Das dan € 119,- aub .........

Moderators: Rock's, webmasters
Zat ik ook al aan te denken, maar volgens mij moet je ook blijven verzekeren.q01z wrote:euhmmm is je wegenbelasting dan niet goedkoper??
Inleveren is einde auto in Nederland. Kenteken is niet gekoppeld aan persoon maar aan de auto, bij verkoop (ook naar andere regio's) blijft het kenteken altijd bij de auto zitten tot het kenteken uiteindelijk wordt ingeleverd in geval van export of demontage (of als een auto voor de cross/racerij gaat om daarna naar de sloop te gaan).citrofenwick wrote:Misschien idioot, maar kan je niet gewoon je kenteken inleveren?
Dit doet me trouwens een beetje denken aan jullie GT. Die is een tijdje in België geweest en heeft toch nog zijn originele kenteken. Mede vandaar mijn vraag.MBa@NL wrote:Inleveren is einde auto in Nederland. Kenteken is niet gekoppeld aan persoon maar aan de auto, bij verkoop (ook naar andere regio's) blijft het kenteken altijd bij de auto zitten tot het kenteken uiteindelijk wordt ingeleverd in geval van export of demontage (of als een auto voor de cross/racerij gaat om daarna naar de sloop te gaan).citrofenwick wrote:Misschien idioot, maar kan je niet gewoon je kenteken inleveren?
Auto opnieuw kenteken schijnt te kunnen maar dit zal niet makkelijk zijn en ook zeker niet zonder grote kosten (denkt aan een herkeuring).
citrofenwick wrote:Dit doet me trouwens een beetje denken aan jullie GT. Die is een tijdje in België geweest en heeft toch nog zijn originele kenteken. Mede vandaar mijn vraag.
Dan lijkt er me niets anders op te zitten dan schorsen...
..en bpm. als een auto geregistreerd staat als vernietigd, en je laat m daarna weer op kenteken zetten, betaal je gewoon weer BPM, en krijg je nieuwe platen met een ander kenteken, word gewoon behandeld als een nieuwe/geimporteerde auto.MBa@NL wrote:Auto opnieuw kenteken schijnt te kunnen maar dit zal niet makkelijk zijn en ook zeker niet zonder grote kosten (denkt aan een herkeuring).
Terug invoeren kost je in dat geval niet eens bpm omdat die al betaald is de 1e keer dat ie in NL op kenteken stond. of je dezelfde platen dr bij krijgt weet ik niet, ergens klinkt dat sowiso wel logisch. ze houden t toch bij op chassisnummer.MBa@NL wrote:Overigens schijnt het in Nederland niet onmogelijk zijn om na export een auto weer terug in te voeren op origineel kenteken...
Aad, zolang je getrouwd bent met je vrouw is er niets aan de hand voor je verzekering. Iets met in gemeenschap van goederen e.d.. Maar ook als je samenwoont mag je de auto op naam van je partner zetten, zolang hij/zij maar op hetzelfde adres woont.Rock's wrote:Jep .... in ons fijne landje heb je ook verzekerigsplicht ...
Ik kan hem volgens mij nog op naam van mijn vrouw zetten en vervolgens schorsen ........ dan kost dit overschrijven 10,- en dan die 68,- maakt 78,- (
krijg ik dan niet weer gezeik met de verzekering als ik hem het voorjaar weer ga verzekeren als de auto op mijn vrouw haar naam staat ?)
Jammer dat ik vorig jaar zo laat was met schorsen .... pas op 2 novembert ... ik kan de 2 maanden w88 ... 25,- aan verzekerkosten en 30,- aan wegenbelasting en hem vervolgens voor de 68,- schorsen .... das dus ook een paar piek duurder dan nu schorsen maar dan kan ik hem nog wel pakken als de zomer eindelijk begint![]()
Gelukkig is hij in april 15 jaar oud .. en dan valt hij weer in de groep die 23,50 betaald en hem wel gewoon binnen een jaar voor 23,50 kan schorsen.
mogelijk denk je ... wat een zeikerij allemaal, maar ik rij volgens mij nog geen 1000 km per jaar met de Swaf ... en elk jaar betaal je weer dik voor APK, 4 gassentest, Verzekering, schorsing, wegenbelasting ... en nu weer dubbel tarief omdat je hem na 10 maanden weer wil schorsen.