wat een k*tdealer!!!!!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

wat een k*tdealer!!!!!

Post by first »

~Ik ben compleet over mijn toeren. Ik zit onbedaarlijk te huilen :angry5:

Mijn auto de 205 is door de dealer op de brug gezet en gratis nagekeken. Stuurkogel niet goed meer, pist olie vermoedelijk verdeler, versnellingsbak droog en hij had niet goedgekeurd mogen worden vanwege een kapotte aandrijfas. Al deze problemen krijgt hij niet in anderhalve week. En ik moet er rekening mee houden dat de aandrijfas vast gaat lopen.

De dealer krijgt klappen. Ben vreselijk boos en verdrietig. Ik wil die ax ook niet meer! Als hij sjoemelen met de apk van deze doet hij dat ook met anderen. De wielen piepen en dat mag niet voor de apk.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

is niet best!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Idee: AX laten keuren door onafhankelijke garage en vette korting bedingen bij die dealer om de door jou genoemde redenen. Als de onafhankelijke garage 'm tenminste goed vindt...
En anders... er zijn meer AX-jes...!
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dit is niet best.. is het een Bovag garage?? dan zeker een klacht indienen! hoe dan ook klacht indienen bij de Bovag denk ik.

met een paar sterke mannen die man overtuigen dat je je geld terug wilt of iig een gedeelte ervan.
Image

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

q01z wrote:dit is niet best.. is het een Bovag garage?? dan zeker een klacht indienen! hoe dan ook klacht indienen bij de Bovag denk ik.

met een paar sterke mannen die man overtuigen dat je je geld terug wilt of iig een gedeelte ervan.


Inderdaad, dat heeft bij mij ook geholpen met een paar sterke mannen teruggaan naar de dealer.... :twisted: :twisted: :twisted: dan piepen ze meestal wel anders!

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

@First

Dit gaat even lullig klinken, maar ik kan het net anders omschrijven.....

Is dat alles?????? En dan is de 205 perfecto, dan help ik je zo even, heb zelf ook een 205, gaan we gewoon naar de sloop nieuwe aandrijfas erin, versnellingsbakolie vullen en de rest verhelpen........

NEEMT NIET WEG DAT HET BEHOORLIJK ONBESCHOFT IS VAN DIE DEALER.........

Is het trouwens een echte peugeotdealer??????

Ik snap wel een beetje je gevoel, stond ooit op het punt om bij de dealer een 205 te kopen voor jawel 10.950 gulden.....

Toch maar even testrit aangevraagd, gedaan of eigenlijk niet stapte in draaide de sleutel om en het managmentlampje ging al branden....

daar wilden ze niet naar kijken ----------->Eric snel naar de exit.......

Nou kom maar even rustig bij Enschede ligt in de buurt van Grunn du denk dat je dan in een weekendje een picobello 205 hebt, als dit het enigste is wat er onder weg komt............

Groeten,
Eric

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

205rally check ook even dit topic dat maakt de frustratie wat meer begrijpelijk denk ik http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=7284

het is geen (peug) dealer

verder kan ik je vertellen dat het 1 van de minder betrouwbare handelaren is van Oss. Had inmiddels al wat navraag gedaan.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik ga morgen de rdw bellen en informeren wat ik kan doen, te meer omdat hij min of meer onder valse voorwendselen is goedgekeurd en dat gebeurd vermoedelijk ook met andere auto's.

hebben jullie nog ideeen wat ik kan doen?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

WTF............ :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Begrijp ik het volgende even goed???????????

Jij moet je 205 inruilen EN 250 euri bijleggen en pas dan krijg je de AX????

Ik heb 1 dringende tip, aangezien je opgelicht bent hebje gewoon recht op je geld terug, lijkt mij simpel en klaar....

Vervolgens zou ik weglopen bij die handelaar (da's echt geen dealer maar een handelaar).

Internet afspeuren op zoek naar iets wat in jouw budget past en dan samen met iemand die verstand heeft van de wagen waar jij voor valt er even naar toe gaan......

Even voor het idee de prijs voor ZOWEL de 205 als de AX vind ik veels te hoog.........

Ik heb mijn 205 rallye gekocht voor 1000 euro MET complete historie en slechts 93.000 orginele km's op de teller..........

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, valt je keuze toch wel weer op een PUG meld hemaar ga zo mee, keren we de wagen even binneste buiten....

Valt de keuze op een AX zitten er hier vast wel mensen op het forum die je willen helpen bij de keuze van het kijken naar een AX............

Voor nu naar buraue rechtshulp toegaan, advocaat in de hand nemen en duidelijk maken dat je niet met je laat sollen!

Groeten,
Eric

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

er moet iemand mee die in ieder geval verstand van zaken heeft.

wat je kan doen is steekproef aanvragen op de keuring :wink:

----------------


inmiddels is de AX al voorzien van een apk op 18 november afgelopen vrijdag dus.


goede reden om eens met iemand te gaan kijken die verstand van zaken heeft om te kijken of de apk keuring correct is uitgevoerd


om een goed vergelijk te maken of de 250 bijbetaling redelijk is moeten we ook iets weten over de leeftijd enz van de peug!
Last edited by Joost on TueNov22, 2005 7:49:33 PM, edited 2 times in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kijken naar een AX'je mocht je dr 1 vinden moet geen probleem zijn lijkt me ik rij al een flink aantal jaar in een AX, weet zo ongeveer wel de punten waar je op moet letten bij een AX

Dit is wel een aardig AX'je lijkt me, en staat mooi in de buurt

Op zich valt het allemaal wel mee zoals 205rallye al zei, feit blijft dat het een naaistreek is van de handelaar om een auto zo af te leveren, en em ook nog met APK af te leveren zodat je het gevoel hebt dat je weer een jaar dr tegen kan zonder grote mankementen

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

ik voel me vreselijk in de zeik genomen...sorry voor mijn taalgebruik. Wat je zegt klopt, 205!

Peugeot 205 XL 1.1 jubilee u9
datum eerste afgifte nl; 30 januari 1991
150.00 km gelopen bij aankoop

Ik zal ff bij het begin beginnen...begin okt werd mijn toenmalige auto, een kadett gekeurd. dorpels verrot, koppelingsplaten en remcilinder achter kapot. hoge kosten voor oude auto. Toen ben ik gaan kijken binnen een budget van 1000 euro. Op internet zag ik deze peug. Leuke auto en zag er goed uit. eenmaal bij de dealer (handelaar).... auto bekeken van buiten, op de brug gezet....olielekkage geconstateerd! kleppakking is gelijke vervangen vanwege het lek. Proefgereden en na aankoop 120 km naar huis. niks geen geluiden of wat dan ook.

thuis paar dagen later...waterlekkage vanaf het dak via binnenverlichting. Terug naar de dealer...radioantenne eraf gehaald en gekit, verder kleine dingen opgeknapt zoals deurrubbers vastzetten.

een en een halve week later...nadat ik in het weekend 100 km gereden had slaat de motor tot 2 keer toe af en trekt niet op na starten. dealer zegt:een van de kleppen valt uit door vocht. dit vind ik ongeloofwaardig. Verder begon 2 dagen later het schurende geluid. op dat moment was ik op de snelweg. auto aan de kant en anwb gebeld. die zeggen dat de remmen aanlopen. naarmate tijd verstrijkt wordt het geluid steeds meer, vaker en harder en schakelen gaat niet meer heel soepel.

Auto heeft ook geweigerd te remmen. kortstondig, maar klopt niet en is levensgevaarlijk!

vandaag....auto naar peugeotdealer en op de brug. conclusies; 1 verdeler staat olie te seipelen 2 wielen voor vertonen lichte speling, monteur denkt stuurkogel 3 versnellingsbak droog, waardoor??? mysterieus verhaal, 4 kapotte aandrijfas, hoes rechtervoorwiel gescheurd en gort en gort droog.

conclusie; gevaar op de weg! remmen werken soms niet en auto kan stil komen te staan door aandrijfas. volgens de peugeotdealer is de aandrijfas niet binnen zon korte tijd slecht geworden en moet de verkoper het hebben geweten en had de auto om de aandrijfas en hierdoor het piepen niet goedgekeurd mogen worden! Dus waarschijnlijk illegaal gekeurd! leuk hoor....

Keuze; auto ruilen voor fiat panda, mazda 121 of citroen ax, voor panda en ax 250 euro extra.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Ik zou desnoods aangifte doen! Je hebt nu toch op papier/ mondeling dat het gewoon nooit goed gekeurd had mogen worden?

Laat dat maar op papier zetten en stap er hoger mee op!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Keuze; auto ruilen voor fiat panda, mazda 121 of Citroën AX, voor panda en AX 250 euro extra.


First even voor de duidelijkheid

KEUZE 4

Die gasten dwingen die wagen terug te nemen desnoods een voor laten komen, even zwart op wit laten zetten wat de Pug monteur je verteld heeft......

Nogmaals bureau rechtshulp toe gaan en je geld terug eisen (dit krijg je ook indien je dit verhaal sterk kan laten maken)..........

Vervolgens als jeje centjes terug hebt (met aftrek van gereden km's, maar dat kan niet veel zijn) op internet zoeken naar een wagen, vooral niet te snel willen zoeken, maar hier de tijd voor nemen een maandje of langer.........

Dan iemand in de arm meenemen die VERSTAND HEEFT VAN ZAKEN, dus niet een bekende die bijv. eenwiel kan wisselen (ook al zijn de bedoelingen van de persoon nog zo goed).....

Maar liever een monteur, of een liefhebber van de wagen waar je oog op valt de laatst genoemde mensen weten meer als een monteur meestal van dit specifiek soort wagen.........

Kort gfezegd morgen naar bureau rechtshulp gaan, 8.30 uur uit de veren :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Je gaat daar toch niet nog een keer een wagen kopen???????

Ik leg niemand ooit wat op, maar jij MOET kiezen voor mijn optie en da's optie 4 dus, ter bescherming voor jezelf, je centen etc.....

EDIT Maak ook even wat foto's van de 205 nu ik ben met name even geintresseerd in de volgende plekken:

-Een foto van de plek boven het achterraam...
-Een foto van de deurstijl
-Een GEDETAILLEERDE foto van de motorruimte
-Een foto van de achterkant, met banden op de grond zichtbaar
-Een foto van de achterklep, om meer exact te zijn linksonder bij het achterraam in de kofferklep.....

Zonder deze wagen ooit gezien vermoed ik het volgende te zien:

Scheurtjes boven het achterraam
Roest of erger eengat bij de deurstijl
Schadeplekken rechtsvoor of linksvoor, een blok wat er niet fris uitziet
Een 205 die een gare achteras heef
Een achterklep met roest bij het achterraam

Ik kan nog even doorgaan, maar ik denk nu al zeker te weten dat ik sowieso op 3 punten gelijk heb LET WEL heb nog nooit je 205 gezien, maar ik heb het vermoeden dat je letterlijk genaaid bent bij deze gast, niet alleen motorisch (zal me niks verbazen als er een compleet andere motor inligt etc......)

Groeten,
Eric
Last edited by 205rallye on TueNov22, 2005 8:24:42 PM, edited 2 times in total.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou voor die panda geen 250 bijlappen, ben nu niet echt fan van die dingen, ze rotten waar je bijstaat.
Mazda 121, ligt dr een beetje aan welk model, het bolhoedje, of het voorgaande model? Ligt er ook een beetje aan welke motor dr in dat ding ligt, ik meen dat sommige van die motoren nog wel een slokkie olie gaan lusten na de nodige kilometertjes, ze lopen overigens wel ALTIJD

Remmen kunnen de remklauwen zijn die niet goed zijn, en zullen dan vervangen moeten worden, geen grote of moeilijke ingreep, maar het kost wel de nodige tijd

Aandrijfasje is op zich redelijk eenvoudig te vervangen, al moet je daar wel weer een andere goeie voor op de kop zien te tikken. Ik heb nog een 1.4d as liggen van rechts meen ik, dus mocht je voor reparatie gaan heb ik nog wel een as liggen.

Stuurkogeltjes idem dito, ook weer eenvoudig te vervangen, maar als je het moet laten doen telt het allemaal wel lekker op ja

Droge versnellingsbak, tsja, waar dat vandaan komt is lastig te zeggen, als ie geen olie lekt langs de aandrijfassen of elders dan heeft dr vermoedelijk weinig olie op gezeten, hij kan het dr namelijk nergens anders uitgooien

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

eric, goed opgemerkt!

1. roest onder achteruit en roestkras op achterklep bijgestipt
2. roestgat in rechterdeurstijl, is dicht gemaakt door handelaar
3. roest bij rechterdeur onderkant, weggewerkt door handelaar
4. wat oppervlakkige roestje bij lampen, zelf weggewerkt.
5. de motorkap is heel iets scheef

Ik heb nog nooit een auto gehad die volledig goed in de lak zat, aangezien ik een beperkt budget heb. Ik kan geen foto;s maken.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

205rallye wrote:
Keuze; auto ruilen voor fiat panda, mazda 121 of Citroën AX, voor panda en AX 250 euro extra.


First even voor de duidelijkheid

KEUZE 4

Die gasten dwingen die wagen terug te nemen desnoods een voor laten komen, even zwart op wit laten zetten wat de Pug monteur je verteld heeft......

Nogmaals bureau rechtshulp toe gaan en je geld terug eisen (dit krijg je ook indien je dit verhaal sterk kan laten maken)..........

Vervolgens als jeje centjes terug hebt (met aftrek van gereden km's, maar dat kan niet veel zijn) op internet zoeken naar een wagen, vooral niet te snel willen zoeken, maar hier de tijd voor nemen een maandje of langer.........

Groeten,
Eric


Mee eens, dit is zeker de beste optie, geld terug en op je gemak op zoek naar een autootje, een overhaaste koop kan ook nooit goed zijn, gewoon rustig rondkijken en dan iets leuks uitzoeken, hoeft niet eens per se bij een dealer, een particulier kan je ook leuk kopen, helemaal als er aantoonbare onderhoudshistorie bij zit

Het lijstje wat je opnoemde is zeker een lijst met bekende zwakke punten van de 205, had dr hier laatst ook 1 staan waar ik even een koplampje van moest wisselen, daar zag je op een aantal van die plaatsen ook al het een en ander aan roest verschijnen, en dat wagentje was nog iets jonger als mn AX

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

een 205 met roest :? , ik had een rode 91'r nergens maar dan ook echt nergens een pieterpeuterig of wat dan ook voor een plekje roest, auto gekocht voor 650 euro (en later weer verkocht) en rijd nog steeds rond :).Zat/zit overgens nog perfect in de lak, mooi vollrood.

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

@Drake

de 205 is gegalvaniseerd vanaf 1990 dan mag je dus idd never nooit niet roest tegenkomen.........

@First

Oppervlakkige roest bij de koplampen???? heb je voor de gein even de koplampen eruit gehaald, ik vrees dat je kraters ziet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat het met deze SIMPELE voorbeelden al genoeg zegt (hoe rot het voor je ook is) Je bent verdomd erg opgelicht.......

Ik zit nu even te denken ik heb vrijdag vrij van werk, wil eventueel langskomen gaan we de 205 even punt voor punt bij langs. Hier maken we een lijstje van gebreken van op (ik denk er nog wel 10 zo te vinden) en hier MOET je mee naar rechtshulp en aangifte mee doen!!!!!!!!!!!!!!!

PM me anders even je kenteken door, kan ik er alvast in verdiepen, welk type wagen je hebt ende "zwakke punten"...........

EDIT Ik doe nu mijn ogen even open ik zie dat je een wagen hebt van 1991.....

Ik probeer het even voorzichtig en tactisch uit te leggen:

Je hebt een schadebak gekocht, een gegalvaniseerde 205 mag nooit nergens roesten en al helemaal niet op de simpele plekken die ik net opsomde......

TENZIJ hij schade heeft gehad welke slecht is gerepareerd of er onderdelen (deuren schermen etc.......met immitatiemateriaal zijn opgezet)........

Sorry maar ik vermoed dat je 205 uit meerdere wagens zal bestaan....... :cry: :cry: :cry:

Even voor de goede orde, dit is wat je mag verwachten als je zo'n prijs betaald....

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/pe ... 3D%3D&df=1

En dan valt er nog wel wat af te kleppen ook!!!!!!!!!!!!

Groeten,
Eric
Last edited by 205rallye on TueNov22, 2005 9:10:42 PM, edited 1 time in total.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

205rallye wrote:@Drake

de 205 is gegalvaniseerd vanaf 1990 dan mag je dus idd never nooit niet roest tegenkomen.........

@First

Oppervlakkige roest bij de koplampen???? heb je voor de gein even de koplampen eruit gehaald, ik vrees dat je kraters ziet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat het met deze SIMPELE voorbeelden al genoeg zegt (hoe rot het voor je ook is) Je bent verdomd erg opgelicht.......

Ik zit nu even te denken ik heb vrijdag vrij van werk, wil eventueel langskomen gaan we de 205 even punt voor punt bij langs. Hier maken we een lijstje van gebreken van op (ik denk er nog wel 10 zo te vinden) en hier MOET je mee naar rechtshulp en aangifte mee doen!!!!!!!!!!!!!!!

PM me anders even je kenteken door, kan ik er alvast in verdiepen, welk type wagen je hebt ende "zwakke punten"...........

Groeten,
Eric


Kan je met deze gegevens niet achterhalen wat et nu precies voor een 205 is:

Peugeot 205 XL 1.1 jubilee u9
datum eerste afgifte nl; 30 januari 1991

1.1 blokkie, dus een TU motortje, bouwjaar 91, moet je op zich toch genoeg aan hebben lijkt me?
jubilee zal wel voor een bepaald actiemodelletje staan

Een 91'er jubilee van marktplaats:

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/f/3e/15664111.jpg staat een kenteken op, heb je alvast iets om op te zoeken :D

Post Reply