Ik zag net dat ik een magneti marelli ecu op mijn auto heb zitten.
Dat wil zeggen dat ik het injectieverhaal van een 1.4 wel kan vergeten.
Ik heb dan ook nog een kabelboom nodig. Tot waar zou deze lopen en heb ik nog iets meer nodig?
Maar het wil dus ook zeggen dat ik niet zomaar een 1.4 blok in mijn auto kan gooien als ik het goed begrijp, toch?
Magneti marelli
Moderators: Rock's, webmasters
Re: Magneti marelli
Figuur wrote:Ik zag net dat ik een magneti marelli ecu op mijn auto heb zitten.
Dat wil zeggen dat ik het injectieverhaal van een 1.4 wel kan vergeten.
Ik heb dan ook nog een kabelboom nodig. Tot waar zou deze lopen en heb ik nog iets meer nodig?
Maar het wil dus ook zeggen dat ik niet zomaar een 1.4 blok in mijn auto kan gooien als ik het goed begrijp, toch?
Zie mijn wie is wie

ik zou niet de kabelboom gaan vervangen is een rotklusje als het blok erin ligt, en dan kan je netzo goed meteen een 1.4 erin leggen. Grote kans is namenlijk dat de onsteking niet meer gaat functioneren aangezien deze via dis werkt en de bdp sensor nodig is, dat mist bij een boschskabelboom.
Dan zou je een bosch dis systeem van een nieuwere tgs of furio moeten nemen maar deze zijn lastig te vinden, of een onsteking met verdelerkap erop moeten zetten maar weer is het dan makkelijker om meteen een compleet blok erin te stoppen.
wat je nodig hebt is:
-Compleet 1.4 bosch blok met de kabelboom van een type2 met ronde bakstekker
-Toerenteller van een type2 (staat er momenteel 1 te koop bij aangeboden)
-goed gereedschap en 3 vrij dagen
