Het is het eerste autotje van mijn moeder, welke zij dan weer nieuw gekregen heeft van haar (inmiddels overleden) vader om mij als baby niet op de fiets te hoeven vervoeren. Mam heeft shoeks nooit veel gebruikt. De teller zal nu dan ook ongeveer op een ton staan (Na 25 jaar...) Helaas is de teller al in 2004 overleden en draait ie willekeurig (laatste APK was 700.000 km

Eind 2005 heb ik mijn rijbewijs gehaald en ben ik shoeks gaan gebruiken naar paard & school. Hij had toen al roest bij tankdop en in het begin van de dorpels.
In 2008 is hij gelast aan de achterbak, omdat de onderrand van het rubber compleet weg was en de sluiting los hing. Dit is gelast en gespoten. Maar toen spraken we wel al over eventuele sloop
In 2009 zouden we hem met de slooppremie inleveren voor een Mitsubishi Pajero voor mijn moeder wegens een groot gat in de bodemplaat van de AX. Autos van voor 2001 bleken alleen goedkoper te zijn dan na 2001 met inruilpremie. De AX bleef en de bodemplaat werd gelast.
Begin 2010 verliep de apk weer en was de planning hem te slopen. Maar toen hij zonder aanmerking door de APK kwam.. Tja, beetje zonde om dat te slopen?
Toen heb ik hem gebruikt voor stage, maar dit was beetje teveel voor t autotje. De remmen gingen kapot en het heeft lang geduurd voor ik dat gefixt had.
Daarna istie gebruikt om in eindhoven te crossen omdat de smart stilstond met zn kapotte motorblok. In Eindhoven istie eigenlijk zwaar mishandeld. Zandwegen; hard over rotondes, zwaar beladen en veel grote afstanden.
Toen istie naar Jelle gegaan die er bijna 10.000 km mee heeft gereden (en nodige reparaties heeft moeten uitvoeren, het autotje heeft in 2010 echt teveel gelopen)
Nu istie in Januari afgekeurd voor APK op een hoop puntjes. De helft is uitgevoerd maar nu is er een wiel of baklager aan gort (ik denk wiel) Ondertussen kijken we liever niet naar de dorpel onder de skirts; volgens mij is dit ERG krokant..... Ook begint ie nu op de raamranden, achter de koplampen etc.
Punt is; ik heb het krap en heb een bonito gekregen. Daarnaast heb ik mijn smart, betrouwbare, fijne en goedkope auto...
De AX rijd nog heeeeeerlijk (

Hij staat geschorst....
Ik wil hem nu dus echt gaan slopen. Maar waarom is dat zo verdomde lastig/pijnlijk?