Ramen blinderen

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Ramen blinderen

Post by Ben 86 »

Ben zojuist aangehouden voor me geblindeerde ramen en heb gelijk een boete gehad van 95 euro; eikels.

Wat een kutregels in dit land :evil:

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Voor je voor ramen mag ik hopen?
Ik heb geen medelijden!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Re: Ramen blinderen

Post by kevin.broke »

Ben 86 wrote:Ben zojuist aangehouden voor me geblindeerde ramen en heb gelijk een boete gehad van 95 euro; eikels.

Wat een kutregels in dit land :evil:
:lol:

kutregels? je bent er toch mee bekend of niet?

ik had vandaag ook weer een prent op de mat liggen van 30 euro.. ik wil zelf 60 rijden in de bebouwde kom.. eigen schuld dikke bult!

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Voor mijn voorramen idd. De opmerking "ik heb geen medelijden" vind ik een beetje onterecht maar goed; iedereen zijn eigen mening.

Ik vind het namelijk heel erg vaag want ik zal het hele verhaal even uitleggen.

3 weken geleden ongeveer werd ik ook aangehouden en toen werd er niet moeilijk gedaan over mijn ramen. Vandaag werd ik dus aangehouden omdat ik geblindeerde ramen had.
Toen ik in gesprek kwam met de agent werd mij dus verteld dat je ramen niet mag blinderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik regelmatig dure spullen in mijn auto heb liggen die ik liever niet aan iedereen laat zien. Hij snapte mij totaal en was het met mij eens.
Er werd mij verteld dat het verboden is omdat je geen oogcontact meer met de "buiten" wereld kan maken. Ook werd mij verteld dat als ik het 30% zou laten COATEN (mijn blinderingsfolie is ook 30% voor) het wel mag. Nu werd het voor mij dus n?g onduidelijker.

De agent was het met mij eens dat het heel erg krom is omdat je ook gewoon de RDW controle (APK) ermee doorkomt en er dus niets over gezegd wordt.

De agent vertelde mij dat ik zeker in hoger beroep moet gaan omdat er namelijk nergens duidelijke regels zijn over blinderen. Hij vertelde mij dat de ene rechter het wel fout keurt en de ander het goedkeurt :?.

Al met al een vreemd verhaal en dus erg onduidelijk. Ik zal zeker in hoger beroep treden omdat ik het erg onduidelijk vind.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ben 86 wrote:Voor mijn voorramen idd. De opmerking "ik heb geen medelijden" vind ik een beetje onterecht maar goed; iedereen zijn eigen mening.

Ik vind het namelijk heel erg vaag want ik zal het hele verhaal even uitleggen.

3 weken geleden ongeveer werd ik ook aangehouden en toen werd er niet moeilijk gedaan over mijn ramen. Vandaag werd ik dus aangehouden omdat ik geblindeerde ramen had.
Toen ik in gesprek kwam met de agent werd mij dus verteld dat je ramen niet mag blinderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik regelmatig dure spullen in mijn auto heb liggen die ik liever niet aan iedereen laat zien. Hij snapte mij totaal en was het met mij eens.
Er werd mij verteld dat het verboden is omdat je geen oogcontact meer met de "buiten" wereld kan maken. Ook werd mij verteld dat als ik het 30% zou laten COATEN (mijn blinderingsfolie is ook 30% voor) het wel mag. Nu werd het voor mij dus n?g onduidelijker.

De agent was het met mij eens dat het heel erg krom is omdat je ook gewoon de RDW controle (APK) ermee doorkomt en er dus niets over gezegd wordt.

De agent vertelde mij dat ik zeker in hoger beroep moet gaan omdat er namelijk nergens duidelijke regels zijn over blinderen. Hij vertelde mij dat de ene rechter het wel fout keurt en de ander het goedkeurt :?.

Al met al een vreemd verhaal en dus erg onduidelijk. Ik zal zeker in hoger beroep treden omdat ik het erg onduidelijk vind.
als je wint, beroepschrift in de auto laten liggen en dat laten zien aan de eerstvolgende agent.
Dan hopen dat je niet weer een bekeuring krijgt :lol:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Damn das mooi kl*te. Had ik echt niet verwacht.

Ik rij er er dus al ruim 2 jaar mee rond. Zat aangehouden. Nooit wat over gehoord. Ik vind het dus ook een stelletjes miereneukers. Komt je auto standaard met donkere ramen uit de fabriek is het wel goed.

Denk toch dat het bij jou komt omdat je een zwarte AX hebt met zwarte ramen. Ik heb met zilver en zwarte ramen een ander contrast.

Eigenlijk denk ik dat je beroep geen kans maakt. Er staat ergens dat je geen zichtbellemerende dingen op je raam mag hebben. En dan valt voor hun folie onder gezichtbelemmering.

Oftewel gaat weer nergens over. Je bent gewoon een eikel van een agent tegengekomen die nog ff de boete inkomsten van 2005 een boost wil geven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

hahah precies wat Mark zegt..

Je bent net de verkeerde tegen gekomen die volgens de regels werkt! Wees blij dat hij je nog snapt enzo.. maar ja. hij doet zijn WERK ook maar..

Ik baal meestal van mensen die agenten enzo echt zo afzeiken.. ze doen hun werk! klaar.

En over blinderen is echt wel duidelijkheid! Zelfs coaten zou al niet meer mogen! Zo zei dhr. Spee laatst nog. Alleen alles wat vanuit de fabriek komt is toegestaan! En ach.. mark komt gelukkig de coulante agenten nog tegen!

Aan de andere kant.. wat joris zegt.. medelijden heb ik niet moet ik ook beamen.. tis lullig voor je.. weer 95 euro weg (anderhalve avond stappen) maar goed.. je weet het.. En dat van die dure spullen? dan bedoel je je ICE install? of ander losliggend spul?

Steek de centen dan in je verzekering! En je kunt je spul ook heel goed verborgen wegwerken!

Ach ja.. het leven... :) Ik ben ook geflitst ergens tussen de 55 en 85 km/h waar je 50 mag..

-Baal ik? uiteraard!...
-Behoefte aan medeleven? Hell yeah.. maar heb het toch echt zelf gedaan!.. :wink:

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Brutus wrote:hahah precies wat Mark zegt..

Je bent net de verkeerde tegen gekomen die volgens de regels werkt! Wees blij dat hij je nog snapt enzo.. maar ja. hij doet zijn WERK ook maar..

Ik baal meestal van mensen die agenten enzo echt zo afzeiken.. ze doen hun werk! klaar.

En over blinderen is echt wel duidelijkheid! Zelfs coaten zou al niet meer mogen! Zo zei dhr. Spee laatst nog. Alleen alles wat vanuit de fabriek komt is toegestaan! En ach.. mark komt gelukkig de coulante agenten nog tegen!

Aan de andere kant.. wat joris zegt.. medelijden heb ik niet moet ik ook beamen.. tis lullig voor je.. weer 95 euro weg (anderhalve avond stappen) maar goed.. je weet het.. En dat van die dure spullen? dan bedoel je je ICE install? of ander losliggend spul?

Steek de centen dan in je verzekering! En je kunt je spul ook heel goed verborgen wegwerken!

Ach ja.. het leven... :) Ik ben ook geflitst ergens tussen de 55 en 85 km/h waar je 50 mag..

-Baal ik? uiteraard!...
-Behoefte aan medeleven? Hell yeah.. maar heb het toch echt zelf gedaan!.. :wink:
Ik ben het echt met je eens en ik weet ook dat de agenten hun werk doen, maar als zelfs een agent openlijk toegeeft dat hij het ook krom vindt zoals het in de wetgeving staat zegt toch wel een hoop.

De agenten heb ik ook geen slecht woord over; heb zelfs gezellig met ze gebabbeld. Maar hij had vanochtend n?g iemand met geblindeerde ramen waaraan hij ook het advies had gegeven om in hoger beroep te gaan.

Mocht ik winnen dan gaat deze uiteraard in het handschoenenkastje. Ik ga er in ieder geval mijn uiterste best voor doen om duidelijkheid in de zaak te scheppen.

Een fijne avond/nacht nog allemaal!

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Ik moet me eigenlijk helemaal aansluiten bij Brutus...
Het is iig bekend dat het niet mag en doe je het toch, dan kies je er zelf voor om risico te lopen.

Ben het er zelf ook mee eens dat blinderen in veel gevallen eigenlijk goed is, maar zoals Brutus ook al zei, je hoeft niet duur spul in je auto te laten liggen. Als het om ICE-spul gaat, kun je dat idd gewoon wegwerken.

-) Maar neem bijv. in de herfst en lente wanneer de zon zo laag staat en je geen ene moer meer ziet. Geblindeerde ramen bieden je dan een toch nog goed zichbare weg.
-) Je kunt veel minder meer zien in het donker of er wat leuks ligt om te jatten.
-) Je ramen beslaan niet meer of minder snel, dus ten alle tijden dat het regent hebt je toch nog goed zicht.

En zo zou je nog wat meer redenen kunnen bedenken. Maar het is dan ook wel zo dat wanneer je in het donker rondrijdt, je veel minder ziet als wanneer je door een gewoon raam heen kijkt. Tuurlijk zal je nog wel wat zien, zeg ook niet dat je helemaal nix meer ziet, maar je ziet gewoonweg minder en das denk de voornaamste reden waarom ze hebben besloten om blinderen te verbieden tenzij je auto standaard al geleverd wordt met geblindeerde ramen.

Het is gewoon voor de veiligheid van jezelf, maar vooral voor anderen.
Staat daarentegen wel leuk, ma jah... Meeste dingen die leuk staan, zijn onpraktisch :)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ach ja..

het is zoals de agent al zei; je kan geen oogcontact maken!

En dat heb je ontzettend nodig in het verkeer, ondanks dat je het zelf niet door hebt!

En succes met het hoger beroep.. Je bent niet de eerste... en tot nu toe heeft niemand een positieve uitslag gehad! Procedure kost wel geld he.. :!:

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX-Cruiser »

Het mag niet, er zijn nieuwe regels sinds ergens dit jaar.
Ik heb het ook van m'n ZX gehaald, geen zin om risico te lopen.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Op deze site: http://www.stickerland.nl/information.php/pages_id/16 staat er het een en ander over geschreven, maar das de site van een folieleverancier, dus in hoeverre dat betrouwbaar is....
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

In beroep gaan kost SOWIESO geen geld. Het eerste beroep kost niks. En die daarop mogelijk is omdat je eerste wordt afgewezen kost ook niks.

Ik ben tot nu toe voor iedere bekeuring in beroep gegaan. Heb dan alleen nog snelheids bekeuringen gehad. En in totaal maar 2. Maar dan krijg je in ieder geval de foto's. :)

Dus je kan probleemloos in beroep gaan. Staat ook achter de bekeuring die je thuis krijgt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Ik kan deze "vage" regelgeving wel uitleggen: In een beroepszaak heeft de rechter geoordeeld dat er in het geheel geen onnodige voorwerpen op de ruit aanwezig mogen zijn. Onder onnodig wordt dat verstaan: niet vanaf-fabriek. Dit staat ook al in het voertuigreglement vermeld. Maar daar was toch nog onduidelijk wat 'onnodig' is. Daar moest dus de rechter aan te pas komen.

Aangezien folie niet origineel op de ramen zit, mag het er dus niet op.

Misschien lullig, maar iedereen weet dat het niet mag. Dan toch ermee doorrijden = boete riskeren. Het is overigens alleen voor de voorruit en de zijruiten voor. Achter maakt niets uit.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

DuFF
AXtremist
AXtremist

het blinderen is toegestaan achter de B-kant

Post by DuFF »

blinderen achter de B-kant is toegestaan

de B ben jij, de bestuurder,. alles daarachter, dus achterzijruiten en achterruit mag je blinderen, MITS je een rechter buitenspiegel hebt.

je mag ze van mijn part ook zwartschilderen:P dat je 'r helemaal nix meer door ziet.

de voorruit en voorzijruiten, mag je tot een bepaald aantal procent blinderen, hoe ze dit meten weet ik ook niet, maar dit dan ter info.

ik heb een jaar in mijn vorige auto rondgereden, sportlook en geblindeerde ramen, ik werdt maar 1 keer aangehouden, VOOR ME DEUR!!!! en toen moest ik blazen... :x zinlooos.

maar, ze zeiden nix over de geblindeerde ruiten, de veels te grote en knallende uitlaat of wat dan ook :twisted: :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

hoi welkom trouwens haha

ik ben wes eens aangehouden voor m`n uitlaat op de boele en gelukkig maar dat ik toen niet knalde anders was het niet bij een waarschuwing gebleven.

voor m`n geblindeerde ramen ben ik nooid aangehouden :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik had gisteravond weer geluk.

Loop vanaf me werk om 18.00 naar mijn auto. Staat er een politiebusje naast te wachten. Weet niet waarop maar ze stonden in de weg.

Gewoon instappen motor starten en toen gingen ze aan de kant. Weer niets gezegd over geblindeerde ramen. :D

En ze hadden minstens 10 minuten de tijd gehad om ernaar te kijken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ben ook eens zonder opmerkingen langs een verkeerscontrole gekomen. Maar ik was dan ook niet zo :shock: om voorbij de B-stijl te blinderen. Inmiddels is de folie weg ivm klagende passagiers :D
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: het blinderen is toegestaan achter de B-kant

Post by Brutus »

DuFF wrote: de voorruit en voorzijruiten, mag je tot een bepaald aantal procent blinderen, hoe ze dit meten weet ik ook niet, maar dit dan ter info.
Helaas.. dat zijn de verkooppraatjes dus.. tot een max van 30 procent...
maar inmiddels is bekend dat er helemaal geen folie op mag (voor en de voorzijruiten dan he ;) )

Maar wat anders.. wat te denken van die blauwe folie op de koplampen?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Die folie is ook verboden.

Licht uit de koplampen mag alleen WIT of helder GEEL zijn.
Ik ben wel een keer aangehouden voor blauwe leds in mijn koplampen.

Ledjes verwijderd. En kon weer door. En thuis er weer ingezet. Tja zo blijf je lekker bezig.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply