Leeglopen band

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Leeglopen band

Post by TjizZzuH »

Dacht ik laatst: "Laat ik mn bandenspanning s controleren". Bleek de band rechtsvoor nog maar 1.3 bar lucht te bevatten...band dus opgepompd. Sindsdien controleer ik die band extra vaak.

Wil ik m gisteren bij een tankstation in de buurt van Heerenveen ff checken, doet de meter op die luchtslang nie zoveel, dus maar gestopt met bijvullen.

's Middags bij mij in de buurt opnieuw een poging gedaan om de bandenspanning te checken, krijg ik het idee dat ie alleen mara lucht uit mn band laat, dus opnieuw gestopt.

Poging 3 bij alweer een ander tankstation, nu 1tje waar je de gewenste bandenspanning kan intoetsen (2.0 bar in mijn geval).

Sluit ik de slang aan, verschijnt de bandenspanning in mn band op het schermpje: 4.5 bar :shock: Hadden die vorige @#%#@#%-pompen er toch lucht ingepompt...

Zo...ben ik mn agressie weer ff kwijt[/b]

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

ghehe, ken ie hebb? :wink:

Maar tis wel ff schrikken ja, als je 4,5 bar ziet verschijnen.

Geloof dat ze met bandjes opdraaien ok ff een 4 - 5 bar druk op een bandje zetten. Maar die lui rijden er dan nie mee :P

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

maat van mij (peug 106 sport met 165 breed) kwam laatst ook aan; "hey mijn banden staan nu op 3 bar. Rijdt veel lekkerder man!"

DOH!! :wall
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

bandjes klappen pas bij 12bar ofzo.. ze kunnen wat hebben!

maar je moet er dan niet mee gaan rijden natuurlijk...
elk kleine steentje is dan BOEM

bandjes lopen wel vaker leeg.. is opzich niet zo heel erg als je dr maar op let!

ventielen e.d. kunnen nou eenmaal poreus worden.. lek hoeft het niet meteen te zijn
Image

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

haha, die 3-bar opmerking is cool :P

Ik zou me denk ik helemaal suf zou lachen als ie 3 maanden later langs komt met zn bandjes die hetzelfde slijtprofiel als een motorfietsband vertonen :D

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sharkey »

Ik heb dat de laatste tijd dus ook dat die luchtpompjes bij de benzinepompen het niet of nauwelijks doen. Ik heb laatst langs 4 benzinepompen moeten rijden voordat ik er eentje vond waar ik mijn bandenspanning kon checken.

echt schandalig, benzine wordt steeds duurder maar de service wordt steeds minder. Goed je kan er tegenwoordig je complete boodschappen doen maar een goed werkend bandenspanningsaparaat of een simpel emmertje met sop en een spons om een vogelepoepje van je ramen te halen kan er tegenwoordig niet meer vanaf.

MzzL
Eddie

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

Easy making money > Mininum input, maximum output.

Ach ja, ik kan wel klagen over andere die eenvoudig (of met minimale inspanning) geld verdienen terwijl ik zelf hier al heel de middag betaald op het ax forum zit te babbelen :roll:

Ik hou dus wijselijk mn mond :P

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik was vandaag bij de bandenboer om andere banden op velgen te laten zetten. Blijkt een van de banden die er net een uur op zat leeg te zijn :s Ik hoop dat dat toevallig was, en dat ie niet lek is.... Straks maar even kijken.
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Mijn voorbandjes lopen ook langzaam leeg, ze zijn al een keer van de velg afgeweest, veldrand is goed, band zelf is niks aan te zien, ik vervang ze gewoon preventief, 2 goeie bandjes op de sloop halen, die dr omleggen met 2 nieuwe ventieltjes, en klaar :D

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

had laatst ook een platte band, bleek het ventiel te zijn niet de band zelf, is door de kwikfit gratis een nieuw ventiel in gezet, das dan wel weer netjes van ze!! Ik rijdt trouwens met 2,2 voor en 2,3 achter ipv 1,9/2,0 Geloof dat 0,3 een prima marge is zonder dat je rare slijtprofielen krijgt toch? (met standaardbandjes 155/65/14)..

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Banden oppompen bij het tankstation? Was ik ook beu ja, iedere keer hetzelfde geprul met die "bandenoppompinstallatie" (scrabblewoordje?) Heb t toen heel makkelijk aangepakt :) M'n pa heeft toen gewoon een compressor gekocht 8) Veel handiger maar t kost dan ook wel wat :oops:

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Buks wrote:...Ik rijdt trouwens met 2,2 voor en 2,3 achter ipv 1,9/2,0 Geloof dat 0,3 een prima marge is zonder dat je rare slijtprofielen krijgt toch? (met standaardbandjes 155/65/14)...

Bij mij staat op het stickertje in de deur 2.0 ? 0.1 bar (heb 155/70/13 bandjes)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

ja klopt, staat bij mij ook, alleen ik heb gelezen ooit dat een marge van 0,3 prima veilig is, en het is zuiniger, tis in feite de bandenspanning voor volle belasting die ik er standaard in heb..

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Kan wel kloppen...nu je het zegt...volgens mij staat er in het instructieboekje ook zo iets, ja

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

2,2 heb ik erin zitten maar het mag wel wat lager
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

ja maar jouw banden zijn breder toch?? das anders dan heb je minder druk per cm2 ik heb 155/65/14

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Heb 1x meegemaakt nadat je andere banden op mijn velg hadden gegooid dat ze de ventielen niet hadden vervangen.

Die waren onwijs oud.

Knalt gewoon onder het rijden het ventiel eruit. Nou dan staat je band in 1x plat. Was gelukkig rechtachter met 30 km per uur.

Als dat op de snelweg had gebeurd met 160 bij je voorband. Dan..... Ulk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply