Leeglopen band
Moderators: Rock's, webmasters
Leeglopen band
Dacht ik laatst: "Laat ik mn bandenspanning s controleren". Bleek de band rechtsvoor nog maar 1.3 bar lucht te bevatten...band dus opgepompd. Sindsdien controleer ik die band extra vaak.
Wil ik m gisteren bij een tankstation in de buurt van Heerenveen ff checken, doet de meter op die luchtslang nie zoveel, dus maar gestopt met bijvullen.
's Middags bij mij in de buurt opnieuw een poging gedaan om de bandenspanning te checken, krijg ik het idee dat ie alleen mara lucht uit mn band laat, dus opnieuw gestopt.
Poging 3 bij alweer een ander tankstation, nu 1tje waar je de gewenste bandenspanning kan intoetsen (2.0 bar in mijn geval).
Sluit ik de slang aan, verschijnt de bandenspanning in mn band op het schermpje: 4.5 bar Hadden die vorige @#%#@#%-pompen er toch lucht ingepompt...
Zo...ben ik mn agressie weer ff kwijt[/b]
Wil ik m gisteren bij een tankstation in de buurt van Heerenveen ff checken, doet de meter op die luchtslang nie zoveel, dus maar gestopt met bijvullen.
's Middags bij mij in de buurt opnieuw een poging gedaan om de bandenspanning te checken, krijg ik het idee dat ie alleen mara lucht uit mn band laat, dus opnieuw gestopt.
Poging 3 bij alweer een ander tankstation, nu 1tje waar je de gewenste bandenspanning kan intoetsen (2.0 bar in mijn geval).
Sluit ik de slang aan, verschijnt de bandenspanning in mn band op het schermpje: 4.5 bar Hadden die vorige @#%#@#%-pompen er toch lucht ingepompt...
Zo...ben ik mn agressie weer ff kwijt[/b]
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
bandjes klappen pas bij 12bar ofzo.. ze kunnen wat hebben!
maar je moet er dan niet mee gaan rijden natuurlijk...
elk kleine steentje is dan BOEM
bandjes lopen wel vaker leeg.. is opzich niet zo heel erg als je dr maar op let!
ventielen e.d. kunnen nou eenmaal poreus worden.. lek hoeft het niet meteen te zijn
maar je moet er dan niet mee gaan rijden natuurlijk...
elk kleine steentje is dan BOEM
bandjes lopen wel vaker leeg.. is opzich niet zo heel erg als je dr maar op let!
ventielen e.d. kunnen nou eenmaal poreus worden.. lek hoeft het niet meteen te zijn
Ik heb dat de laatste tijd dus ook dat die luchtpompjes bij de benzinepompen het niet of nauwelijks doen. Ik heb laatst langs 4 benzinepompen moeten rijden voordat ik er eentje vond waar ik mijn bandenspanning kon checken.
echt schandalig, benzine wordt steeds duurder maar de service wordt steeds minder. Goed je kan er tegenwoordig je complete boodschappen doen maar een goed werkend bandenspanningsaparaat of een simpel emmertje met sop en een spons om een vogelepoepje van je ramen te halen kan er tegenwoordig niet meer vanaf.
MzzL
Eddie
echt schandalig, benzine wordt steeds duurder maar de service wordt steeds minder. Goed je kan er tegenwoordig je complete boodschappen doen maar een goed werkend bandenspanningsaparaat of een simpel emmertje met sop en een spons om een vogelepoepje van je ramen te halen kan er tegenwoordig niet meer vanaf.
MzzL
Eddie
had laatst ook een platte band, bleek het ventiel te zijn niet de band zelf, is door de kwikfit gratis een nieuw ventiel in gezet, das dan wel weer netjes van ze!! Ik rijdt trouwens met 2,2 voor en 2,3 achter ipv 1,9/2,0 Geloof dat 0,3 een prima marge is zonder dat je rare slijtprofielen krijgt toch? (met standaardbandjes 155/65/14)..
Buks wrote:...Ik rijdt trouwens met 2,2 voor en 2,3 achter ipv 1,9/2,0 Geloof dat 0,3 een prima marge is zonder dat je rare slijtprofielen krijgt toch? (met standaardbandjes 155/65/14)...
Bij mij staat op het stickertje in de deur 2.0 ? 0.1 bar (heb 155/70/13 bandjes)
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Heb 1x meegemaakt nadat je andere banden op mijn velg hadden gegooid dat ze de ventielen niet hadden vervangen.
Die waren onwijs oud.
Knalt gewoon onder het rijden het ventiel eruit. Nou dan staat je band in 1x plat. Was gelukkig rechtachter met 30 km per uur.
Als dat op de snelweg had gebeurd met 160 bij je voorband. Dan..... Ulk.
Die waren onwijs oud.
Knalt gewoon onder het rijden het ventiel eruit. Nou dan staat je band in 1x plat. Was gelukkig rechtachter met 30 km per uur.
Als dat op de snelweg had gebeurd met 160 bij je voorband. Dan..... Ulk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.