het verbruik van m'n ax wisseld heel erg.
wanneer ik de tankmeter in de gaten houd tijdens een bocht naar links zuipt ti ontzettend en bij een bocht naar rechts verbrand de ax helemaal niks
Dat ligt aan het systeem in je tank om te meten hoe vol je tank nog is!
En heeft nix te maken met je verbruik!!
Maar met wat schudden heeft het mij laatst toch behoorlijk wat meters minder lopen gekost
De meter van een ax is gewoon niet zo super betrouwbaar!
Maar als je je dagteller steeds op 0 zet bij het tanken, dan weet je ongeveer wanneer je weer naar de pomp moet!
Jep, benzinepeilmeters zuigen Dagteller gebruiken. Of het benzinepeilwaarschuwingslampje (galgje, iemand?). Deed ik eerst altijd, net zo lang doorrijden tot het lampje ging branden, en dan maar eens een pomp zoeken. Zorgt wel voor paniek af en toe
pcrodent wrote:Jep, benzinepeilmeters zuigen Dagteller gebruiken. Of het benzinepeilwaarschuwingslampje (galgje, iemand?). Deed ik eerst altijd, net zo lang doorrijden tot het lampje ging branden, en dan maar eens een pomp zoeken. Zorgt wel voor paniek af en toe
Dat ken ik...ik rijd ook altijd door tot het lampje constant blijft branden en dan snel een pomp zoeken
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06) Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)