Boete zwarte achterlichten

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Boete zwarte achterlichten

Post by Slick »

ik ben vanmiddag aangehouden voor de zwarte achterlichten :cry:
95 euro!!! niet normaal zonder waarschuwing...

maar ja wil bezwaar aantekenen maar kan nergens op internet een standaard bier vinden die daar over gaat...

Hulp gevraagd..
SLICK STYLE.... 8)


GROTE VERKOOP COMMING UP!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Boete zwarte achterlichten

Post by Joost »

SLICK wrote:ik ben vanmiddag aangehouden voor de zwarte achterlichten :cry:
95 euro!!! niet normaal zonder waarschuwing...

maar ja wil bezwaar aantekenen maar kan nergens op internet een standaard bier vinden die daar over gaat...

Hulp gevraagd..



het mag niet en bezwaar zal je niet winnen.

was het bij een verkeerscontrole of echt van de weg afgehaald door een auto?

sterkte!
en waar was het zodat ik me zeker kan stellen :D
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

het was in boxtel.. en ze haalde me van de weg..

maar wil in mijn bezwaar zetten dat ze niet zo donker waren en dat gewoon de zon reflecteerde in mijn achterlamp
SLICK STYLE.... 8)


GROTE VERKOOP COMMING UP!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Jongens sorry dat ik het zeg maar hier ben ik het volkomen mee eens. Het is gewoon ontzettend gevaarlijk. Toen ik mijn auto pas had waren de achterlichten ook donker gemaakt. In 2 weken tijd heb ik 3 keer iemand gehad die met rokende banden achter me stilstond. Als ik achter Joost aanrijd is het bijna niet te zien als ie remt zeker op een zonnige dag. Dus hoe mooi het ook is ik blijf liever rijden zonder een andere auto in mn achterbak.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

hmmm wist zelf niet hoe erg het was... dus een waarschuwing was wel op zijn plaats lijkt me...

heb nu ook weer rode er op zitten dus reskeer nu nix
SLICK STYLE.... 8)


GROTE VERKOOP COMMING UP!

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Ja, ik heb het ook, zwarte achterlichten. Het staat wel vet maar het zicht is inderdaad erg slecht met zon. Mijn broer gooit er ook weer type 2 op geloof ik. Gelukkig nog niet aangehouden, ook gewoon politie achter me gereden.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zwarte achterlichten zijn idd LINK... je ziet echt niks achter die dingen. tenzij je rookglazen kapjes bestelt (die in engeland verkrijgbaar zijn geloof ik?) is het echt een afrader.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

levensgevaarlijk idd.. maar dat vind ik van die witte ook nog steeds :roll:

mijne zijn origineel (ja echt) egaal donkerrood.. ik knipper dus ook rood naar rechts/links.. dit is legaal en ook nog goed zichtbaar.. alleen wel ff wennen voor diegene achter je!

ze komen uit frankrijk ergens.. en als je ze gevonden hebt, pb me ff.. ik wil nieuwe
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb ook een tijdje achter Joost gereden, maar je ziet idd echt amper wanneer hij remt.
Joost, stop eens wat sterkere ledjes in de derde remlicht!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

die van mij zijn volledig rood.. zicht is goed.. alleen achteruit rijden is lastig :P
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:die van mij zijn volledig rood.. zicht is goed.. alleen achteruit rijden is lastig :P


ach die sensor op me bak is toch niet aangesloten :D
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hehe tja.. ik hou niet van half werk .. ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

ik kan alleen maar eens zijn met Sander en anderen..

A) zwart is gewoon lelijk :)
B) het ziet er niet uit... (of is dat gelijk aan punt A?) :)
C) het valt niet meer op als je remt idd..

Ik heb ook egaal rode achterlichten.. als je remt zie je het perfect...En inderdaad.. als ik achteruit rijd... tja.. dan ziet het er wat apart uit.. een rood/roze achtig kleurtje komt er dan achter te branden...

Maar een ieder weet dat dit soort sprays gewoon show-only is en niet voor op de weg.. net als die neon-bling.. dus waarschuwing lijkt mij ook overbodig.. Kijk, mistlampen aan kan ik nog iets bij indenken (ook al ben je fout!)..

IK heb rode spray er dus opzitten.. en tja.. het valt wel goed op als ik rem.. maar word ik aangehouden, dan weet ik toch dat ik fout was..

Vroeger werd er nog gezegd dat wanneer je de E-keurmerk nog duidelijk erdoorheen kon zien dat spray mocht.. hahah.. En dus gaat die reden van reflectie van de zon ook niet op... :)

Succes met de betaling, 95 euri is niet niks...

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat is balen, 95 euro boete.

Maar zoals al meer zeiden, zwarte achterlichten is mooi maar enorm kl*te als je er achter rijdt. Je ziet dan idd slecht als iemand remt.
Vind witte achterlichten zoals Betterman heeft ook niet geweldig om achter te rijden. Maar deze zijn wel beter dan zwarte.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

1) Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat je het niet moet doen.
2) Omdat ik het zielig vind voor je portemonnee (de boodschap komt nu ook zonder boete wel over lijkt me; hoewel ik niet denk dat je bezwaar zin heeft): Standaardbrieven vind je op flitsservice.nl HINT: niet letterlijk insturen want die herkennen ze meteen en dan krijg je een standaardantwoord. Je moet er alleen goede ideeen uit halen en vervolgens ZELF een brief schrijven.
3) Brutus: als ik iets meer zicht wil en ik kan kiezen tussen grootlicht en mistlicht voorzijde kies ik de laatste. Dan ben ik toch socialer voor mijn medeweggebruikers vind ik, ook al mag wat ik doe niet en grootlicht wel (!). Overigens vind ik mistlicht aan overdag net zo fout als jij (muv rijden in de mist 1x per jaar :D)
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

pcrodent wrote:3) Brutus: als ik iets meer zicht wil en ik kan kiezen tussen grootlicht en mistlicht voorzijde kies ik de laatste. Dan ben ik toch socialer voor mijn medeweggebruikers vind ik, ook al mag wat ik doe niet en grootlicht wel (!). Overigens vind ik mistlicht aan overdag net zo fout als jij (muv rijden in de mist 1x per jaar :D)


Je wil meer zicht? waardoor heb je minder zicht gekregen dan? doordat het donker werd? of door hevige regen- en/of sneeuwval?

Met mistlicht ben je niet altijd socialer hoor.. het valt wel minder op.. maar als het wegdek nat is kunnen mistlampen vervelender zijn! Overigens mag je grootlicht ook niet voeren als je natuurlijk tegenliggers tegen komt he :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Gewoon als het donker is en de weg is niet verlicht.
Niet bij nattigheid inderdaad.
Maar ik vind het irritant als mensen vergeten hun grootlicht uit te doen als ze mij tegenkomen. Als je je mistlampen vergeet is het niet meteen verblindend. Vandaar...
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

pcrodent wrote:Maar ik vind het irritant als mensen vergeten hun grootlicht uit te doen als ze mij tegenkomen. Als je je mistlampen vergeet is het niet meteen verblindend. Vandaar...


Heb je gelijk in... Maar aan de andere kant is groot licht effectiever in het donker hoor...Krijg je meer zicht mee dan mistpitten.. zeker ook in de verte.. :wink:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik doe soms stiekem allebei ;)
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

beetje zielig dit, je weet dat het niet mag, toch doe je het, en dan zielig liggen doen omdat je een boete krijgt,.. met alle respect maar je weet toch dat het niet mag!,. als je aangehouden wordt voor te hard rijden zeg je toch ook niet "hmm waarom krijg ik niet eerst een waarschuwing"


ik heb toendertijd ook een bon gehad van 95 euries voor koplamp folie,.

ik wist dat het niet moch zonde voor het geld maarja je lokt het zelf uit

Post Reply