wrote: net m'n haar geknipt, dus een bakolie maskertje hoort er wel een beetje bij
dat gaat gebeuren ook dan hé, wie heeft er lekker oude bakolie ?

dan ruik je lekker 's avonds in Waterfront :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

Citrosan wrote:
Elsje wrote:staalborstel?
Ja hoor, meenemen????
graag!
Bossie wrote:
Image

Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is :roll:
onderdeel A is ook los te koop, ben ik achter.
of moet ik zoizo (eigenlijk) ook die onderdeeltjes met die veren nieuw hebben..

@ andriessen: ik woon tegenover de bikini (kralingen). voor frikadellen moeten we een stukje de a20 af rijden.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

koperrrrrrvet is ook handig mischien om mee te nemen voor de mensjes die het nodig zullen hebben :idea: 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Aad is je accu wel op goed op spanning.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Elsje wrote:
Bossie wrote:
Image

Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is :roll:
onderdeel A is ook los te koop, ben ik achter.
of moet ik zoizo (eigenlijk) ook die onderdeeltjes met die veren nieuw hebben..

Nieuwe veertjes kan waarschijnlijk geen kwaad, en de boutjes en moertjes die er nu onder zitten zijn waarschijnlijk ook al lekker verroest. Ik zou een heel setje halen, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken ;)
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

boutjes en moertjes kan je ook gewoon standaard spul voor gebruiken met carro-ringen, werkt zelfs beter vind ik.
wel ff nieuwe veertjes kopen idd. Er zijn ook gewoon standaard veertjes te krijgen bij de auto-onderdelenhandel, stuk goedkoper.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Joost wrote:Aad is je accu wel op goed op spanning.
Hij staat iedere keer leeg,........ ik rij te weinig...heb hem idd net weer een beetje opgeladen....

en nu doen de knippers het wel weer :roll:
Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Rock's wrote:
Joost wrote:Aad is je accu wel op goed op spanning.
Hij staat iedere keer leeg,........ ik rij te weinig...heb hem idd net weer een beetje opgeladen....

en nu doen de knippers het wel weer :roll:
:wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

19 januari klinkt heel geschikt! Over deze datum ben ik er bijna cker van dat ik er bij kan zijn, dus als ik welkom ben; count me in :) !!

Vandaag ook weer voor een geheel jaar nieuwe APK, geheel probleemloos, helemaal niks :twisted: :roll: !!

Heb overig wel een klein lijste met dingen die ik eigenlijk wel zou moeten doen! Als iemand zin heeft of mij daarmee te helpen; helemaal super. Ben zelf nl. helemaal niet zo technisch!
- heb een scheve bevestiging van de bumper omdat ik ooit eens een paaltje heb geraakt!
- linker wit knipperlicht moet worden vervangen (qo1z, daar hebben we het volgens mij wel al eens eerder over gehad! als jij die nog hebt liggen, neem ik die dan graag van je over!)
- als iemand zin heeft om me erbij te helpen (aanwijzingen geven is ook ok :D): olieverversen :roll: !!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Job wrote:
- heb een scheve bevestiging van de bumper omdat ik ooit eens een paaltje heb geraakt!
Meestal, is je bumpersteun krom (of bumpersteunen) en dat is eigenlijk niet echt heel erg recht te krijgen, weet ik uit ervaring :P
- linker wit knipperlicht moet worden vervangen (qo1z, daar hebben we het volgens mij wel al eens eerder over gehad! als jij die nog hebt liggen, neem ik die dan graag van je over!)
Die had q01z nog wel volgens mij. Anders, Winparts, kosten 6 euro nieuw ;-)
- als iemand zin heeft om me erbij te helpen (aanwijzingen geven is ook ok :D): olieverversen :roll: !!
haha, dat gaat wel lukken ;-) Leeg laten lopen bijvullen ;) Moet je wel zorgen (of iemand) voor een olielekbak, lege jerrycan(s) en nieuwe olie
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bbqbob
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by bbqbob »

Na het plaatsen van een request over mijn olie lekkende AX 1.1i uit '96 met ratelende aandrijfas, heb ik kort daarop twee reacties gekregen met tips over betrouwbare garages bij mij in de buurt, waarvoor dank.

Wat heeft dit met de frikadellenmeeting te maken? Nou, ik kreeg de uitnodiging van Rio97 om de as tijdens de meeting te laten vervangen. Op zich vind ik dat een goed idee maar ik zit met een groter probleem, namelijk de olielekkage. Mijn eigen garage heeft er naar gekeken en vertelde dat de auto met deze lekkage overleden was. 'Naar de sloop en een nieuwe kopen' was zijn advies, waarop ik heel eigenwijs een nieuw motorblok heb gekocht. Ik heb toen ook via het AXforum advies gevraagd en er bleken zoveel problemen te zijn om het nieuwe blok erin te zetten dat ik deze a.s. zaterdag aan Arné kado doe.

Wat is nou mijn vraag? Kan het probleem van de olielekkage opgelost worden of moet er toch een ander blok in? En zou dit tijdens de meeting kunnen gebeuren?

Ik begrijp dat ik nogal wat vraag maar daar wil ik uiteraard wel het nodige voor terugdoen. Ik heb heel vroeger een opleiding voor automonteur gedaan dus ik kan eventueel (anderen) ondersteunen met sleutelen. Ik sta open voor andere voorstellen.

Ik zie uit naar jullie reacties!

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Eerst maar's weten wat er nou precies lek is.
Koppakking, krukaskeering, klepseals?

Voor alle drie geldt eigenlijk wel dat vervangen op de meeting te hoog gegrepen is en brengt ook de nodige kosten met zich mee.
Een aandrijfas vervangen is de moeite niet.
En of de AX het waard is... hangt van meer zaken af. Als de AX amper roest heeft en verder in goede staat is zou een lichte motorrevisie best een optie kunnen zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

En hoe gehecht je aan je AX bent! ;)

En ik heb nog wel een 1.1i blok staan (uit m'n wijlen Volcane).
Staat wel 178431km op, maar heeft altijd perfect gelopen en haalt, als je een beetje vriendelijk doet tegen 't gaspedaal, makkelijk 1:17 :!:

Komt compleet met motorkabelboom en ECU (Magnetti).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply