arghh zussen en auto's
Moderators: Rock's, webmasters
Dan ben je alsnog een vermogen kwijt om een sloopblok erin te laten lepelen op vakantie.
Weet niet wat de dagwaarde van die VauWee campert is, maar ik denk niet dat het de moeite loont (en de centen...).
Luchtgekoelde motoren zoals die van een T3 zijn in de regel nu eenmaal olieboten, en daar dient men op voorbereid te zijn.
Nu is de gemiddelde VW sowieso niet vies van een slok (of twee-drie) olie, en dan is één en één al gauw twee...
Erg zuur voor je zus en haar vakantie.
Gouden tip: koop gewoon een HY/HZ, die zijn wèl betrouwbaar...
Weet niet wat de dagwaarde van die VauWee campert is, maar ik denk niet dat het de moeite loont (en de centen...).
Luchtgekoelde motoren zoals die van een T3 zijn in de regel nu eenmaal olieboten, en daar dient men op voorbereid te zijn.
Nu is de gemiddelde VW sowieso niet vies van een slok (of twee-drie) olie, en dan is één en één al gauw twee...
Erg zuur voor je zus en haar vakantie.
Gouden tip: koop gewoon een HY/HZ, die zijn wèl betrouwbaar...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Weet niet welke vw jij bedoelt maar zowel mijn oude tdi (met 340.000km) en mijn huidige golf iv variant (met 240.000km) verbruiken een kleine liter olie op de 10a12.000km (wat dus gewoon normaal is)
Een aardig knappe t3 is toch nog wel wat waard zeker als die voor 1986 is, de (diesel) motors staan nou niet echt bekend op hun betrouwbaarheid weet wel dat er ook ombouw kits zijn om de boel om te bouwen naar tdi
Een aardig knappe t3 is toch nog wel wat waard zeker als die voor 1986 is, de (diesel) motors staan nou niet echt bekend op hun betrouwbaarheid weet wel dat er ook ombouw kits zijn om de boel om te bouwen naar tdi
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
zo even een update van dat kreng
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
zo even een update van dat kreng
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
tot zover de update
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
tot zover de update
meld je eens aan op volksforum.com daar zitten een aantal t3 liefhebbers die kunnen je vast wel helpen aan wat onderdelencedderzz wrote:zo even een update van dat kreng
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
tot zover de update
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ik heb teveel VW's met een olieprobleem mogen ervaren om mijn uitspraak te beargumenteren/ staven.TTF wrote:Weet niet welke vw jij bedoelt maar zowel mijn oude tdi (met 340.000km) en mijn huidige golf iv variant (met 240.000km) verbruiken een kleine liter olie op de 10a12.000km (wat dus gewoon normaal is)
Misschien is een T3 blokje nog wel te regelen, maar hij moet er ook nog in.
Uiteraard vervang je dan meteen onderdelen die dan makkelijk bereikbaar zijn (koppeling, keerringen etc), dus dat wordt een duur geintje...
Wat brengt een T3-camper met kapot blok op tegenwoordig: twee tientjes en een paar afgetrapte bootschoenen (oftewel: wat de gek ervoor geeft) ?
Ongetwijfeld zal zo'n ding z'n geld waard zijn (voor de liefhebber) als alles helemaal op-en-top is, maar voor de investering die nú nodig is om verder te kunnen koop je ook een hele leuke andere camper....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
hopen dus of het blok er snel in ligt
als er mensen zijn die intresse hebbe om te komen kijken op t weekend kan dat uiteraard
kijk op:
http://www.everyoneweb.com/vwbulliclubzeeland/
voor meer informatie
als er mensen zijn die intresse hebbe om te komen kijken op t weekend kan dat uiteraard
kijk op:
http://www.everyoneweb.com/vwbulliclubzeeland/
voor meer informatie
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
Re: arghh zussen en auto's
Attentie!!!!
1 jaar na dato liep het volgende blok vast. dit blok komende uit een Golf liep KEURIG!!!! totdat de ouders er mee weg wilde naar italë. Op een kronkel weggetje in de ardenne hoorde mijn vader een raar geluid uit de motorruimte komen. Stoppen dus. ANWB gebeld om te laten kijken. De monteur constateerde dat de motor in de soep was gedraaid.
Eenmaal thuis van vakantie (in een luxe Fiat Ducato van 300 meter lang met een Hymer opbouw) het blok stukje voor stukje uit een gehaald! Constatering: Klep afgebroken, tegen de zuiger geklapt, terug geschoten en vervolgens MUUR vast komen te zitten...........!
Volgende Blok: Passat 1.9D uit duitsland van een verzamelaar. met veel pijn en moeite ingebouwd en loopt als een zonnetje. En per vorige maand een nieuwe Vbak met langere ratio, Minder toeren, zelfde snelheid!
Nu hopen dat ie eens een keer HEEL blijft.... kun je nagaan: ik rijd er niet eens in...!!!!
1 jaar na dato liep het volgende blok vast. dit blok komende uit een Golf liep KEURIG!!!! totdat de ouders er mee weg wilde naar italë. Op een kronkel weggetje in de ardenne hoorde mijn vader een raar geluid uit de motorruimte komen. Stoppen dus. ANWB gebeld om te laten kijken. De monteur constateerde dat de motor in de soep was gedraaid.
Eenmaal thuis van vakantie (in een luxe Fiat Ducato van 300 meter lang met een Hymer opbouw) het blok stukje voor stukje uit een gehaald! Constatering: Klep afgebroken, tegen de zuiger geklapt, terug geschoten en vervolgens MUUR vast komen te zitten...........!
Volgende Blok: Passat 1.9D uit duitsland van een verzamelaar. met veel pijn en moeite ingebouwd en loopt als een zonnetje. En per vorige maand een nieuwe Vbak met langere ratio, Minder toeren, zelfde snelheid!
Nu hopen dat ie eens een keer HEEL blijft.... kun je nagaan: ik rijd er niet eens in...!!!!
Re: arghh zussen en auto's
Hahahaha, Misscien moet je dat Civic blok er in bouwen die blijft het wel doen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: arghh zussen en auto's
1.9D/TD blokken hebben een erg goede reputatie.. dat moet nou wel goed komen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: arghh zussen en auto's
Ik wil geen roet in het eten gooien...... maar ,
Er gaat nu eenmaal niks boven een frans blokkie....
Er gaat nu eenmaal niks boven een frans blokkie....
Drive like you stole it.......
Morron at the wheel, with shoesize...46...
***Loved by few, Hated by many!***
Morron at the wheel, with shoesize...46...
***Loved by few, Hated by many!***