15 Juli; (thema) Zeeland meeting!! (UPDATE! openingspost)
Moderators: Browny, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Fotos!!
dag van te voren afzetten en bekijken
*droomfoto*
weer sochtends
aaawh
nog een keer aawh
axxjesss
op het strand
stoelenwissel (super thanx speederd, en bas en en en iedereen)
Rechte lijn vuil
gezellig dus!!
rest v/d fotos staan hier:
http://www.init-0.com/Fotos/2007/klein/ ... /index.htm
dag van te voren afzetten en bekijken
*droomfoto*
weer sochtends
aaawh
nog een keer aawh
axxjesss
op het strand
stoelenwissel (super thanx speederd, en bas en en en iedereen)
Rechte lijn vuil
gezellig dus!!
rest v/d fotos staan hier:
http://www.init-0.com/Fotos/2007/klein/ ... /index.htm
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
DuFF wrote:wie heeft die auto met die rode naafdoppen en dus ook die spatlappen achter?
wilt die persoon aub even reageren, of iemand die het weet
Ik heb zo'n vermoeden dat dat de mijne is.
Binnenkant van de spatlappen zijn vandaag een paar kilo aangekomen, en ik heb vorige week de velgen bijgespoten (zoals je kunt zien )
GT velgkapjes liggen alleen nog thuis in de hal.
Maar hoezo?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Aspeve wrote:Beetje bizar was het wel ja. Doet ie normaal nooit, die ruit:D
Maar goed, heb ik weer wat te vertellen op mijn werk morgen.
Ik heb het nog's na gezocht in de vakliteratuur, in mijn werk (woningbouw) komen we ook erg veel van dit soort spontane glasbreuken tegen.
In principe zou gehard glas gewoon bestand moeten zijn tegen het aanbrengen van een verduisteringsfolie. Ik denk dat jouw folie niet de oorzaak is voor het springen maar dat het verduisteren een andere oorzaak heeft versterkt waardoor de ruit dacht: ach barst ook maar.
Spontaan barsten van gehard glas kan door twee hoofdzaken ontstaan die in beide gevallen worden versterkt door overmatige opwarming van de ruit, en donkere kleuren absorberen meer warmte....
Kan zijn dat er een randbeschadiging aan de ruit is, dat de bevestiging van de spoiler net ietsjes te strak is aangedraait.
Kan ook een productiefout zijn, dat er nikkelsulfiede ingesloten is tijdens het verharden van het glas. Dit komt regelmatig voor en om dit te testen is vrij duur.... Zou best wel's kunnen zijn dat het altijd al in je glas heeft gezeten maar dat het door de verduistering net effies te heet werd waardoor de ruit krak deed....
Maar het blijft te bizar voor woorden. Ik stond lekker te ouwehoeren bij mijn AX met Paul Citrosan en Marco MNM(tm) en toen ging jouw ruit opeens vervormen. Het leek de film Christine wel!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
MNM(tm) wrote:@ Linda: h??l merkwaardig dat 't de ontstekingsmodule (of bobine?) blijkt te zijn, omdat ik ook heel je brandstofpomp niet hoorde bij contact aanzetten (iets wat mijn AX duidelijk w?l doet!).
Brandstofpomp hoor ik nu dus weer wel bij het contact aanzetten. Die Pino van de ANWB zei dat dat wat kapot was er voor zorgt dat je het brandstofpompje hoort bij contact aanzetten.
@Rio97: Ben zo blij met mij complete setje lampen. Ze schijnen nu allebei even fel en heel belangrijk, dezelfde kant op
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Lovely Linda wrote:Brandstofpomp hoor ik nu dus weer wel bij het contact aanzetten. Die Pino van de ANWB zei dat dat wat kapot was er voor zorgt dat je het brandstofpompje hoort bij contact aanzetten.
Hmmm, heeft 'ie dan een zwart blokje links (dus aan bijrijderszijde, achter de koplamp, onder de computer) vervangen?
@Aspeve: Zo dan! Dat heb je ook snel geregeld! Wat een mazzel dat er op de sloop een zelfde kleur wit AX stond.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:@Aspeve: Zo dan! Dat heb je ook snel geregeld! Wat een mazzel dat er op de sloop een zelfde kleur wit AX stond.
Ja, was idd mazzel. Ik moest het toch vervangen dus dan maar gelijk, anders blijft het allemaal weer liggen en wordt het op de lange baan geschoven. Zit wel een klein beetje werk aan de klep maar dat is te overzien.
Nogmaals mijn dank en je klep komt asap weer jouw kant op.
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
MNM(tm) wrote:Lovely Linda wrote:Brandstofpomp hoor ik nu dus weer wel bij het contact aanzetten. Die Pino van de ANWB zei dat dat wat kapot was er voor zorgt dat je het brandstofpompje hoort bij contact aanzetten.
Hmmm, heeft 'ie dan een zwart blokje links (dus aan bijrijderszijde, achter de koplamp, onder de computer) vervangen?
Nee een plaatje in het midden van de motor, onder de onsteking enzo.
voorop het motorblock zit een klein plat dingetje ter hoogte/vlak bij van de verdelerkap. het platte ding is de ontstekingsmodule
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
aaawwhh super lieve moooie foto van pritje!!!
:D
:D
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).