Rally Zuid-Limburg

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
bdacier
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuMar22, 2007 11:32:01 AM
Location: Maastricht
Contact:

Rally Zuid-Limburg

Post by bdacier »

Ik zat zo eens te denken en ik bedacht me dat ik twee jaar geleden ooit een keer een rally in de buurt hier heb gereden. Niet zo'n offroad geval maar meer een soort van cruisen.

Ik kan misschien aan de info komen van die rally om dat eens uit te zetten, maar ik zal jullie eerst even vertellen wat de bedoeling dan is!

Het gaat om een rally door Zuid-Limburg incl. een gedeelte van België, de lengte weet ik niet meer precies maar verwacht ongeveer iets tussen de 200 a 400 kilometer. Het is dus geen kleine pil. Maar goed in het midden is een rustpauze ingepland bij een lunchgevalletje midden tegen een van de vele heuvels aan. Het is dus lekker heuveltjes rijden en ondanks dat ik hier woon rijdt mijn AXje niet veel bergjes net zoals bij de meesten hier denk ik.

Er zit ook een soort van wedstrijd element in: de bedoeling is om je overal precies aan de snelheid te houden en zo binnen een bepaalde tijd én afstand (wordt gemeten) binnen te zijn. Dit betekent dus te vroeg of te laat en/of te veel of te weinig km's is strafpunten. Daarbuiten wordt er nog een kleine proef gedaan en zijn er natuurlijk vragen onderweg!

De route beschrijving werkt alsvolgt: na 52m sla links af. na 135m ga rechtdoor enz. Het is dus belangrijk dat je kmteller het doet :wink:

Uiteindelijk worden dus én je rij-skills én je hersenen op de proefgesteld, terwijl je lekker een nieuw gedeelte (misschien ook niet) van Nederland verkent. Dus.... ik wil proberen zoiets te regelen en dus aan de info zin te komen, máár dan moet er natuurlijk ook genoeg animo voor zijn! 't Ziet er natuurlijk uber-vet uit als we met zo'n 30+ AXjes om de minuut langskomen!

Post Reply