En ja nu werkt nog meer als de helt niet ne 3uur problemen oplossen sta ik nog steeds geen stap verder !
Dat is echt kl*te want op deze pc staan al mijn eindwerk taken voor school en als die kwijt zijn dan kan ik het wel vergeten.

Dit = echt kl*te

Moderators: Rock's, webmasters
flipthijs wrote:ALLES = OPGELOST, ben wel heel veel bestanden kwijt, maar heb mijn eindwerk nog !! Ik heb nog een half-vol cd'tje gevonden waar ik nog op kon schrijven, daarop ff mijn eindwerk gezet en belangrijke bestanden.
En nu kan ik weer verder zonder dat virus!
1ste ding dat ik gedaan heb = - Norton internet security en antivirus geinstaleerd :P
Mij hebben ze geen 2 keer !!
mpm wrote:flipthijs wrote:ALLES = OPGELOST, ben wel heel veel bestanden kwijt, maar heb mijn eindwerk nog !! Ik heb nog een half-vol cd'tje gevonden waar ik nog op kon schrijven, daarop ff mijn eindwerk gezet en belangrijke bestanden.
En nu kan ik weer verder zonder dat virus!
1ste ding dat ik gedaan heb = - Norton internet security en antivirus geinstaleerd :P
Mij hebben ze geen 2 keer !!
Meestal installeer je een virusscanner v??rdat je besmet wordt.
Tipje:
1. Neem minimaal 2 HD's in je PC. Drie schijven van 80GB is 10x beter dan 1 van 240GB (veel flexibeler, veel meer (backup)mogelijkheden, evt. meerdere OSsen, swapfiles op aparte partitie, etc.).
2. Op C: all??n c:\windows, c:\program files en alles wat Windows en/of andere programma's automatisch zelf aanmaken.
3. Op D: Alle (serieuze) programma's die je z?lf installeert zetten, bijv. heel herkenbaar in D:\PROG.
4. De minder belangrijke programmatuur zoals games/p2p op E:
5. Je email en andere data/documenten: Op een aparte schijfletter (makkelijk om die hele schijf dan te backuppen! Geen uitzoekerij wat wel / wat niet!), bijv. F: dus. Nooit en te nimmer je werk op C: zetten. Gebruik liever geen Outlook (Express). Die zijn ernstig lek/onveilig en geven problemen als je 't wilt backuppen of verplaatsen. Ik gebruik bijv. Eudora Light 3.0.6. Antiek, maar je kunt 't zo van de ene naar de andere schijf verplaatsen.
6. G: is dan bijv. je fysieke 2e disk die je voor backups en images gebruikt. Gaat je 1e schijf stuk: gooi d'r een nieuwe in, zet je backups terug en zet je image terug, klaar is kees.
Als je C: dus lekker klein houdt, kun je dat zeer snel terug imagen als Windows in de knel zit (kwestie van hooguit paar minuten) (met spyware of wat dan ook). Gebruik geen herstelpunten maar imagesoftware zoals bijv. ghost om je C schijf te backuppen als je dingen wilt uittesten (in 't register klooien / Windows update uitvoeren / etc.).
Zijn C en D samen ??n fysieke HD, kun je dus ook mooi regelmatig je hele Windows-systeem + belangrijke software imagen.
Ben 86 wrote:Dit bovenstaande klinkt allemaal heel leuk en veilig maar ik vind het niet slim. .... Wil je helemaal overal vanaf zijn; koop een mac![]()
Ben 86 wrote:Een goede tip is wel om alle ?cht belangrijke dingen sowieso gebackup-d te hebben zodat je ALTIJD iets hebt om op terug te vallen (mail het desnoods naar je zelf zodat het in je mailbox staat).
Installeer dus bij een schone windoos installatie altijd een virrusscanner / anti spam programma om dit soort gevallen te voorkomen!
Ben 86 wrote:Dit bovenstaande klinkt allemaal heel leuk en veilig maar ik vind het niet slim. Drie schijven van 80 gieg zijn velen malen langzamer dan 1 van 240
(..)
Het installeren van een goede virrusscanner / anti-spam programma lost heel veel problemen op. Wil je helemaal overal vanaf zijn; koop een mac
(..)
Installeer dus bij een schone windoos installatie altijd een virrusscanner / anti spam programma om dit soort gevallen te voorkomen!
Na een paar weekjes testen, instellen en doen kan ik nog maar 1 scanner aanbevelen: NOD32!!!!
kakanox wrote:bad_my84 wrote:Avast is ook een goeie scanner.
In ieder geval beter dan Norton en McAfee samen
Avast? Linkje?
bad_my84 wrote:Avast is ook een goeie scanner.
In ieder geval beter dan Norton en McAfee samen
mpm wrote:
Als je C: dus lekker klein houdt, kun je dat zeer snel terug imagen als Windows in de knel zit (kwestie van hooguit paar minuten) (met spyware of wat dan ook).