Grrr tankdop vast....

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Grrr tankdop vast....

Post by CitRoel »

Sta ik vanmorgen errug vroeg bij het tankstation, steek met enige moeite de sleutel in de dop.... zit ie g*@#$r vast :evil: Ik wachten met draaiende moter... neej hoor helemaal niks, de auto helemaal ontdooit maar de tankdop nog steeds vast. En ik rij al 45 kilometer met dat vervelende lampje aan :?
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Re: Grrr tankdop vast....

Post by Kakelbont »

Image

Valma Siliconenspray
Valma Siliconenspray is een razend handig smeermiddel voor 1001 karweitjes. Siliconenspray inspuiten even laten inwerken en klaar. Tegelijkertijd wordt het behandelde voorwerp waterafstotend en roestwerend. Handig voor de auto maar ook voor de fiets, sloten, scharnieren en zelfs piepende gordijnrails.

8) nooit vastvriezen bij mij 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Ik ben bang dat het niet aan de vorst lag :( of ik heb 'm daar kapot gemaakt. Hij wil nog steeds niet open, ik heb er al "mega power" lube achter en in gespoten. Hopen dattie open gaat...
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

LumbRjack wrote:Ik ben bang dat het niet aan de vorst lag :( of ik heb 'm daar kapot gemaakt. Hij wil nog steeds niet open, ik heb er al "mega power" lube achter en in gespoten. Hopen dattie open gaat...



al met de fohn erop geblazen. Hielp goed bij mijn bx toen de benzinedop een keer vast zat. Als het el vorst is moet tie dan zeker los komen.

en anders, tjsa bruut geweld en naar de sloop voor een andere dop
:x
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

irritant inderdaad, zeker als het niet de vorst is, want wat dan?

Ik had vorige winter steeds de dop vastgevroren. Even warme adem erin en hij was weer los te krijgen. Maar door het vocht in je adem vriest hij dan wel steeds weer vast!

Erik

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Bij vastgevroren (deur)sloten helpt het om er overheen te plassen...
Maar bij tankstations hebben ze ook kleine flesjes met slotontdooier. Werkt prima.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Handjes wrote:Bij vastgevroren (deur)sloten helpt het om er overheen te plassen...
Maar bij tankstations hebben ze ook kleine flesjes met slotontdooier. Werkt prima.


whaha ik zie de kassiere al kijken als je tegen je auto staat te zeiken :shock:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Het slotje is kapot :( Ik moet weg, dus ga 'm mishandelen met een schroevendraaier oid. Ik baal er goed van, nooit wat gemerkt en zo ineens naar de kl*te.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Bij mij lag dit weekend het achterklepslot eruit. Misschien is ermee gerommeld op een parkeerplaats aan de bosrand. Daar liep een vage vent rond toen ik bij de auto terugkwam.

Ik hem 'm weer teruggezet, maar zag dat je met een beetje schroevendraaier zo binnen bent. Mensen met een beetje versterker/subw. achterin kunnen beter alle sloten eruit halen en cv+afstb. nemen.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Eriks wrote:Bij mij lag dit weekend het achterklepslot eruit. Misschien is ermee gerommeld op een parkeerplaats aan de bosrand. Daar liep een vage vent rond toen ik bij de auto terugkwam.

Ik hem 'm weer teruggezet, maar zag dat je met een beetje schroevendraaier zo binnen bent. Mensen met een beetje versterker/subw. achterin kunnen beter alle sloten eruit halen en cv+afstb. nemen.


Dat de bevestiging van die achtersloten dol draait is een standaard ax kwaaltje.

bij type 1 makkelijker op te lossen als bij 2 omdat type1 een sierstrip aan de andere kant van de klep hebben. Als je dan de originele bevestiging uitboort vallen de boutjes/ringetjes aande buitenkant achter die sierstrip en zie je dat dus niet.

Dit is ook gelijk veel veiliger want die originele bevestiging trek je idd zo los. :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Heb het voor mekaar :D

Ik heb eerst voorzichtig het gekleurde plaatje eraf gewipt en daarna ??n keer met zacht geweld op de schroevendraaier geslagen die ik in het slot had gestoken, hij brak meteen!!

http://groups.msn.com/_Secure/0SQDfAuoVgiRlYxv55ufkghZDdopR7f2m0d8t9T9HDF*wfUBih6Tk*gfajejB!UbmfRblok1OrPvwv24IwMZtT4f1kAYwYbtYYglcUGJQeAKOcGWYWU*kZA/Dop%20gemold.JPG?dc=4675498824331928777
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

kun je dat gekleurde plaatje hergerbuiken, zodat je zo een andere tankdop kunt halen?

gelukkig past 1 ax sleutel op heel veel tankdoppen

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja dat plaatje kan je recyclen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply