Stalling
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Stalling
Waarom moet een stalling waar ik een auto (of 2) kan neerzetten zodat ik ze kan schorsen, 2x meer kosten dan wegenbelasting en verzekering bij elkaar!
damn it, ik hoef geen verwarmde oldtimerstalling of parkeerplaats midden in het centrum, ik zoek gewoon een hoekje van een oude loods waar ik mn karretjes kan neerzetten en dr n beetje aan kan prutsen. hell, een garagebox zou ook prima zijn, maar die kosten ook honderden euro's per maand, dan kan ik mn auto beter lekker voor de deur neerzetten en het parkeerprobleem erger maken.
meer mensen met stalfrustratie?
damn it, ik hoef geen verwarmde oldtimerstalling of parkeerplaats midden in het centrum, ik zoek gewoon een hoekje van een oude loods waar ik mn karretjes kan neerzetten en dr n beetje aan kan prutsen. hell, een garagebox zou ook prima zijn, maar die kosten ook honderden euro's per maand, dan kan ik mn auto beter lekker voor de deur neerzetten en het parkeerprobleem erger maken.
meer mensen met stalfrustratie?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Tsja... Een garagebox waar net een auto in past (en waar je vervolgens niet uit kunt stappen omdat de deuren niet meer open kunnen), zonder electra etc., kost hier al snel €150,- per maand...
Ik ga het er echt niet voor betalen, koop ik liever over een paar jaar een huis met een garage, als dat ooit binnen de mogelijkheden ligt...
Ik ga het er echt niet voor betalen, koop ik liever over een paar jaar een huis met een garage, als dat ooit binnen de mogelijkheden ligt...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
haha, den hoorn, hier vlakbij. dan hebben we t over hetzelfde
ik zou zelfs een openlucht parkeerplaats (aka grasveldje achter een huis) ook prima vinden, als het maar *niet* openbare weg is.. helaas helaas.. het gaat of over "xx-euro-per-viekante-meter-per-maand" of over 150-200 euro per maand voor idd een garagebox..
ik zou zelfs een openlucht parkeerplaats (aka grasveldje achter een huis) ook prima vinden, als het maar *niet* openbare weg is.. helaas helaas.. het gaat of over "xx-euro-per-viekante-meter-per-maand" of over 150-200 euro per maand voor idd een garagebox..
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zou ik ook wel mee kunnen leven! Waar ik woon is het uitgangspunt 1,4 auto per woning, waardoor ik van de kopersvereniging de vraag voorgelegd heb gekregen of ik een auto ergens anders wil zetten...Bossie wrote:Ben hier wel tevreden, met garage en oprit waar 2 niet te grote auto's op passen.
Vragen kan natuurlijk altijd, maar 't gaat natuurlijk niet gebeuren...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
nouja, hier in de straat is het.. eeuh, ik denk misschien 100 plaatsen, voor 700 woningen.. (studentenflat, natuurlijk heeft niet iedereen een auto, maar savonds is wel elke plek, incl elke zijstraat in een straal van 100m, bezet) en dat nadat ze in 199x de parkeerplaats *verkleind* hebben om een grasveld neer te leggen..
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ha AlexanderB,
Je wil ook wel erg veel voor een erg drukke gemeente in Zuid-Holland
Waar woon je precies?
Zelf woon ik bij de Paardenmarkt.
Maar die plekken zijn er wel hoor.
Gaat alleen wat tijd en moeite kosten om je daar tussen te wurmen.
Je wil ook wel erg veel voor een erg drukke gemeente in Zuid-Holland
Waar woon je precies?
Zelf woon ik bij de Paardenmarkt.
Maar die plekken zijn er wel hoor.
Gaat alleen wat tijd en moeite kosten om je daar tussen te wurmen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
In mijn tijd in Delft werden oude ongebruikte kassen gebruikt om te stallen te sleutelen (richting Den Hoorn en zo), maar daar staan tegenwoordig allemaal huizen.AlexanderB wrote:nouja, hier in de straat is het.. eeuh, ik denk misschien 100 plaatsen, voor 700 woningen.. (studentenflat, natuurlijk heeft niet iedereen een auto, maar savonds is wel elke plek, incl elke zijstraat in een straal van 100m, bezet) en dat nadat ze in 199x de parkeerplaats *verkleind* hebben om een grasveld neer te leggen..
Het is triest maar sinds de jaren '70 is de taktiek van de (over)heersende anti-auto politieke partij in Nederland dat de wal het schip moet keren.
Dus is in het begin van de jaren '70 door Joop en zijn collaborateurs het plan voor de uitbreiding van wegen geschrapt opdat iedereen in de file zou staan "en dus wel in het openbaar vervoer zal stappen" - openbaar vervoer dat gigantische capaciteitsproblemen heeft op de tijden dat je het nodig hebt, toen al.
Laten heeft de partij er nog een schepje bovenop gedaan door wegen te versmallen, overal obstakels neer te pleuren, en parkeerplaatsen te verwijderen. (Vroeger kon je van Amsterdam naar Rotterdam via de oude trekschuitroute, nu niet meer; alles is dichtgemaakt).
Maar de in slaap gesuste bevolking bleef op die partij stemmen.....
Uitspraak van Prof. G.J. v.d. Burght, destijds hoogleraar voertuigtechniek aan de TH Delft: Het openbaar vervoer brengt je van een plek waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn op een tijd die je niet schikt.
Deze hoogleraar kreeg van de overheid geen inzicht in de subsidiestromen naar de NS en de energiekosten van de treinen, maar vermoedde dat het asfalteren van de spoorwegtrace's om er busbanen van te maken veel goedkoper en beter zou zijn.
Inmiddels is het transitland Nederland (wij leven van doorvoer) volkomen dichtgeslibt dankzij de krankzinnige autohaters die geen wegen wilden aanleggen waar dat nodig is.
Volgens de toenmalige hoogleraar In 't Veld, ook lid van die bewuste partij en een van de wegsaneerders van Fokker, stonden wij in Nederland "aan het begin van de "Post-Industriële Samenleving", oftewel onze industrie moest verdwijnen en wij zouden moeten leven van dienstverlening - het resultaat van deze zieke theorie zien wij heden: Globalisering en een oplopend gebrek aan vakmensen.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Klopt helemaal, in het Sion zal over een aantal jaar (misschien wel sneller) geen kas meer te vinden zijn...jk wrote:In mijn tijd in Delft werden oude ongebruikte kassen gebruikt om te stallen te sleutelen (richting Den Hoorn en zo), maar daar staan tegenwoordig allemaal huizen.
(De sleutellocatie waar ik de beschikking over had, daar kan ik na 30 november helaas geen gebruik meer van maken... )
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact: