Ikzelf

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Ikzelf

Post by Browny »

Soms baal ik van mezelf om de volgende reden:
Ik rijd echt te veel, afgelopen maand ong. 3500 km. De benzinekosten stijgen de pan uit. Ik ben blij dat ik 1:16 rijd anders was ik nu al failliet verklaart. Ik denk dat ik maar iets uitvind waardoor mijn ax op water kan rijden.
mmm, wordt lastig.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Geen rijkosten vergoeding ofzo ?? dan is er toch niks aan de hand 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik heb mezelf beloofd om niet vaker dan 2 keer in de maand te tanken... anders wordt het echt te veel voor mijn studentenbudget! (900 km per maand moet ook genoeg zijn) Bovendien kost mijn GTI een stukkie meer dan de GT waar ik ook nog eens veel minder in reed...

Betekend dus wel dat ik deze week wat minder kan rijden :cry:
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb mezelf belooft niet meer dan 2x per week te eten om te compenseren met 1a2x per week tanken..
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das ook een oplossing ja. Val je ook weer van af. Scheelt weer gewicht en dus weer benzine.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Browny wrote:das ook een oplossing ja. Val je ook weer van af. Scheelt weer gewicht en dus weer benzine.


alleen is het probleem dat mn gordel dan echt niet meer past..
dilema :D
Image

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Re: Ikzelf

Post by Adri »

Browny wrote:Soms baal ik van mezelf om de volgende reden:
Ik rijd echt te veel, afgelopen maand ong. 3500 km. De benzinekosten stijgen de pan uit. Ik ben blij dat ik 1:16 rijd anders was ik nu al failliet verklaart. Ik denk dat ik maar iets uitvind waardoor mijn AX op water kan rijden.
mmm, wordt lastig.


Nooit overwogen om een diesel AX te gaan rijden? 't rijdt iets minder snel, maar bij 3500 km scheelt je dat al snel 100 Euro in de maand.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

diesel scheelt je idd een hooop geld op et gebied van de brandstof, maar de wegenbelasting is wel weer een stukkie hoger, 22 euro per maand meer, dus dat moet je ook incalculeren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Hummz, 3500 valt toch best meej? Ik rijd drie a vier keer naar huis vanuit Duitsland. 1500km per rit... Komt nog ietsjes hoger uit :lol:

Het mooie is dat ik een enkeltje precies met een tank kan rijden, ongeveer 1:20 Niets te klagen toch? :oops:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Diesel vind ik maar niks. Zijn de vaste lasten een stuk hoger en aan vaste lasten kan ik weinig veranderen, ik kan wel minder km. maken als ik geldnood heb.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Diesel vind ik maar niks. Zijn de vaste lasten een stuk hoger en aan vaste lasten kan ik weinig veranderen, ik kan wel minder km. maken als ik geldnood heb.

duidelijk nog nooit een AX diesel gehad,
wil je mega goedkoop ?

onderzoek of 1 van die nieuwe lijnzaad diesel stations in je buurt staat,
en rijdt 1 op 25 voor 21 ct de liter
na 10.000 km je rubber dieselleiding vervangen door een pvc variant.

na een half jaar maar eens gaan rekenen wat je kosten zijn per km.

ik denk zelf 7 ct /km
(diesel gewoon bij mij was altijd 12~18 ct /km)

ook ik krijg nu nog maar 18ct de kilometer vergoed, en dat lukt net niet met een 1.1i ... bedankt bak-ellende ! vorig jaar nog 32ct dat was feest

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

met een lijnzaad diesel heb je nog wel het een en ander aan te passen aan je AX volgens mij, ik heb dr wel eens kits van gezien die je nodig hebt om em om te bouwen op dat soort brandstoffen

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

IceByte wrote:met een lijnzaad diesel heb je nog wel het een en ander aan te passen aan je AX volgens mij, ik heb dr wel eens kits van gezien die je nodig hebt om em om te bouwen op dat soort brandstoffen


Helemaal nix nodig, bij topgear gooide ze dat zo in een oude volvo diesel en dat ding liep als een trein.

Dat je idd je leidingen/brandstoffilter eerder moet vervangen, en dat je injectoren eerder verstoppen zou kunnen. Maar dan nog, het is zo verschrikkelijjk goedkoop (teminste nu nog) dat dat wel opweegt tegen extra kosten.

Overigens als bakellende ook over die lijnzaad belasting gaat heffen als over normale benzine is het uit met de pret..... :evil:


oja, ik krijg ook nog maar 18cent per km. Vorig jaar nog 28 :evil: :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das inderdaad wel goedkoop. Ik heb het ook gezien bij topgear maar wist niet dat het ook al gewoon te tanken was in Nederland. Das interessant.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:
IceByte wrote:met een lijnzaad diesel heb je nog wel het een en ander aan te passen aan je AX volgens mij, ik heb dr wel eens kits van gezien die je nodig hebt om em om te bouwen op dat soort brandstoffen


Helemaal nix nodig, bij topgear gooide ze dat zo in een oude volvo diesel en dat ding liep als een trein.

Dat je idd je leidingen/brandstoffilter eerder moet vervangen, en dat je injectoren eerder verstoppen zou kunnen. Maar dan nog, het is zo verschrikkelijjk goedkoop (teminste nu nog) dat dat wel opweegt tegen extra kosten.

Overigens als bakellende ook over die lijnzaad belasting gaat heffen als over normale benzine is het uit met de pret..... :evil:


oja, ik krijg ook nog maar 18cent per km. Vorig jaar nog 28 :evil: :evil:


mmm klinkt zeer interessant, heb je ergens meer info over, waar je et bv kan tanken, dan wil ik et wel ns proberen, als er hier in de buurt iets zit. om te kijken wat het doet met mn dieseltje, dan zou rijden wel heel erg goedkoop worden ja :D

hannes
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: MonOct11, 2004 3:05:07 PM
Location: almere
Contact:

lijnzaad diesel

Post by hannes »

Bestaat lijnzaad diesel ook in de roje variant?Ik bedoel de zgn.landbouw diesel.Dat scheelt veel centen!Ga eens op zoek naar een agrarier,die wat wil bij verdienen.De kleurstof van de rooie diesel spoelt niet weg met 1X
blanke diesel,dus is niet APK vriendelijk,bij RDW keuring,houdt daar dan goed rekening mee.Dit verhaal zet misschien aan,tot belasting ontduiking,maar dat is echt niet de opzet van deze info.Het geeft alleen een mogelijkheid weer,men dient zelf af te wegen,of het het waard is.PS.De landbouw diesel is er vaak niet in de "wintervariant",omdat de omloopsnelheid meestal niet erg hoog is.Dus moeilijk starten bij lage buitentemperaturen.Tja,elk voordeel heeft soms ook zijn nadeel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

En niet beginnen te zeuren dat het illigaal is want er is geen douane beambte die een ax gaat aanhouden voor een dieseltest
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ach, de mijne heeft perfect gereden op 25% zonnebloemolie, en 75% diesel, tank al bijna leeggereden, en nu de rest dr weer diesel bij omdat ik em ff snel af moest tanken vanmorgen.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Sander wrote:En niet beginnen te zeuren dat het illigaal is want er is geen douane beambte die een AX gaat aanhouden voor een dieseltest


Zegt dat niet te hard, de eerste keer in duitsland kregen wij een politie voor ons rijden met, Bitte Folgen. Dan ben je blij als je ax klein is, want als je al je troep eruit moet halen en hun je hele auto gaan inspecteren :?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Dat zal wel aan de bestuurder hebben gelegen 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply