kl*te pc's...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

q01z
Total admin
Total admin

kl*te pc's...

Post by q01z »

Zoals bij sommige wellicht bekend, deed mijn mainpc het al een tijdje niet, moederbord was gesneuveld en daarmee gelijk ook het geheugen.. moederbord op garantie vervangen, maar wegens gebrek aan geld geen geheugen gekocht.. vandaag voor kerst een geheugen module gekregen van mn vader.. dus ik installeren.. 1e boot, goed.. 2e boot.. bof lichtflits, pc uit.. voeding dood..

marc boos, marc rolt stoel achteruit.. tikt tegen stereo, stereo gaat aan.. stereo gaat behulp van 2 goed geplaatste trappen weer uit.. de overige 4 trappen waren niet nodig maar wel efficient..

andere voeding erin lijkt overigens wel te werken, maar mn stereo was niet hoger dan een gemiddelde autoradio en ligt nu plat te zijn in de container..

anger management iemand? :roll:
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Cees »

:pottytrain5: Marc , Marc , Marc :violent1:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

:jpparty Geweldig,...nu kan je tenminste nieuw en moderne spullen kopen,.......oow,.. geen centjes, das waar ook,...... :oops:

Ik heb nog wel een stereosetje voor je....... hebben ?

Grt,
Aad
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Dus ipv van de pc is nu de stereo dood :lol: , subtiel :D .

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ok nou ben ik eigenlijk zo mogelijk nog pissiger.

of iig meer moedeloos.. heb ik eindelijk al mn drivers geinstalleerd.. krijg ik een bios foutmelding, reset hij de bios, staat de bios standaard op RAID is mn 160gb s-ata data schijf gewoon LEEG

fuckerde fuck fuck fuck zooi!

voor niets 4 mnd lang gewacht op mn geheugen..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik geef het op..

iemand pc kopen?

2 tientjes ofzo?

zolang ik m maar niet meer hoef te zien :?
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

probeer windows eens ipv dat linux....

en 2 tientjes is geen geld :D dat is ie in onderdelen nog wel waard :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

pc verkocht aan mij wat mij betreft.. wanneer moet ik 'm komen halen? :P

en Windows/Linux zal allebei niks uitmaken als je bij het BIOS al foutmeldingen krijgt..

LEEG, dat ken ik, heb ik zelf gehad met een 500GB RAIDset, niet heel grappig.. gelukkig nu alweer redelijk gevuld en ik mis niet heel veel van wat ik eerder had..

..overigens ben ik later tot de ontdekking gekomen dat ie niet LEEG was, maar dat alleen het MBR ofzo beschadigd was (weet al niet precies meer hoe dat heette).. komt erop neer; zoek een goeie disk repairtool, en ga daarmee die schijf te lijf.. het liefst in een andere pc, zodat ie niet hoeft te booten..

meestal staat je data er gewoon nog!

Gerard Maas
Technische Man

Post by Gerard Maas »

Ik ben sinds kort eigenaar van een nieuwe computer met een vaste schijf
van 80GB en een werkgeheugen van 1024MB,maar omdat ik computer
leek ben hebben ze de Cschijf uit mijn programma gehaald,zodat ik bijna
niets meer fout kan doenIk werk met Windows XP en Office 2002 en AVG
antivirus en mijn provider houd de spam tegen.Ik gebruik nu ca 20% en
voel me met een Ferari 50km/h rijden
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@kaka: MBR is juist nog wel vol, windows probeerd zichzelf wel te booten maar houdt daarna op omdattie leeg is :(
disktool gaf dat ook aan..

het probleem zit m echter wel in linux/windows momenteel.. (al probeer ik windoos), omdat XP niet standaard op een S-ata schijf kan installeren.. dus controllers van diskette installeren (F6 bij setup), controllers worden geinstalleerd.. maar harddeschijf niet gevonden..

die bios foutmelding.. tsja euhm, hij gaf aan dat overclocking niet kon en gooide zichzelf op default.. en dat terwijl hij niet overclocked is.. is een standaard foutmelding bij deze serie mobo's :?

config:
Asus K8V SE Deluxe
Kingston 512mb DDR3200
AMD64 3200+
S-ATA Maxtor (daar zal het wel weer in zitten, ik had geen maxtor besteld, ik haat maxtor)
NEC DVD R/W/RW

overigens gaf mijn voeding vannacht ook even een vonk :? ook zo'n goedkoop flutding.. volgende pc zet ik echt weer zelf in elkaar! stelletje amateurs..
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Marc, laten we samen zoveel mogelijk PC's verzamelen en ze ritueel verbranden of in elkaar trappen... bij mij doen ze ook altijd stoer...

Trouwens als je een goede PC hebt dan heb je eigenlijk helemaal geen stereotoren meer nodig :wink:
Image

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

q01z wrote:(..)
S-ATA Maxtor (daar zal het wel weer in zitten, ik had geen maxtor besteld, ik haat maxtor)
Groot gelijk, ik heb al 3 kapotte maxtors gehad in m'n PC's de laatste jaren.
Een maxtor kost 5 euro minder maar je hebt er 2500 euro meer ellende door.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

haha, hebben jullie het eindelijk ook ontdekt? een systeembeheerder op mijn werk zwoer bij Maxtor... na 3 kapotte schijven bij ons op de afdeling en daarmee 3 systemen die hij met spoed opnieuw moest installeren gaf hij me gelijk :lol:

Ik werk met nog 3 anderen samen aan 1 project, ik ben de enige met een schijf die nog nooit gesneuveld is en ik heb een Hitachi (IBM) :)

IC35L090V2 trouwens, best lekker schijfje, aardig rap, was alleen in 't begin superstil, en nu niet meer zo. Maarja.. mag de pret niet drukken.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Bij ons thuis is nog nooit een Maxtor schijf kapot gegaan, en ik denk dat we er een stuk of 3 hebben.

Alleen de pc van mijn broertje begon kuren te vertonen, en ik geloof dat daar Maxtor inzat :roll:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Heb hier ook 'n maxtorschijfje wat z'n werk niet altijd even goed doet.

Soms bij opstarten (1 keer in de 50 dagen ofzo) lijkt de pc de harddisk niet te herkennen, worden er nieuwe biosinstellingen aangemaakt (Ofzo, begint iig iets met 't bios), en wordt gevraagd tot restart. Als je dan restart herkent hij de schijf weer wel :S errug vaag. Maar gelukkig doet hij het de rest van de 49 keer het wel goed.

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Glenn@nl wrote:Heb hier ook 'n maxtorschijfje wat z'n werk niet altijd even goed doet.

Soms bij opstarten (1 keer in de 50 dagen ofzo) lijkt de pc de harddisk niet te herkennen, worden er nieuwe biosinstellingen aangemaakt (Ofzo, begint iig iets met 't bios), en wordt gevraagd tot restart. Als je dan restart herkent hij de schijf weer wel :S errug vaag. Maar gelukkig doet hij het de rest van de 49 keer het wel goed.
Heb je wel al vast backups? Doen, hoor!
(of je moet geen belangrijke data/mail op je PC hebbuh).
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

kakanox wrote:haha, hebben jullie het eindelijk ook ontdekt? een systeembeheerder op mijn werk zwoer bij Maxtor... na 3 kapotte schijven bij ons op de afdeling en daarmee 3 systemen die hij met spoed opnieuw moest installeren gaf hij me gelijk :lol:

Ik werk met nog 3 anderen samen aan 1 project, ik ben de enige met een schijf die nog nooit gesneuveld is en ik heb een Hitachi (IBM) :)

IC35L090V2 trouwens, best lekker schijfje, aardig rap, was alleen in 't begin superstil, en nu niet meer zo. Maarja.. mag de pret niet drukken.
Dr draaien hierzo alleen maar IBM/Hitachi's 2x120gig 2x160gig dan nog 2x60 gig en nog een nieuwe 250 gig... en ja, ook ik haat maxtor :D

Heb dr wel 4 kapot gehad, was nog uit de beruchte 75GXP serie, en dan nog het meest brakke model, de 45 gig versie, na 4x toch maar een nieuwer modem geeist, en dat zijn de 2x 60 gigs geworden, lopen perfect :D

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

houd op met die enge verhalen over Maxtor...heb oa een Maxtor schijf in mn pc zitten :wink:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

maxtor KAN goed werken. Mits je een goede serie hebt, en die zijn er niet zoveel. Als je de problemen met je mobo en hdd nog steeds hebt anders ff een biosupdate uitvoeren en de firmware van je hdd vernieuwen, misschien dat het helpt.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Re: kl*te pc's...

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
anger management iemand? :roll:

JEP!!! Hiero >>>>> KLIK

(Marc achter z'n pc ;) )
:)

Post Reply