Ik ben vandaag door de wasstraat geweest...jammer genoeg had ik geen regenjas aan! Middenconsole met verlichting vol water door lekkende antenne. Lekkend zonnedak. Nou begrijp ik ook waarom de zijruit zo roest. Water loopt eronder door naar binnen. Daar komt bij dat de kofferbakklep lekt. De handelaar krijgt het op zijn borrd :cussing:
handelaar :sniper
waarom heb ik nu weer een auto die zo lek is als een mandje
Ik maak de handelaar af, dusdanig dat hij nooit meer een auto zal verkopen.
Voor nood kan je ducktape gebruiken. (ik heb ook een eend, heb ook een vermoeden waarom het DUCK-tape heet ) Je zou eens op de sloop de deurrubbers uit een sloper kunnen halen. Net als het rubber wat de achterklep zou moeten afdichten. Voor de rest zijn wasstraten niet echt heel erg aan te raden. (hoewel ik er zelf ook nog wel eens doorheen rij) In de wasstraat lekt mijn zonnedak ook iets (komt een druppel onder te hangen, bij gewoon regen buiten heb ik nergens last van). Wat daarbij vaak het probleem is, is dat er vuil tussen het glas en het rubber zit. Beetje afhankelijk van het type dak hoe je het glas eruit kunt halen, maar als die aansluiting ranzig is willen ze nog wel eens gaan lekken.
De binnenverlichting zit met een kliksysteem vast. Kan gemakkelijk kapotbreken dus wees voorzichtig. Deze kan je loskrijgen met een platte schroevenrdaaier. Als je dat lampje eruit hebt, kan je ook bij de bevestiging voor je antenne komen. Die draai je los, dan kan je onder je antenne de boel ff schoonmaken en evt roest aanpakken. Wanneer je da antenne weer terugplaatst kan je er evt wat kit tussen doen om er zeker van te zijn dat ie weer waterdicht is.
Last edited by blueduck on FriDec16, 2005 1:10:49 PM, edited 1 time in total.
Dacht ook gelezen te hebben dat je deuren lekten, maar dat is blijkbaar niet zo. Achterklep lijkt mij de enige mogelijkheid dat het rubber daar niet meer lekker is. Achterruitje.... daarover heb je al een topic lopen.
yep, het water blijft staan achter de deurrubber aan passagierskant in de A-stijl. Daar zit al een behoorlijke roestplek, dus das al langer aan de gang.
Verder het achterruitje ( ook passagierskant ) daar komt het water onderdoor naar binnen en blijft dus ook staan. das ook al langer aan de gang. Dat blijkt wel uit de roest eronder.
Verder is de hoedenplank nat door de kofferbakklep
En de middenconsole met binnenverlichting staat vol door waarschijnlijk een lekke radioantenne
Je kunt ook eens proberen om de rubbers in te smeren met vaseline. Ik heb een Golf gehad met een open dak. En dat dak lekte ook als het veel regende of in de wasstraat. Maar als ik de rubbers regelmatig met Vaseline insmeerde bleef het binnen droog.
Heb ook een golf gehad met open dak. Had standaard een handdoek bij me. Als het geregend hadm en ik ging linksaf, dan kwam het er met stralen tegelijk uitzetten! Sindsdien geen zonnedak fan meer, maar als ie dr eenmaal inzit, heb je niet zoveel keus meer he!
Ik heb de lamp eruit gehad en gedroogd. Zat met een of ander plakmiddel vast en blijft nu dus niet meer zitten.
ff oplossing zoeken... dat was nou echt wat je noemt een minuten klusje.
Deurrubbers ff gecheckt...bestuurders kant is goed. Passagierskant zitten geen gaten in of iets. Maar rubber wordt poreus meende ik als het oude wordt.
blueduck wrote: ......vermoeden waarom het DUCK-tape heet .
Ik denk dat de bedoelde tape niets met (blauwe) eenden te maken heeft, het heet geen "DUCK' tape maar "DUCT" tape en wordt gebruikt om naden in luchtkanalen van luchtbehandelingsinstallaties af te tapen.
Browny wrote:als iets goed vast moet zitten is er geen betere dan DucTape!!! Maar is idd lastig te verwijderen, zit een soort touwstructuur in verwerkt ofzo.
Gaffa Ductape is imitatie.
En het droogt behoorlijk uit ja, eigenlijk moet je het ook niet gebruiken voor dingen die langer dan een week vast moeten zitten.
(heb drie jaar als theater en congrestechnicus gewerkt)
Door condens eronder wil het nog wel's netjes loslaten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
blueduck wrote: ......vermoeden waarom het DUCK-tape heet .
Ik denk dat de bedoelde tape niets met (blauwe) eenden te maken heeft, het heet geen "DUCK' tape maar "DUCT" tape en wordt gebruikt om naden in luchtkanalen van luchtbehandelingsinstallaties af te tapen.
In mijn AX zit zo een aftermarket open dak. Lekt ook als ze gekke als het flink doorregent. Kan nu niet meer open, zit ducktape op. Als je dat rondom GOED erop plakt, dan is in ieder geval dat dicht. Best lastig een week lang met plastic zakken op de stoelen rijden omdat ze zeiknat zijn...