Belgen + een beetje regen + mistlampen

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Belgen + een beetje regen + mistlampen

Post by MBa@NL »

Vandaag moest ik even wat ophalen in België en het is me vandaag wéér opgevallen dat ongeveer een kwart (?) van de automobilisten bij een beetje regenval al zijn/haar mistlampen aan heeft. VER-SCHIK-KE-LIJK irritant... zeker bij auto's die zowel links als rechts een mistlamp hebben (remmen ze nou wel of niet?). En dan ook nog mistlampen vóór aan hebben die totaal niet afgesteld staan en eerder naar de wolken schijnen als naar de weg (wat heb je er dan überhaupt aan?)

Hier in Nederland is de regel dat het pas mag bij 50 meter of minder zicht, je mistlamp achter aan.

Iemand die weet hoe dat in België zit? of is die regel daar exact hetzelfde maar neemt niet iedereen dat in acht?

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

In Belgié krijg je in ieder geval om mij onduidelijke redenen een hoge boete (honderden €) wanneer je zowel dimlicht als breedstralers aan hebt staan.
In Nederland mag dat volgens mij wel.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

:lol: idd dat is mij ook al meerdere keren opgevallen.

Hier in nederland heb je van die helden die je eerst met 130 voorbij jagen en met een beetje regen nog maar 100 rijden.

En in duitsland bij wegwerkzaamheden rijden die duitsers altijd door tot het bord dat zegt dat ze een baan moeten verspringen, soms nog veder en dan is er nog meer file :P

Zo kan ik bij iederland wel iets verzinnen

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bij de ax kon ik mistlichten voorzijde en mistlicht achterzijde apart schakelen.
bij de peugeot moet ik eerst mistlichten voorzijde aanzetten door te draaien aan stuurpook, en draai ik nog een kwart verder dan gaat me mistlicht achterzijde ook aan.

er zit een groot verschil aan de voorzijde tussen mistlichten, bermstralers etc. en ik zie 't verschil er niet tussen, maar er zijn dus lampen die je overdag ook gewoon mag voeren bijvoorbeeld i.c.m. DRL's
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ja het is niet toegestaan, en ja het ergert me ook :P

Die frustratie is trouwens wel op meer belgische fora te lezen...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

citrofenwick wrote:Ja het is niet toegestaan, en ja het ergert me ook :P

Die frustratie is trouwens wel op meer belgische fora te lezen...
Goed te weten dat het niet toegestaan is... gewoon gezellig blijven seinen dus, net zolang tot ze het door hebben...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

remlicht aan je claxon aansluiten en dan vrolijk gaan toeteren voor hun neus :idea: :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Irritant net als verkeerde afgestelde koplampen. :?

Post Reply