Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroën!

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Losroyos »

ik ga ooit wel een keer morge :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by DuFF »

Is ie speciaal voor de wintercheck dan een uur eerder open? Ik heb voor de citroengarage hier namelijk voor zaterdag 10:00 opstaan ..
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Citroen
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: WedNov09, 2011 11:27:13 AM
Location: Ridderkerk

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Citroen »

AlexanderB wrote:ah, damn, hoe vroeg gaat iedereen eigenlijk? :P
Ik ben er nu. :P Nu al een uur wachttijd... :D

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by DuFF »

Ik: "Ja er zitten diverse door Citroën gebruikte onderdelen in en stiekem is het gewoon een xsara, en de Peugeot garage in Vlissingen doet deze actie niet."

De man achter de balie: "uitsluitend Citroëns meneer."

Zucht. Het vaste personeel herkende me en zei vriendelijk gedag, nou weet ik iig dat ik niet meer naar de Peug en Citroën in Vlissingen ga.

Over een week krijgt de 206 alsnog een winterbeurtje, + winterbandenwissel bij de garage waar die vandaan komt, daar is de service en klantvriendelijkheid namelijk 100% !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Revz »

Net terug van de Citroën dealer; 1,5 uur gewacht.
Het bleek dat iedereen om 9.00uur of zelfs daarvoor langs kwam. Was 15e auto in de rij toen ik er om 9:10uur was :S.
Tijdens het wachten alle nieuwe modellen maar eens van dichtbij bekeken en proef gezeten.
Ik weet nu zeker dat ik ooit een DS3 wil. Wat een gave bak is dat. :D

Toen ik aan de beurt was ben ik de werkplaats ingelopen en staan babbelen met de monteur die mn auto ging controleren.
Niet alles op het controleformulier werd per punt afgetekend maar de monteur keek wel grondig.
Enige wat naar voren kwam was dat er een aandrijfashoes vervangen kon gaan worden en de bakkeerring lekte. Dat ga ik dan maar doen. Verder een achterband die wat gecupt is en remblokken voor die er aan zitten te komen.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Henk Bats »

Image

De eerste 2 AX'en van ons zijn weer gekeurd, we gaan zo met de volgende 2 richting Ridderkerk.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Terminal »

Ik had net de mazzel zo te lezen om rond het middaguur te gaan, 10minuten wachttijd voor de auto naar binnen werd gereden.
AX kreeg geen enkele opmerking, alleen de ruitensproeier is bijgevuld en de spuit nozzle even schoongemaakt en gericht :). Top service bij Reusink Zutphen!
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by AlexanderB »

was om n uur of half 2 in zoetermeer, na 10-15 minuten aan de beurt, snel alles nagelopen, kregen de auto haast de brug niet op (lekker laag enzo) maar uiteindelijk gelukt, gaat allemaal goed met mn auto, enige puntjes waren
* dat de achterruitensproeier de slang los ligt (dat wist ik),
* dat er ergens slechte massa zit in de verlichting (zal t nog eens nalopen, denk dat t de kabel bij de accu zelf is..)
* dat mn bakkeerringen n beetje lekken (wist ik al, gaan asap samen met de aandrijfassen vervangen worden)

de monteur was ook erg enthousiast over de luchthappertjes, hij wilde zelf ook zo iets voor zn *kuch*seat*kuch* en ik heb dr nog eenofander reddingshamer dingetje aan overgehouden :) zo ff uitpakken en kijken wat t is :P

fotoshoot die ik daarna wou doen gaat ff niet door, toen ik dr achter kwam dat t dik 50 km heen, 50 terug is naar de beoogde locatie.. als ik daarheen ga, moet de zon wel iets hoger aan de hemel staan :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by q01z »

ik ben ook weer terug!

AX is met hangen en wurgen goedgekeurd hoor!

-barst in de voorruit (nee echt? :D)
-massa achterverlichting (euhhh dat hadden ze toch gefixt bij de APK?)
-band l.a. lek (stuk glas in.. iets met achterruit denk ik??)
-keerringen bak zijn zo lek, dat de monteur zich afvroeg of er nog wel olie in de bak zat :D maar dat bleek er nog wel in te zitten gelukkig.. aandrijfassen liggen hier achter me (sta hier in de garage), maar ik kan de zin om ze te monteren nog niet vinden.. zal er zo ff naar zoeken :D
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Laagstaand zonnetje geeft vaak mooiere foto's dan een felle middagzon.

Ook net terug van de wintercheck bij dealer de Jong in Zoetermeer.
AlexanderB was net klaar, kon mijn AX na een koffie de brug op.

Beetje huiswerk meegekregen:
Eén fusee te veel speling (apk afkeur).
Tussenpijp van de uitlaat kun je gewoon inkijken.

Tja, en verder meer roest aan de onderkant dan leuk is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Rio97 »

q01z wrote: -massa achterverlichting (euhhh dat hadden ze toch gefixt bij de APK?)
q01zzie, morgen zo'n massa-achterlicht kabeltje meenemen?
Heb er laatst weer eentje weggesnoept.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re:

Post by AlexanderB »

Rio97 wrote:Laagstaand zonnetje geeft vaak mooiere foto's dan een felle middagzon.

klopt, maar zon die achter de grote grijze mistwolken zit.. kweenie.. het heeft wel wat, maar ik had liever blauwe lucht.. heb voornamelijk gewoon 15 euro benzine bespaard nu, ik ga wel eens kijken of ik niet ergens dichter bij n mooie plek kan vinden :)
Rio97 wrote: Tja, en verder meer roest aan de onderkant dan leuk is.
erg zonde dat..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by grietje »

Wij zijn ook geweest ;)

In amersfoort, rovam. Was best rustig.

Gti was wel grappig, gingen ze olie peilen. Ik vroeg hoe het gesteld was met t olie peil (gister nog bijgevuld, maar de Koppakking is nogal lek hihi). Hij: ja mag wel wat bij.
Even later auto in de lucht, monteur lachen : " ik zie wel waar die olie heen gaat" Haha.

Ja ook hier : barst in voorruit, no shit sherlock! :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Henk Bats »

Eigenlijk zonder problemen met 4 AX'en de Citroën Veiligheidsdag doorgekomen.

Voor 2 auto's (de rode 11E S6 en de witte Plaisier/Chrono) een opmerking gekregen dat de koelvloeistof erg vuil was en beter een keer vervangen kan worden en van de GT was één kentekenplaatverlichtings lampje stuk.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Voor de foto's van de ochtend met de rode 11E en de blauwe 14TRS KLIK HIER

Voor de foto's van de middag met de 14GT S6 en de witte Plaisier/Chrono KLIK HIER

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by gigawebs »

Leuke foto's, Henk!

Zaterdag ook tegelijk met Romy met de Volcane langs geweest en de enige minpuntjes die naar voren kwamen waren:
- Een lekke uitlaat (niet doorgerot, maar gewoon niet lekdicht op het punt waar de einddemper op pijp zit aangesloten)
- Linker koplamp staat te hoog afgesteld. (gelukkig verblind geel licht minder dan wit).
- Scheur in m,n voorruit. (nee, echt?)

Valt weer mee, straks koplamp maar even opnieuw afstellen. :)
ImageImageImage

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Zaterdag 19 november 2011: Gratis wintercheck bij Citroë

Post by Browny »

M'n zwager z'n GT (voorheen onze) is ook in amersfoort geweest. geholpen door een enthousiast clublid dat daar werkt als monteur. Uiteraard goed gekeurd.... :-) Wel een opmerking over het druklager ( al jaren zo ) maar die gaan we volgend weekend toch maar eens vervangen.

Post Reply