Vroemdag dinsdag 20 oktober 2009

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Vroemdag dinsdag 20 oktober 2009

Post by AXClub »

Beste leden,

Ook dit jaar is de AXClub gevraagd om mee te werken aan de Vroemdag.
De Vroemdag is een circuit dag, waarbij je met je auto kinderen uit het Vlaams bijzonder onderwijs rondrijdt op het circuit van Zolder in België.
Het verzoek van de organisatie is om een aantal auto's met berijder te leveren om de kinderen te vermaken.
Wij willen daarom mensen vragen die zin, tijd, geld en een geschikte auto hebben om mee te gaan naar Zolder op dinsdag 20 oktober.

Let op!

Vanwege slechte ervaringen uit vorige jaren gaat de organisatie dit jaar extra letten op onsportief, asociaal en roekeloos rijgedrag. Stigs of Schumachers zijn nadrukkelijk niet welkom. De bedoeling is dat er sportief gereden wordt en niet geraced.
Het rijden van een rondje zonder een kind betekent direct uitsluiting van de vroemdag.
Bij roekeloos of asociaal rijden zal de club er op worden aangesproken, dat is ook de reden dat wij als bestuur nadrukkelijk het recht voorbehouden om mensen en/of auto's te weigeren.
Mensen of "vriendjes van" die wij niet kennen hoeven zich hier bij voorbaat al niet in te schrijven.
Centraal deze dag staan de kinderen, niet je auto en je stuurmanskunsten.

Uiterlijke aankomst Zolder 7:30 uur 's ochtends, uurtje rijden vanaf Eindhoven.
Het rijden met de kinderen duurt tot ongeveer 15:30.

Rijbewijs meenemen dat als borg afgegeven moet worden tbv transponder. Deze registreert het aantal dB (max 95!)

Er wordt met tijdvakken gewerkt iedereen mag/moet 2 tijdvakken rijden. 1 in de ochtend en 1 in de middag. (technische gebreken buiten beschouwing). De indeling zal dit jaar gebeuren op basis van de type auto. Je krijgt dit keer ook een nummer op de auto en dat nummer komt overeen met de groep kinderen die je oppikt.

Inschrijven bij ons uiterlijk donderdag 8 oktober via bestuur_AT_axclub.net of PB met:

* Naam
* Kenteken
* Bouwjaar
* Eventuele bijzonderheden (rolkooi, rallyauto etc)
* Adres
* Mobiele telefoonnummer
* Email
* 1 of 2 personen

Deze gegevens zijn VERPLICHT! anders kunnen kan er geen inschrijving plaatsvinden! Onvolledig aangeleverde gegevens worden niet behandeld.
Schrijf je aub pas in als je zeker weet dat je die dag ook kunt en je AX APK rijwaardig is. Op niet komen opdagen wordt de club ook aangesproken.

We hopen op een leuke, veilige en sportieve dag zodat de kinderen er weer van kunnen hebben genieten.

Groet, het bestuur
Last edited by AXClub on WedOct21, 2009 3:59:12 AM, edited 1 time in total.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

(sorry denny, jat ff je post om de locatie! q01z) (dief :lol: , zal er verder van af blijven :P)


tot nu toe hebben ingeschreven, op volgorde van binnenkomst;
  • Bossie, AX GTcarb
  • Denny, ax Sport
  • Fenwick, AX GTinj (mits aanpassing onderstel)
  • Beefy, AXGT5 (mits aanpassing onderstel)
  • Rooney, AX 16v
  • Robert, Saxo VTR
  • Bas_S, AX GTI 1.6
op de misschien lijst;
  • Duff, AX Furio
  • Browny, 106GTI
  • q01z, 924NA
Last edited by denny on TueSep29, 2009 8:52:58 AM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

is er ook weer vrij rijden na de tijd?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Inschrijving verzonden.

Deze dag staat al sinds vorig jaar in de agenda :D

En Hester komt ook weer mee dit jaar.
Image Image Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Jaaaaaaaaaaaah, ga meteen vrij regelen. Hoop dat het lukt :D
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

M'n auto rijd goed, dus ingeschreven :)
Altijd meer PK's dan jou!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Drake wrote:komt wel goed, mocht ik niet een auto kunnen regelen dan rij ik wel mee :wink: .

Hoef toch geen snelle bak te zijn, als de kinderen maar fun hebben (ofwel ergens een oude 1.1 voor een prikkie zien te regelen).
@Chris en andere;
er is door de organisatie nog het e.a. gewijzigd qua inschrijvingen van auto's!
er worden meer eisen aan gesteld.

een standaard 1.1 of zoiezo een AX zonder fatsoenlijk onderstel wordt om die reden niet geaccepteerd als inschrijving. Wij als bestuur zullen de definitieve selectie maken, aangezien wij hier naderhand ook op aangesproken zullen worden.

dit allen omwille vd veiligheid van de kinderen!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ingeschreven!
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Drake wrote:
q01z wrote: @Chris en andere;
er is door de organisatie nog het e.a. gewijzigd qua inschrijvingen van auto's!er worden meer eisen aan gesteld.

een standaard 1.1 of zoiezo een AX zonder fatsoenlijk onderstel wordt om die reden niet geaccepteerd als inschrijving. Wij als bestuur zullen de definitieve selectie maken, aangezien wij hier naderhand ook op aangesproken zullen worden.

dit allen omwille vd veiligheid van de kinderen!
Duidelijk, moet het perse een AX zijn? ik kan anders wel een 106 gti regelen :wink:
we proberen uiteraard eerst de inschrijvingen te vullen met AX-en (vandaar dat ik mijzelf ook nog niet ingeschreven heb), net als met Malmedy!

opgeven kan, maar de selectie zal beginnen met AX-en!
Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

wss kom ik als tourist

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Jaaah, heb een vrije dag ik ben erbij. Zal zo de aanmelding versturen.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

ik zal er weer zijn als toeschouwer/fotograaf/enz, enz

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

Post by Robert »

ik ben ingeschreven hoop dat er plaats is

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

ik hoop ook dat ik mee mag :-)
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

HUISWERK VOOR DE RIJDERS

Post by saxo100 »

Vrienden,
Een aantal weken geleden heb ik bij Skylimitevents een dag op het circuit van Zolder rond gescheurd in een auto van hun met instructeur.
Tijdens die dag heb ik onderstaande tips meegekregen voor het rijden van mooie lijnen op het circuit van Zolder.

Ik heb deze tips hieronder neergezet (na de plattegrond met de bocht benamingen)

Ook kun je in deze link http://blip.tv/file/1446862 een filmpje van de ideale lijn zien.

Veel plezier er mee.

Greetttzzz

Andries

Image

CIRCUIT BESCHRIJVING BOCHT PER BOCHT

EERSTE LINKSE:
Meteen één van de moeilijkste bochten van het circuit. Door zijn blinde ingang en zijn behoorlijk hoge snelheid is vooral het instuurpunt moeilijk te bepalen. De meeste piloten sturen dan ook te vroeg deze bocht in. Het ideale instuurpunt is wanneer de rechter witte lijn van de muur weg komt. Net daarvoor begin je best in te sturen met een kordate instuur beweging. De wagen moet dan met de linkerbanden even de witte lijn aan de binnenzijde raken. Daarna is het belangrijk om de wagen naar buiten te laten lopen. Stuur in het tweede gedeelte zeker niet te fel.
TIP: Rij eerst tegen een rustig tempo de perfecte lijn en ga daarna de snelheid opbouwen.

STERRENWACHT BOCHT:
Zorg ervoor dat je steeds rechtdoor remt voor deze bocht. In de remzone draait de baan reeds een beetje maar een wagen remt nu eenmaal beter in een rechte lijn. Blijf met de linker wielen op 3 meter van de linker kant op de rechte lijn voor de bocht en rem dan rechtdoor. Op het moment dat de linker wielen bijna het gras raken moet je insturen met een kordate beweging. De binnenkant wordt gesneden tot aan de voet van de borduur en laat de wagen naar buiten lopen. Probeer vroeg op het gas te gaan.
TIP: Kijk net voor het remmen even richting reclamebord van “CLUB RTL”

KANAAL BOCHT:
Deze snelle rechtse bocht kan in bijna alle omstandigheden gewoon volgas genomen worden. Raak de borduur aan de binnenkant niet want deze brengt de wagen uit balans. Ook borduur buitenkant kan link zijn.
TIP : voor het insteken van de bocht even stuur recht zetten alvorens in te sturen.

LUCIEN BIANCHI BOCHT:
Snelle en tevens gevaarlijke bocht. Een korte rembeweging voor de bocht en dan een zo snel mogelijke exit te bekomen. Als de wagen aan de buitenkant te wijd gaat forceer dan niets met het sturen. Anders zou je niet de eerste zijn die rechts kennis maakt met de muur. Bij regen staat er steeds veel water voor de borduur aan de buitenkant.
TIP : Gebruik de twee asfaltwegjes in de remzone om uw rempunt te bepalen.

CHICANE:
Remmen een stuk voorbij de brug. Het insturen is meteen het langzaamste punt. Borduurs zeker NIET gebruiken. Vanaf het moment dat je instuurt kan je al bijna helemaal op het gas gaan. Gebruik de hele breedte van de baan zodat je helemaal links uitkomt.
TIP : Probeer zo vroeg mogelijk op het gas te gaan om vlot over de berg te accelereren.

SACRAMENTSHELLING:
Bij het opgaan van de berg links aanhouden. Onder de brug kom je dan tot aan het midden van de baan.
TIP : probeer niet te moeten schakelen in de bergop. Dit doet u tijd verliezen. Beter schakelen net voor het bergop gaat meteen na de Chicane.

GILLES VILLENEUVE CHICANE:
Zorg bij het remmen dat de wagen al recht staat. Eerste bocht aanvallen insturen. Tweede bocht heel rustig op het gas en de wagen zo ver mogelijk links houden om zo de derde bocht vol op het gas te kunnen nemen. Rood wit gedeelte goed gebruiken.
TIP : Langzaamste punt is eigenlijk de tweede bocht. Dus heel rustig deze linker nemen. Nooit de hele breedte van de baan gebruiken.

TERLAEMEN BOCHT:
Snelle rechterbocht. Deze bocht is ideaal om te bekijken hoe goed de set up is van de wagen. Moet volgas genomen kunnen worden, behalve bij regen. Laat insturen en de borduur aan de binnenkant helemaal mee benutten. Buitenkant niet te ver op borduur gaan. Kan wagen uit balans brengen en naar de rechtermuur doen schuiven. Net na de bocht rij je over de tunnel. Blijf goed aan de binnenkant. Wagen kan wat “zweven” op hoogste punt.
TIP rij na de Villeneuve rechtdoor naast linker borduur en stuur pas in als borduur bijna stopt.

BOLDERBERG BOCHT:
90 graden bocht. Blijf bij het remmen mooi parallel met het gras aan linkerzijde. Let op bij regen. Dan is deze remzone heel verraderlijk. Blijft ook heel lang nat door de schaduw van de bomen. Stuur laat in. Ga nooit te vroeg op het gas. Dit levert enkel onderstuur op. Borduur aan de binnen- en buitenzijde niet gebruiken. Is veel te slecht voor het mechaniek.
TIP : Gebruik deze bocht om uw remtechniek te verfijnen. Als het misgaat heb je nog een strook van 20 meter asfalt om te corrigeren of stil te geraken.

JOCHEN RINDT BOCHT:
Klein knikje dat je vrijwel rechtdoor neemt. Bij regen nooit schakelen op de witte lijnen. Dat kan wagen helemaal uit balans brengen.

JACKY ICKX BOCHT:
Laatste chicane voor het rechte stuk van start/finish. Hier kan laat geremd worden. Rem bij regen wel een beetje uit de lijn. De ideale lijn is dan echt glad. Eerste bocht goed afsnijden en wagen links houden. De rechtse vol uit accelereren. Borduur buitenkant gewoon mee gebruiken bij droog weer.
TIP : offer de eerste bocht helemaal op met oog op de tweede bocht.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik moet nog met kantoor kortsluiten of ik deze data ook echt vrij ben, zoja, en indien velgenprobleem opgelost is tegen die tijd, ben ik van de partij :) dus het is allemaal ff afwachten :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Iemand al iets van Antoine gehoord? Ik zou met hem meerijden!
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Ingeschreven

Post by MrBBQ »

Ingeschreven>>>...

Gr.MrBBQ
Saxo style is sexy style....

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Kan ik ook nog mee?? met mijn 1.6 GTI?!?!?
Please?!?

Ik wil er heel graag bij zijn!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Er worden dit jaar hele strenge eisen gesteld door de organisatie en er zijn ook harde regels. Dit t.o.v. andere jaren.

om die reden zijn we een aantal inschrijvingen ook nog even nader aan het bekijken, er wordt nou eenmaal wat van de inschrijvingen verwacht en ge-eist.

Wat joost zegt komt misschien een beetje bot over, maar is helaas dit jaar wel werkelijkheid. Andere jaren kreeg je het nog wel voor elkaar om een rondje mee te rijden als bijrijder, dit jaar gaat dat niet lukken. Ook rondrijden zonder bijrijder is gelijk einde verhaal.

wat natuurlijk niet wegneemt dat we wel heel veel lol en plezier gaan hebben :)
Image

Post Reply