ik ben meerdere keren per week in belgie voor mijn werk krijg ik gezeik dat ik niet doorrij al rij ik 10 kmte hard .
kom ik in terneuzen met 20 kmte hard aan bleaten moet ik vol in de ankers heftig toeterend en vloekend haal ikdie persoon in (een belg is ook maar mens) is het die l*l die mij verteld had dat ik te langzaam was in belgie .
werd ik laatst aangehouden want mijn lamp was kapot . kom ik s'avonds die diender tegen zonder knipper en met 1 koplamp .
its nice 2 be important but its more important 2 be nice !!!
al redelijk wat vervangen aan mijn auto's nu de bestuurder nog
de meeste belgen denken ook dat als het mistig is en je zet je achter-mist-lamp aan dat je dan 20 km/h harder kan rijden omdat iedereen je dan beter ziet
dat is ook zo, wij belgen ergeren ons vaak aan nl'ers op de weg. veel nl'ers veranderen van rijstrook zonder te pinken. maar met de axclub rijders heb ik nog nooit problemen gehad. het zijn meestal de bmw, audi en merceders rijders :P
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
beefy wrote:het zijn meestal de bmw, audi en merceders rijders :P
yup helemaal met je eens,,, hier zijn de merc. rijders het ergst die snijden, duwen, kleven en rijden zo asociaal als maloten dat er zelfs eentje van de week op de juist nieuwe N57 de eerste lantaarnpaal zo heeft geplant dat de auto bijna tot aan de lichtbal stond xD
beefy wrote:het zijn meestal de bmw, audi en merceders rijders :P
yup helemaal met je eens,,, hier zijn de merc. rijders het ergst die snijden, duwen, kleven en rijden zo asociaal als maloten dat er zelfs eentje van de week op de juist nieuwe N57 de eerste lantaarnpaal zo heeft geplant dat de auto bijna tot aan de lichtbal stond xD
Bij Mercedes-rijders heb ik hélemaal die indruk niet. Die rijden toch gewoon altijd veel te traag?
Zeker de E en C klasses van een paar jaar oud. Let er maar eens op!
ja idd die wel ja maar die wat oudere merc's van een jaar of 15 oud met van die sjonnies dr in,, dat zijn de ergste,, oohja en de honda civic rijders dat zijn ook van die klootvioolen
Nederlanders in Duitsland, die zijn irritant! Alle duitsers snappen dat je met veel hogere snelheid op de linkerbaan kan aankomen, de Nederlanders gaan gewoon met 95 een vrachtwagen inhalen als je met 170 komt aankakken.
En zijn vervolgens nog beledigd ook dat wanneer jij met 170 aan komt in het donker en zij met 95 naar links komen, jij je grootlicht opzet en toetert, maar ook zwaar in de ankers hangt. Mooie aan een hogere auto, gaan ze achter je hangen, op je lip zitten en knipperen, doe je gewoon de mistverlichting achter aan. Vinden ze niet leuk, op ooghoogte.
Wat erg goed werkt op o.a. de BAB3 en BAB8 (Dld) is knipper uitzetten en ff rechts blijven rijden, dan vliegen ze allemaal een baan naar links, waardoor jij ook kan inhalen.
Browny wrote:Nederlanders in Duitsland, die zijn irritant! Alle duitsers snappen dat je met veel hogere snelheid op de linkerbaan kan aankomen, de Nederlanders gaan gewoon met 95 een vrachtwagen inhalen als je met 170 komt aankakken.
Met stip op 1 van ergernissen ja!
Of donder op van de linkerbaan of ga het gas flink intrappen..
In Nederland zelf is het nog erger, spiegels lijken niet te bestaan voor velen, gewoon de auto naar links gooien op goed geluk .
Volgens mij blijven Duitsers er wel nuchter over als iemand met 100 oppeens de linkerbaan op komt kachelen om een LKW in te halen.
Het recht om spijkerhard het land door te knallen, kent de plicht om vol de ankers uit te gooien als iemand van rechts je baan op schuift.
Je mag dus hard gassen maar dan moet je niet mekkeren als je eens hard moet remmen.
Prima mentaliteit lijkt me.
Irritant vind ik van die mensen die in een soort snelrijdende file-situatie je per se van de linker baan willen krijgen. Terwijl die baan even vol zit als alle andere en er met de beoogde inhaalmanoeuvre geen winst valt te behalen.
Ook irritant: motoren. Lijkt wel of al die dingen te hoog (afgestelde) koplampen hebben.