Vroemdag dinsdag 19 oktober 2010

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Drake wrote:
v.andriessen wrote:behalve van Chris want die geeft mij de schuld dat hij in de grindbak reed....
Tja wat wil je met een rijstraket :D
Het is ook jouw schuld :lol: , je hebt gewoon een hekel aan de civic :P. Zo'n ramp was het ook weer niet, beetje grind eruit scheppen en hoppa, ding kan wel tegen een stootje.

Zeer leuke dag btw, zeer goed vermaakt maar behoorlijk gaar nu hence ik ga zo plat.

Hij viel echt niet op vandaag met een civic in de grindbak, er waren er meer :D :D :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ikj ben ondertussen aan het werk!

gister samen met stuart en Tirza naar huis gereden.. wel grappig, de hele tijd die Zotte Belg achter me aan :)
bij de grens nog even in de file geraakt (45min over nog geen 5km, wegwerkzaamheden..) maar uiteindelijk goed thuis gekomen!

s'avonds nog ff hollandse friet gegeten (gek he Stu? :P) en daarna eigenlijk rvij snel in slaap gevallen...


aan iedereen; WAT EEN GEWELDIGE DAG!!!
echt, super, niets aan te merken :) auto's hielden het super.. ondanks dat ze flink op hun lazer kregen..

EN, geen enkele kapotte AX de hele dag! behalve dat ding van Ronald, maar die vraagt erom he... ;)


nu weer verder slapen op me bureau
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik ben ook weer op het werk, maar nog steeds bij aan het komen van een geweldige Vroemdag. De dag was lang, 's ochtends om 4 uur ging de wekker. Laatste zaken in de auto gegooid en om 4.45 vertrokken in de stromende regen. Eerste tussenstop bij een benzinestation aan de A50 bij Apeldoorn. Onder het genot van een bakkie koffie hebben Hester en ik daar Stefan opgewacht. Nadat ook hij een bakkie op had zijn we vertrokken naar de 2e tussenstop. Het benzinestation vlak voor de Belgische grens. Even na 7.00 zijn we daar gearriveerd. In de tussentijd hebben we niet meegemaakt dat het droog was :( Uiteindelijk in de regen, die gelukkig niet meer zo hard was, aangekomen op Zolder waar Fenwick en Vincent ons al stonden op te wachten.

De 1e sessie 's ochtends was NAT. Erg rustig aan gedaan en niet al te veel rondes kunnen rijden, wat jammer was voor de kinderen. Groot deel van de sessie leek het wel Koninginnedag, zoveel werd er met de vlaggen gezwaaid.

De 2e sessie was zo goed als droog. De baan was ook aardig opgedroogd, dus deze sessie lekker kunnen rijden. 1 jongen zat op een gegeven moment toch ietwat verkrampt zich vast te houden in de stoel naast mij. Op de vraag van mij of hij het wat eng vond antwoordde hij bevestigend. Maar toen ik vroeg of ik het wat rustiger aan moest doen was het al heel snel: 'Neeeheeee' :)

De kinderen die ik mee had, hebben er stuk voor stuk van genoten. Erg mooi om te zien dat ze het allen weer verschillend beleven, en nog mooier is de grijns op het gezicht na afloop. Kortom, volgend jaar weer :)

Uiteraard 's middags nog even vrij wezen rijden. Heerlijk m'n rondjes kunnen maken. Op een gegeven moment wel wat rode lampjes van het koelsysteem, werd toch wat warm. Kachel aan en doorrijden ;)

In totaal zo'n 34 ronden gereden op het circuit. Snelste ronde 2:24.2 (1e sessie met regen, snelste ronde 3:00.0), max behaalde snelheid 143 km/u. Verbruik op het circuit, ergens rond de 1:6,5

Hester heeft zich een groot deel van de dag heerlijk kunnen vermaken met het (te proberen) maken van foto's. Ze heeft sinds kort een spiegelreflex en dit was een uitgesproken kans om daar lekker mee te experimenteren. We zijn nu 330 foto's rijker en een dezer dagen zullen we een selectie hier neerzetten.

Uiteindelijk zijn we 's avonds om 22.30 thuis gekomen en hebben we de foto's even snel bekeken. Er zitten mooie plaatjes tussen :) Daarna snel naar bed waar we al snel in slaap zijn gevallen.
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote: EN, geen enkele kapotte AX de hele dag! behalve dat ding van Ronald, maar die vraagt erom he... ;)
Ook echt gewoon je remblok verliezen, zowel een defect als een gebrek op dat moment :P .

Zal zo vanmiddag eens even een filmpje neerplempen van de shitvic.Van de 2 korte filmpje die ik heb kon ik zo snel een laptime van 2:19 zien(met een blauwe puma in de weg), er zal vast wel een snellere ronde zijn geweest maar aanzich gezien is het redelijk voor dat hok.
Last edited by Drake on WedOct20, 2010 11:57:26 AM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja, Ronald bleef in gebreke :P


ik heb wel spierpijn! in buik en schouders..
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

MBa@NL wrote: En wat vond Jan van Vroemdag 2010:
Image
mag ik even opmerken dat dit, ondanks dat de meeste foto's nog moeten komen, denk ik met afstand de meest geniale foto vd dag gaat worden??

die moet echt op canvas Jan!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:tsja, Ronald bleef in gebreke :P


ik heb wel spierpijn! in buik en schouders..
Maar hij heeft zn remblok terug hé 8)
En ik heb ook spierpijn! Gelukkig heb ik nog een extra dagje vrijaf genomen en kon ik lekker tot 11u vanmorgen blijven liggen :oops: :)

Gisteren ben ik reeds om 5u10 vertrokken om daar ongeveer om 7u15 te arriveren. Ik had wat marge genomen om files rond Brussel te vermijden, maar dat viel supergoed mee want ik was er veel te vroeg :P
Toen ik daar toekwam was het trouwens nog kurkdroog. Leuk!, dacht ik...

M'n eerste sessie was echt een kutsessie. Ik heb maar 5 rondjes kunnen rijden en er werd dan idd nog steeds geel gevlagd etc. Alsook erg lang wachten in de pits etc. En ze hadden me bij box 9 gezet waar (vorig jaar iig) de zwaar mindervalide kinderen zaten. Geen probleem, maar met die kuipstoelen was dat verrevan ideaal. Dan ook niet veel praatjes kunnen maken. Wel de grip van de semi's in de regen kunnen testen :)

De 2e sessie was voor mij een stuk beter. De ideale lijnen droogden vlug op en er ontstond bakken grip. Zo heb ik wel gemerkt dat hij met semi's vooraan en michelins achteraan redelijk tricky uit de hoek kan komen. Zo heb ik hem in de eerste rechtse rondgezet. Alsook nog een keertje serieus overstuur gehad aan 120 in de eerste linkse, maar dat heb ik kunnen opvangen. Wel terug een leerzame sessie om die banden beter te leren kennen :)

Direct na de 2e sessie konden we gaan vrijrijden voor een half uur waarna er werd afgevlagd voor iedereen. Toen ik uit de pits kwam zag ik de rest van axclub aanschuiven en dacht ik 'oh?'. Dan ook opnieuw opgereden en toen heb ik ook terug kunnen rijden.
Leuk, maar ik snapte niet echt de bedoeling denk ik :P Volgens mij wilden ze het vrijrijden per kleur opsplitsen ofzo?

Nadien nog gezellig gaan eten met een deel van de groep. Erg gezellig, en vincent is lawaaierig, ofzo :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Mooie foto!

Ook ik heb me prima vermaakt, al was ik over de eerste sessie totaal niet te spreken, werd ver over de max van de kunde van de meeste rijders gereden, wat iedereen met vrij rijden zelf moet weten, maar met die kinderen erbij vind ik dit onverantwoord, zou het jammer vinden als deze mensen het voor de rest verpesten!

Sessie 2 werd het al wat droger en zag je ook dat de meeste de auto wel op de baan konden houden, erg lekker kunnen rijden, kinderen hadden ook een hoop schik, het leuke was toen ik vroeg aan 1 waarmee hij had meegereden kreeg ik te horen een Porsche en een Lotus, na 3 rondes de pits in gereden en gevraagt wat waren de leukste rondje dat het toch met de Ax was :) en hij tegen ze vriendjes ging vertellen dat ze daar maar in mee moesten rijden.

Het vrij rijden was ook top, soms met aan remmen wel erg druk, maar sommige remmen ook wel erg vroeg (en dan zeuren dat zolder zo zwaar voor je remmen is) gewoon kort en krachtig remmen. maar niks heeft de pret gedrukt.

Al met al de Auto hield zich goed de kinderen waren gezellig, en het was natuurlijk weer gezellig met de Ax club :)

@ Stefan en Marc? Bas en ik hadden toch gelijk :P (het was geen s2000 maar een MX5)



Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

q01z wrote:tsja, Ronald bleef in gebreke :P


ik heb wel spierpijn! in buik en schouders..
is dat van de rondjes rijden of van het gestoei met je vriendin :?: :?: :?: :D :D :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

je hebt idd gelijk. Ik dacht ook echt dat het een S2000 was :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mazda mx forum;
http://www.roadsterclub.be/viewtopic.ph ... 3&start=20

met onboard filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=K6tIq-Uc ... r_embedded (vanaf +-1min rijdtie achter mij en bij ±5min staat fenwick in de zandbak)

onboardfilmpje van een Lotus, waar Chris een mooie middelvinger gepresenteerd krijgt..
http://www.youtube.com/watch?v=J1atQaOZ ... r_embedded

http://www.tvl.be/nl/2010-10-19/vroemda ... an-zolder/
Image

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Klinkt allemaal erg goed, zo te horen heeft iedereen het uitstekend naar zijn zin gehad.
De foto's zijn ook erg tof, leuk om te zien!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

(ik had niet in de zandbak gevlogen. Enkel gespind, maar ik moest toch wat plaats maken hé :oops: )

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Happytree wrote:Het vrij rijden was ook top, soms met aan remmen wel erg druk, maar sommige remmen ook wel erg vroeg (en dan zeuren dat zolder zo zwaar voor je remmen is) gewoon kort en krachtig remmen. maar niks heeft de pret gedrukt.
Misschien moet jij maar eens gaan autocrossen oid... :lol: netjes aansluiten :roll: haha .. volgens mij staat het wel op film :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

q01z wrote:
MBa@NL wrote: En wat vond Jan van Vroemdag 2010:
Image
mag ik even opmerken dat dit, ondanks dat de meeste foto's nog moeten komen, denk ik met afstand de meest geniale foto vd dag gaat worden??

die moet echt op canvas Jan!
Deze is echt gaaaaaffffff!!!!!

Even het verhaal hier achter, de jongen die ik mee had was doof en praatte ook zeer moeilijk. En je wilt toch weten of hij het naar zijn zin heeft. En dat had hij :)

Wel geniaal dat Michel dit vast weet te leggen.
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bossie wrote:Deze is echt gaaaaaffffff!!!!!
Idd zeg, meer van zulke foto's :?: :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote:
onboardfilmpje van een Lotus, waar Chris een mooie middelvinger gepresenteerd krijgt..
http://www.youtube.com/watch?v=J1atQaOZ ... r_embedded
Waar dat nu weer op sloeg, die gast gaat een kilometer van te voren op rem/relatief traag de bocht door, ik ga er rustig voor met genoeg ruimte en dan krijg je zo'n reactie. Kijk als ik hem er nu lomp voor had gezet dan was het wel terecht :|.
Last edited by Drake on WedOct20, 2010 3:49:23 PM, edited 2 times in total.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Drake wrote:
q01z wrote:
onboardfilmpje van een Lotus, waar Chris een mooie middelvinger gepresenteerd krijgt..
http://www.youtube.com/watch?v=J1atQaOZ ... r_embedded
Waar dat nu weer op sloeg, die gast gaat een kilometer van te voren op rem/relatief traag de bocht door, ik ga er rustig voor met genoeg ruimte en dan krijg je zo'n reactie.
blijkbaar heeft hij ook een hekel aan civic's :lol: 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Drake wrote:
q01z wrote:
onboardfilmpje van een Lotus, waar Chris een mooie middelvinger gepresenteerd krijgt..
http://www.youtube.com/watch?v=J1atQaOZ ... r_embedded
Waar dat nu weer op sloeg, die gast gaat een kilometer van te voren op rem/relatief traag de bocht door, ik ga er rustig voor met genoeg ruimte en dan krijg je zo'n reactie.

zijn commentaar op het forum; was rustig treintje rijden waarbij hij sneller was en rustig punt afwachtte om erlangs te kunnen..
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Foto's van Vroemdag zijn aan het uploaden... Host ze nu via Flickr zodat ik ze gelijk ook allemaal kan uploaden en anderen ze ook kunnen vinden.

Voor aanvragen van grote foto's graag even per PB, mail, MSN of postduif.

Alle foto's zijn ook in RAW aanwezig mocht iemand ze op echt groot formaat willen laten printen.

De statusbalk staat nu op 23%... Maar HIER in elk geval alvast het geen al geüpload is.

Post Reply