Wat een kutregels in dit land

Moderators: Rock's, webmasters
Ben 86 wrote:Ben zojuist aangehouden voor me geblindeerde ramen en heb gelijk een boete gehad van 95 euro; eikels.
Wat een kutregels in dit land
als je wint, beroepschrift in de auto laten liggen en dat laten zien aan de eerstvolgende agent.Ben 86 wrote:Voor mijn voorramen idd. De opmerking "ik heb geen medelijden" vind ik een beetje onterecht maar goed; iedereen zijn eigen mening.
Ik vind het namelijk heel erg vaag want ik zal het hele verhaal even uitleggen.
3 weken geleden ongeveer werd ik ook aangehouden en toen werd er niet moeilijk gedaan over mijn ramen. Vandaag werd ik dus aangehouden omdat ik geblindeerde ramen had.
Toen ik in gesprek kwam met de agent werd mij dus verteld dat je ramen niet mag blinderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik regelmatig dure spullen in mijn auto heb liggen die ik liever niet aan iedereen laat zien. Hij snapte mij totaal en was het met mij eens.
Er werd mij verteld dat het verboden is omdat je geen oogcontact meer met de "buiten" wereld kan maken. Ook werd mij verteld dat als ik het 30% zou laten COATEN (mijn blinderingsfolie is ook 30% voor) het wel mag. Nu werd het voor mij dus n?g onduidelijker.
De agent was het met mij eens dat het heel erg krom is omdat je ook gewoon de RDW controle (APK) ermee doorkomt en er dus niets over gezegd wordt.
De agent vertelde mij dat ik zeker in hoger beroep moet gaan omdat er namelijk nergens duidelijke regels zijn over blinderen. Hij vertelde mij dat de ene rechter het wel fout keurt en de ander het goedkeurt.
Al met al een vreemd verhaal en dus erg onduidelijk. Ik zal zeker in hoger beroep treden omdat ik het erg onduidelijk vind.
Ik ben het echt met je eens en ik weet ook dat de agenten hun werk doen, maar als zelfs een agent openlijk toegeeft dat hij het ook krom vindt zoals het in de wetgeving staat zegt toch wel een hoop.Brutus wrote:hahah precies wat Mark zegt..
Je bent net de verkeerde tegen gekomen die volgens de regels werkt! Wees blij dat hij je nog snapt enzo.. maar ja. hij doet zijn WERK ook maar..
Ik baal meestal van mensen die agenten enzo echt zo afzeiken.. ze doen hun werk! klaar.
En over blinderen is echt wel duidelijkheid! Zelfs coaten zou al niet meer mogen! Zo zei dhr. Spee laatst nog. Alleen alles wat vanuit de fabriek komt is toegestaan! En ach.. mark komt gelukkig de coulante agenten nog tegen!
Aan de andere kant.. wat joris zegt.. medelijden heb ik niet moet ik ook beamen.. tis lullig voor je.. weer 95 euro weg (anderhalve avond stappen) maar goed.. je weet het.. En dat van die dure spullen? dan bedoel je je ICE install? of ander losliggend spul?
Steek de centen dan in je verzekering! En je kunt je spul ook heel goed verborgen wegwerken!
Ach ja.. het leven...Ik ben ook geflitst ergens tussen de 55 en 85 km/h waar je 50 mag..
-Baal ik? uiteraard!...
-Behoefte aan medeleven? Hell yeah.. maar heb het toch echt zelf gedaan!..
Helaas.. dat zijn de verkooppraatjes dus.. tot een max van 30 procent...DuFF wrote: de voorruit en voorzijruiten, mag je tot een bepaald aantal procent blinderen, hoe ze dit meten weet ik ook niet, maar dit dan ter info.