Misschien een heel dom voorstel (Sleutelmeeting!)

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Misschien een heel dom voorstel (Sleutelmeeting!)

Post by CitroenZetiX »

Hallo,

Ik merk dat er een hoop Citroën fanaten en goeroes op dit forum zijn die heel veel kennis hebben met het repareren van onze AX. Ook zijn er mensen die liefde hebben voor hun Citroën, maar niet weten of niet durven om het geheel uitelkaar te halen. Dit uit angst iets nog verder te mollen, zoals ik dus.

En nu komt het.

Stel dat er nou een aantal van deze mensen "goeroes" 1 keer per maand ergens een sleuteldag zou organiseren.
Uiteraard tegen vergoeding.

Het idee:
Stel iemand heeft een kapotte koppakking. Zou leuk zijn als ik erbij zou mogen zijn om te zien en te leren hoe je dat nou van begin tot einde zou aanpakken.

Zie het als een cursus. Ik zou er zelfs een vergoeding voor over hebben. Uiteraard help ik mee, want ik ben wel een beetje handig.

Zijn er mensen die interesse hebben om zoiets op te zetten ik hoor het graag. Zijn er mensen die dit ook graag willen graag even reageren, misschien staat er dan iemand op.

Noem het de AX Club Sleuteldag ofzo
Citroën! What else? Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Losroyos »

Dit is er geweest in de vorm van frikandelle meeting, het probleem is alleen dat overal wel iemand woont in nederland, je dus een plek moet hebben die niet voor iedereen te ver weg is, je een plek moet hebben om te sleutelen, en mensen ook moeten willen.

Met behulp van de howto's valt er eigenlijk niks kapot te maken.

veder kun je nog een Haynes kopen waar alles in staat ok een koppie krijgen van de PDF file via de mail.

En kom je er toch niet uit open je een topic met je vraag en gemiddelt heb je zoiezo binne een half uur een antwoord terug.

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by HattoriHanzo »

Leuk idee
Ik zou dit wel heel leuk vinden om als "leerling" aan deel te nemen...!
AX-loos

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by AlexB »

Vind het ook wel een leuk idee!
Maar het moet dan inderdaad wel ergens in het midden van het land zijn inderdaad, zodat het voor iedereen redelijk bereikbaar is.
En dan nog een sleutelplek :D

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Rock's »

kriebelkriebel ....

Als ik komend voorjaar weer een beetje tijd heb dan kan ik wel even kijken (verleggen met mijn broertje) of er een nieuwe edie van DE frikadellenmeeting kan komen ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Losroyos »

Dat zou super tof zijn.

Zou er omgeving utrecht niet een keer een Doe het zelf garage tot een deal kunnen sluiten een werkplaats voor een dag te huren? dat is even wat mij te binnen schiet. Tuurlijk zit er dan een prijs aanvast. ik weet ook me god niet wat dit normaal kost. om een brug te huren voor een uurtje ofzo. maar goed. het is maar een voorstel he.

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by AlexB »

http://www.dhz-zuilen.nl/
http://www.doehetzelfgarage.nl/

Dus een brug kost zo'n 13.50 a 15.00 per uur.
Reken maar uit! :D

Mooiste zou zijn iemand die de beschikking heeft over een grote loods.

HattoriHanzo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonOct17, 2011 9:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by HattoriHanzo »

:jump: Zo zie je maar weer, niks dom voorstel!
AX-loos

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by AlexanderB »

ik kan wel t een en ander regelen in de omgeving Delft, maar dat is niet echt t midden van t land.. hmm :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Losroyos »

Kijk gewoon is wat je zou kunnen regelen, Miss niet midden nederland maar als je echt hulp met je auto nodig hebt is het de toch mogelijk wel waard natuurlijk.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by AlexanderB »

en koppakkingen :D dat kan ik wel ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by CitroenZetiX »

Ja een garage huren met een groep zou een goede optie zijn. Met een aantal deelnemers.
Daarbij mogen de deelnemers een lijstje maken met een aantal punten om te maken of te repareren.
De Citroën goeroes kunnen dan vertellen wat er mee moet worden genomen en wat belangrijk is.
Het werk moeten de deelnemers zelf doen onder begleiding uiteraard. Men mag ook komen als je natuurlijk niets aan je AX hebt en gewoon wil helpen of kijken of voor de gezelligheid.

Dus zoals losroyos al zei het begint bij een doe het zelf garage in het midden des landes.

Kan ik ervanuit gaan dat er minimaal ongeveer 10 mensen deelnemen. Ik wil best wel even rondbellen om er een groepskorting uit te slepen. Dan zet ik het geheel even op het forum. Mocht je willen mee doen lijkt het me verstandig om de bijdrages door de admin van de AX Club forum te laten beheren. Als ik wat geregeld heb dan hoop ik dat de admin het financiele gedeelte overneemt, zodat we daar geen problemen mee krijgen.

Mochten er leden zijn die toevallig toch al een geschikte plaats met brug(gen) zou hebben is dat natuurlijk helemaal ok.
Citroën! What else? Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Bossie »

Hou er met zulke meetings wel rekening mee dat de auto waar aan gesleuteld wordt, aan het eind van de dag wel weer moet kunnen rijden. Ze kunnen vaak niet op de lokatie blijven staan. Betekend dus dat je de werkzaamheden die je uit wilt gaan voeren, goed voor moet bereiden. Alle benodigde onderdelen vooraf aanschaffen, zorgen dat je het juiste gereedschap hebt en bedenken waar je nogmeer tegenaan kan lopen. Leuk als je je koppakking wilt gaan vervangen, maar wat als bij demontage blijkt dat de kop ook gevlakt moet worden? Dat kan nog wel eens lastig worden op de zaterdagmiddag. Of als je je koppeling gaat vervangen, en je merkt als de bak eraf is dat de krukaskeerring lekt, of je helpt 1 vd aandrijfaskeerringen aan zijn einde. Dat zijn toch wat onderdelen die op zo'n dag wel eens moeilijk verkrijgbaar kunnen zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich zulke initiatieven alleen maar toe en natuurlijk hoop ik heel stiekum dat de legendarische Frikandellenmeeting terug komt.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Mastenhose »

Het initiatief is natuurlijk ontzettend goed en leuk, maar wat Jan zegt is absoluut iets om rekening mee te houden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by CitroenZetiX »

Heeft iemand van de leden misschien een grote schuur? Of een terrein met wat ruimte? Een loods?
Dan kan men ook het een en ander aan materiaal huren. Misschien ook wel een brug voor een aantal dagen.
Mocht het inderdaad een worst case scenario zijn dan kunnen we in ieder geval nog het 1 en ander aanpassen qua tijd en dagen. Misschien bestaat er wel een mogelijkheid om een loods te huren voor een maand voor weinig.

Trouwens wel goed opgemerkt, niet aan gedacht.
Citroën! What else? Image

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by CitroenZetiX »

Kijk dit lijkt me wel wat.

http://www.unitbox.nl/

Huur voor voor 1 maand is 200 euro echter wel voor 3 maanden. Maar als we een deal kunnen sluiten van 300 euro voor 1 maand een werkplaats. dat zou betekenen voor 20 leden ongeveer 15 a 20 euro.
En dan daarna nog een brug huren of is er iemand die een alternatief kan bedenken ipv een brug.
Zag laatst nog fotoos van een ax op een paar betonblokken en dat werkte ook prima. Hebben we ook een leuk kantoortje erbij om een lopend buffet te regelen. Ik als Indo kook wel iets lekkers.

Nou ik denk dat dit echt wel het beste idee is.
Last edited by CitroenZetiX on WedOct26, 2011 11:23:57 AM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by CitroenZetiX »

Ik ben ook toevallig ingeschreven bij de KVK, dus kan ik een bedrijfsunit huren.
Het mooie is dat we dan genoeg speling hebben.
Citroën! What else? Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Misschien een heel dom voorstel

Post by Mastenhose »

Vergeet niet dat er in een aantal gevallen niet de mogelijkheid is om met de auto naar een dergelijke sleutelruimte te rijden. Denk bijvoorbeeld aan problemen met de remmen of aan een lekke koppakking, dan moet je gewoon niet (zo min mogelijk) rijden met een auto...
Dan is het leuk dat je meebetaald aan de huur van een dergelijke ruimte, maar als het erop aankomt, dan heb je er niet zoveel aan... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

Op zich een prima idee :)
Wat is nou een Citroënclub zonder sleutelmeetings...?

Als iemand een geschikte locatie heeft of kan regelen horen we dat erg graag en zouden we dolgraag een sleutelmeeting willen opnemen in de agenda.
Een ruimte reserveren zoals wordt voorgesteld door of via de AXClub wordt om twee redenen erg lastig.
Allereerst zijn de financiële middelen gewoon erg beperkt. De AXClub is geen betaalde club waardoor we er geen ruimte of magazijn op na kunnen houden zoals bijvoorbeeld de AMI vereniging of de CX club.

Een ander aspect om serieus rekening mee te houden is de aansprakelijkheid.
Als er wat mensen onderling "spontaan" afspreken om samen aan de auto te sleutelen is dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Draai je een nippel op je remklauw stuk of een fuseeboutje doormidden dan is dat, kort gezegd, je eigen probleem.
Op het moment dat sleutelmeetings door een club worden georganiseerd is de club verantwoordelijk voor het doen en laten op zo'n meeting.
Gebeurt er iets, bijvoorbeeld een lelijke deuk aan een auto of een wiel kwijtgeraakt tijdens het sleutelen, een asmoer die op de terugweg in een momentje is vastgezet in plaats van het juiste moment, lichamelijk letsel of een milieudelict, dan kan de club daarvoor aansprakelijk worden gesteld. Een persoonlijke WA verzekering dekt dat niet.

In de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen, maar het zijn wel zaken om rekening mee te houden.
Op naam van de club zal er geen ruimte worden gehuurd om de leden te laten sleutelen. Als er vanuit privé-hoek een mooie locatie komt bovendrijven waar we zelf aan onze AX kunnen sleutelen onder quasi deskundige leiding zal dat uiteraard van harte ondersteund worden!

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Misschien een heel dom voorstel (Sleutelmeeting!)

Post by CitroenZetiX »

Ik ben geen admin van dit forum en ik ben sinds hele korte tijd pas lid. Ik vind het nu al leuk worden. Ben altijd voor een happening. Lijkt me een geweldig idee om voor zo'n sleutelmeeting een speciale sticker te ontwerpen als aandenken. Niet vet groot, maar een kleintje. Ik vind trouwens de axclub stickers echt mooi. Zit nog steeds te wachten tot ik ze mag plakken. Ik ga volgende week eens bellen ergens in Utrecht om bedrijfsruimte te huren. Spreek het volgende af op eigen initiatief:

Ik probeer een zo goed mogeljke prijs af te dingen voor 1 maand huur. Ik doe de offerte online en stuur deze door naar de admin van de axclub. Mensen moeten dan vooraf geld overmaken als ze willen komen en komen dan pas op de uitnodigingslijst. Je krijgt ook echt een kaartje thuis gestuurd in de vorm van een sticker. Elke uitgenodigde mag 1 reparatie opgeven van zijn AX. voorremmen vervangen of uitlaat bijvoorbeeld. Kleppen stellen . Grote beurt etc... Als we voldoende geld bijelkaar hebben en dus ook genoeg gegadigden dan kan het spreekwoordelijk balletje rollen. Bij elk gegeven reparatie kan de Citroën goeroe van tevoren vertellen wat mee te nemen en waar hij of zij zich op moet voorbereiden. Ik denk dat er vele citroenliefhebbers zijn die deze taak als kennisoverdrager zouden willen dragen.

Ik zou graag de financielekwestie over willen laten aan de admin. Ikzelf zou ook geen geld overmaken aan een lid die pas komt kijken. Dus zodoende.

overigens:

Dit kan wel georganiseerd worden door een ax club als je een op eigen verantwoordingsverklaring laat ondertekenen, dan ben je ook niet aansprakelijk.

Als iemand een wiel of iets kwijtraakt is dat gewoon ordinaire diefstal en kan je dat via aangifte en via eigen verzekering regelen. Maar dat is wel heel erg doemdenkerij.

Daarbij hoor ik menig verhalen van zogenaamde professionele monteurs die zogenaamde kwaaltjes aan de auto,die er niet zijn, aansmeren en je een mooie gepeperde rekening mee naar huis geven.

Ik vertrouw dan meer een citroenliefhebber met gedegen kennis.

Daarbij heb je een maand een ruimte beschikbaar om misschien zelf het 1 en ander aan je ax te maken.

Positief blijven
Citroën! What else? Image

Post Reply