20 november: Gratis wintercheck van Citroën

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Dan ga ik dat morgen doen bij de dealert in zoetermeer :)
Alles wat niet onder die check valt mag ie opschrijven en dan fix ik het zelf wel though ;) geen zin om dealer uurloon te betalen :P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Happytree wrote:Hoe zit h eigenlijk kan je gewoon sochtends langs rijden en zeggen ik kom voor de winter check?
ja en dan zeggen ze sluit maar aan in de rij...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

dan moet je eerder opstaan? 8) geen idee hoe lang die rij is, hopelijk ben ik wel op tijd klaar om nog wat aan de dag te hebben :P

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik ga naar Alphen a/d Rijn met ws de C2;
Heb toevallig ook een proefrit voor de nieuwe C4 morgen :-)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Joost wrote:
Happytree wrote:Hoe zit h eigenlijk kan je gewoon sochtends langs rijden en zeggen ik kom voor de winter check?
ja en dan zeggen ze sluit maar aan in de rij...
Denk dat ik s'ochtends meteen langs rij hopelijk valt het mee anders zien we het begin volgend seizoen wel bij de APK maar weet in grote lijnen wel wat er gedaan moet worden.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ach, ik weet het nu ook al, ik ga alleen voor de gratis koffie en kvs 8)

- kvs/sproeispul ff bijvullen
- ruitenwissers stepren, (zijn of vies, of versleten)
- geen winterbanden (moet nog ff setje velgen scoren, anders blijf ik wel thuis voor de winter)
- moet eigenlijk n kleine beurt, doe ik zelf wel.
- "waarom zit er een sportuitlaat en een k&n en die belachelijk brede banden op je 1.1? *kijkt naar blok* dit is geen 1.1!" 8)

(in fact, als de rij te lang is ga ik dr niet op wachten, kan de tijd beter zelf besteden onder de auto :P)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Helaas, morgen kan ik niet. Sinterklaas vieren met Thomas in Burgers Zoo (personeelsvereniging). Maar vanmiddag de Citroën Pannenkoek Slee al gekregen ;)
Image Image Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Re: 20 november: Gratis wintercheck van Citroën

Post by Elsje »

Rio97 wrote:..Vloeistoffen afvullen op kosten van het huis..
ahaa ik ben m'n kachelradiateur aan het vervangen kan ik em daar laten afvullen ? :lol:

(eerst nog maar zien dat het rond komt... heb geen idee hoe/waar dat dash nog vast zit.)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Met al onze AX'en op de Citroën veiligheidsdag geweest.
Net als voorgaande jaren waren we te gast bij Citroën dealer "Van Splunder" aan de Geerlaan in Ridderkerk.

In de eerste sessie in de ochtend waren we met onze rode 5 deurs 1.1E S6 en met de blauwe 1.4TRS van Michel (MBa@NL) ook was Jorrit (JBo) met net aangeschafte First ook met ons meegereden.

In het begin van de middag zijn we nog een keer teruggegaan met mijn 1.4GT S6 en met de Plaisir Chrono van Michel.

Image

De First van Jorrit op de brug

Image

Onze rode 1.1E S6 op de brug

Image

En de 1.4TRS op de brug met op de achtergrond een DS Pallas

Image

Klaar voor de start van de 2e rit rchting Ridderkerk

Image

De dealer waar we met al onze AX'en geweldig werden ontvangen, Van Splunder In Ridderkerk

Image

Even wachten tot we aan de beurt zijn

Image

Op de achtergrond de showroom waar we ons nog even verlekkerd hebben aan de nieuwe C4 en heel veel DS3'en

Image

De Plaisir Chrono word op de brug aan een grondige controle onderworpen

Image

De GT word onderhanden genomen

Image

Zelfs mijn carb werd aan de analyseapparatuur gehangen en afgesteld door de werkplaats chef, met als resultaat een geweldig lopende GT.

Image

Afstellen van de carb als extra toegift, ook is van alle AX'en de remvloeistof en de koelvloeistof gemeten

Wederom zoals ook de 2 voorgaande jaren werden we geweldig ontvangen door het personeel van dealer Van Splunder in Ridderkerk

Voor de rest van de foto's KLIK HIER en voor de rest KLIK HIER

Rest nog te melden dat het een geweldige dag was, met toch weer een aantal leermomenten door de openheid van het personeel en het enthousiasme waarmee ze hun werk deden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Weer heerlijke plaatjes. Mooi dat de carb nu ook beter loopt. Aankomende winter organiseren jullie zeker het slee toernooi :lol:
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ook Julya is met de GT bij de dealer geweest (van Drie in Woerden) en de oudere garde vond het wel mooi dat er een ax-je tussen al de C3-tjes aan de beurt was. Alles was weer ok, op een kentekenverlichtingslampje na en een spijker in de band. Van die spijker wisten we al dat ie er zat, maar dit was een mooi moment om er een echte Citroën-prop in te laten zetten.

Leuke slee gekregen en een keuringsrapportje dat er bijna net zo goed uit zag als vorig jaar. (voorbandjes hebben toch 2mm profiel moeten inleveren tov vorig jaar)

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Mooie plaatjes :lol:

Spijtig dat ik gister helaas geen tijd had voor de wintercheck. :(

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Voor mij 1 grote flop!

Ze hebben echt nergens naar gekeken zelfs me remmen waren volgens hun nog goed terwijl er toch een grote scheur in de schijf zit.... niks technisch gecontroleerd alleen vloeistoffen..... owjah en me ruitenwisser.

Echt een aanfluiting, prima naar deze dealer hoef ik niet meer terug (ondanks dat de eigenaar/chef) erg gesjameerd was van een Ax GTI.

Ook al kwam ik er alleen voor soms wat onderdelen snap ik niet dat ze niet wat meer de tijd nemen.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Happytree wrote:Voor mij 1 grote flop!

Ze hebben echt nergens naar gekeken zelfs me remmen waren volgens hun nog goed terwijl er toch een grote scheur in de schijf zit.... niks technisch gecontroleerd alleen vloeistoffen..... owjah en me ruitenwisser.

Echt een aanfluiting, prima naar deze dealer hoef ik niet meer terug (ondanks dat de eigenaar/chef) erg gesjameerd was van een AX GTI.

Ook al kwam ik er alleen voor soms wat onderdelen snap ik niet dat ze niet wat meer de tijd nemen.
Zo zie je maar weer de ene garage is de andere niet, wij hebben niets dan lof over de dealer in Ridderkerk die wij bezochten met in totaal 5 AX'en (4 van ons en één van Jorrit (JBo).

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

nog effe gezellig met/bij Jeffrey in de garage geweest. was nr 84 van 86.
enige minpuntje op het lijstje was dat de olie 1/4 boven minimum stond.
En verders nog een zwetend vbak keerringetje.
wat ik begreep de enige ax/saxo van de dag. En volgens de monteurs was de veerpootbrug het sleepoog.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply