godeverdomme....auto lekt wel heel erg!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

first
AX liefhebber
AX liefhebber

godeverdomme....auto lekt wel heel erg!

Post by first »

Ik ben vandaag door de wasstraat geweest...jammer genoeg had ik geen regenjas aan! Middenconsole met verlichting vol water door lekkende antenne. Lekkend zonnedak. Nou begrijp ik ook waarom de zijruit zo roest. Water loopt eronder door naar binnen. Daar komt bij dat de kofferbakklep lekt. De handelaar krijgt het op zijn borrd :cussing:

handelaar :sniper

:cry: waarom heb ik nu weer een auto die zo lek is als een mandje

Ik maak de handelaar af, dusdanig dat hij nooit meer een auto zal verkopen.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Zo, dat is wel zwaar balen. Wat ik zo op het forum lees heb je niet zo heel veel geluk gehad met je auto.

Succes ermee. Vraag me alleen af of de handelaar zich er iets van aantrekt.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Hoe krijg ik alles in hemelsnaam waterdicht????

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Voor nood kan je ducktape gebruiken. (ik heb ook een eend, heb ook een vermoeden waarom het DUCK-tape heet :lol: ) Je zou eens op de sloop de deurrubbers uit een sloper kunnen halen. Net als het rubber wat de achterklep zou moeten afdichten. Voor de rest zijn wasstraten niet echt heel erg aan te raden. (hoewel ik er zelf ook nog wel eens doorheen rij) In de wasstraat lekt mijn zonnedak ook iets (komt een druppel onder te hangen, bij gewoon regen buiten heb ik nergens last van). Wat daarbij vaak het probleem is, is dat er vuil tussen het glas en het rubber zit. Beetje afhankelijk van het type dak hoe je het glas eruit kunt halen, maar als die aansluiting ranzig is willen ze nog wel eens gaan lekken.
De binnenverlichting zit met een kliksysteem vast. Kan gemakkelijk kapotbreken dus wees voorzichtig. Deze kan je loskrijgen met een platte schroevenrdaaier. Als je dat lampje eruit hebt, kan je ook bij de bevestiging voor je antenne komen. Die draai je los, dan kan je onder je antenne de boel ff schoonmaken en evt roest aanpakken. Wanneer je da antenne weer terugplaatst kan je er evt wat kit tussen doen om er zeker van te zijn dat ie weer waterdicht is.
Last edited by blueduck on FriDec16, 2005 1:10:49 PM, edited 1 time in total.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

zou je echt denken dat het aan de rubbers ligt dan?

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Dacht ook gelezen te hebben dat je deuren lekten, maar dat is blijkbaar niet zo. Achterklep lijkt mij de enige mogelijkheid dat het rubber daar niet meer lekker is. Achterruitje.... daarover heb je al een topic lopen.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

yep, het water blijft staan achter de deurrubber aan passagierskant in de A-stijl. Daar zit al een behoorlijke roestplek, dus das al langer aan de gang.

Verder het achterruitje ( ook passagierskant ) daar komt het water onderdoor naar binnen en blijft dus ook staan. das ook al langer aan de gang. Dat blijkt wel uit de roest eronder.

Verder is de hoedenplank nat door de kofferbakklep

En de middenconsole met binnenverlichting staat vol door waarschijnlijk een lekke radioantenne

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Je kunt ook eens proberen om de rubbers in te smeren met vaseline. Ik heb een Golf gehad met een open dak. En dat dak lekte ook als het veel regende of in de wasstraat. Maar als ik de rubbers regelmatig met Vaseline insmeerde bleef het binnen droog.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Heb ook een golf gehad :oops: :oops: met open dak. Had standaard een handdoek bij me. Als het geregend hadm en ik ging linksaf, dan kwam het er met stralen tegelijk uitzetten! Sindsdien geen zonnedak fan meer, maar als ie dr eenmaal inzit, heb je niet zoveel keus meer he!

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik heb de lamp eruit gehad en gedroogd. Zat met een of ander plakmiddel vast en blijft nu dus niet meer zitten. :?

ff oplossing zoeken... dat was nou echt wat je noemt een minuten klusje.

Deurrubbers ff gecheckt...bestuurders kant is goed. Passagierskant zitten geen gaten in of iets. Maar rubber wordt poreus meende ik als het oude wordt.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

blueduck wrote: ......vermoeden waarom het DUCK-tape heet :lol:.

Ik denk dat de bedoelde tape niets met (blauwe) eenden te maken heeft, het heet geen "DUCK' tape maar "DUCT" tape en wordt gebruikt om naden in luchtkanalen van luchtbehandelingsinstallaties af te tapen.

DUCT van kanaal dus.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

euhm, zijn niet vrijwel alle axjes zo lek als een mandje? door de wasstraat moet je echt niet doen zonder regenjas..

die antenne is wel vervelend idd..

je dakraam, tsja euhm... dat lekt eigenlijk altijd.. kit is verteerd enzo.. opnieuw kitten wellicht?

achterraampjes horen te lekken :P
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Volgens mij is Ducktape een merk Duct-tape. En een slechte ook trouwens, veel lijmresten bij verwijderen.
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

pcrodent wrote:Volgens mij is Ducktape een merk Duct-tape. En een slechte ook trouwens, veel lijmresten bij verwijderen.

als iets goed vast moet zitten is er geen betere dan DuctTape!!!
Maar is idd lastig te verwijderen, zit een soort touwstructuur in verwerkt ofzo.
Last edited by Browny on FriDec16, 2005 7:16:08 PM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Browny wrote:als iets goed vast moet zitten is er geen betere dan DucTape!!!
Maar is idd lastig te verwijderen, zit een soort touwstructuur in verwerkt ofzo.

Gaffa 8)
Ductape is imitatie.

En het droogt behoorlijk uit ja, eigenlijk moet je het ook niet gebruiken voor dingen die langer dan een week vast moeten zitten.
(heb drie jaar als theater en congrestechnicus gewerkt)
Door condens eronder wil het nog wel's netjes loslaten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Henk Bats wrote:
blueduck wrote: ......vermoeden waarom het DUCK-tape heet :lol:.

Ik denk dat de bedoelde tape niets met (blauwe) eenden te maken heeft, het heet geen "DUCK' tape maar "DUCT" tape en wordt gebruikt om naden in luchtkanalen van luchtbehandelingsinstallaties af te tapen.

DUCT van kanaal dus.

Groetjes, Henk

Lees dit ff Henk, je hebt geen ongelijk, maar ik ook niet haha!
http://www.octanecreative.com/ducttape/duckvsduct.html

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

q01z wrote:euhm, zijn niet vrijwel alle axjes zo lek als een mandje? door de wasstraat moet je echt niet doen zonder regenjas..

je dakraam, tsja euhm... dat lekt eigenlijk altijd.. kit is verteerd enzo.. opnieuw kitten wellicht?

? had met mijn grijze nergens last van.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kakanox wrote:
q01z wrote:euhm, zijn niet vrijwel alle axjes zo lek als een mandje? door de wasstraat moet je echt niet doen zonder regenjas..

? had met mijn grijze nergens last van.

waarom denk je dat dat ding roeste? vanwege de zon?
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

In mijn AX zit zo een aftermarket open dak. Lekt ook als ze gekke als het flink doorregent. Kan nu niet meer open, zit ducktape op. Als je dat rondom GOED erop plakt, dan is in ieder geval dat dicht. Best lastig een week lang met plastic zakken op de stoelen rijden omdat ze zeiknat zijn...

Nieuwe rubbers zullen de lekkage wel verhelpen.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ducktape heeft mij ook een paar weken lang gered van de regen!
Tis echt geweldig spul!
Image

Mij AX lekt helemaal niet, weet niet wat jullie er allemaal mee hebben uitgespookt...
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Post Reply