Plaisirs in het algemeen...
Moderators: Rock's, webmasters
Plaisirs in het algemeen...
Handrem aan. Koppeling in. Sleutel in contact. Omdraaien. Starten. Eerste versnelling. Handrem los. Koppeling omhoog. Wegrijden.
Hoe....Moeilijk....Kan....Dat........G*dverd*mme....Zijn?!
Die lelijke pokke-t*ering-kl*terige-k*t AX heeft slechts één functie: Mij betrouwbaar van A naar B brengen. En hij vertikt het gewoon stelselmatig.
Vanaf dag één alleen maar gezeik en gemier met dat ding. Storing hier, lekkage daar, rare geluiden hier...Ben er echt helemaal klaar mee!...
'k Heb zin om op 't dak te springen en 'm een sloot in te duwen. Duwen ja, want rijden doet 'ie vrijwel nooit. Heb 'm sinds februari, en in die vier maanden is 'ie denk ik anderhalf maand daadwerkelijk goedwerkend geweest.
Aarrrgghhhh!
Hoe....Moeilijk....Kan....Dat........G*dverd*mme....Zijn?!
Die lelijke pokke-t*ering-kl*terige-k*t AX heeft slechts één functie: Mij betrouwbaar van A naar B brengen. En hij vertikt het gewoon stelselmatig.
Vanaf dag één alleen maar gezeik en gemier met dat ding. Storing hier, lekkage daar, rare geluiden hier...Ben er echt helemaal klaar mee!...
'k Heb zin om op 't dak te springen en 'm een sloot in te duwen. Duwen ja, want rijden doet 'ie vrijwel nooit. Heb 'm sinds februari, en in die vier maanden is 'ie denk ik anderhalf maand daadwerkelijk goedwerkend geweest.
Aarrrgghhhh!
Last edited by Ceristimo on MonJun21, 2010 7:02:22 PM, edited 1 time in total.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Oplossing is heel simpel:
1e - problemen analiseren.
2e - stelselmatig repareren.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is het volgende het is niet de schuld van de auto dat deze weigert maar het probleem ligt bij de eigenaar/berijder.
Zonder onderhoud gaat alles uiteindelijk stuk.
Sterkte met het oplossen van alle problemen.
Groetjes, Henk
1e - problemen analiseren.
2e - stelselmatig repareren.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is het volgende het is niet de schuld van de auto dat deze weigert maar het probleem ligt bij de eigenaar/berijder.
Zonder onderhoud gaat alles uiteindelijk stuk.
Sterkte met het oplossen van alle problemen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ik heb nog wel een Xantia te koop... en over een week komt er zelfs een gloednieuwe APK op.
Doet het altijd, nog geen enkel technisch mankement aan geweest sinds ik'm heb (ok.. laatst is een uitlaat-koppeling gelast...).
Waarom doet die het altijd? Omdat er al jarenlang trouw en soms duur onderhoud aan gedaan is (en het is een Xantia, geen AX
).
Maar ja... is wel iets duurder in gebruik..., kun je erg veel AX van repareren...
De kans is groot bij een oud hok als een AX Plaisir dat er e.e.a. aan achterstallig onderhoud is. Dat kun je ofwel zelf (grotendeels) oplossen of je kunt het laten doen.
Zo niet blijft het pleisters plakken en voort hobbelen van mankement naar mankement. Maar uiteindelijk gaat elke auto stuk.
Doet het altijd, nog geen enkel technisch mankement aan geweest sinds ik'm heb (ok.. laatst is een uitlaat-koppeling gelast...).
Waarom doet die het altijd? Omdat er al jarenlang trouw en soms duur onderhoud aan gedaan is (en het is een Xantia, geen AX

Maar ja... is wel iets duurder in gebruik..., kun je erg veel AX van repareren...
De kans is groot bij een oud hok als een AX Plaisir dat er e.e.a. aan achterstallig onderhoud is. Dat kun je ofwel zelf (grotendeels) oplossen of je kunt het laten doen.
Zo niet blijft het pleisters plakken en voort hobbelen van mankement naar mankement. Maar uiteindelijk gaat elke auto stuk.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Maar een AARGH moment mag best even om alle frustraties te uiten.
Zijn inderdaad lekker eigenwijze bakkies die plaisirs (heb er zelf ook één gehad).
Succes met het oplossen!
Zijn inderdaad lekker eigenwijze bakkies die plaisirs (heb er zelf ook één gehad).
Succes met het oplossen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Als die van te voren niet onderhouden is dan kan hij als arme student nu niet ineens een gloednieuwe ax aan zichzelf afleveren.
Mijn idee, Probeer het ding lopend te krijgen, Zodat de koper van jou huis naar zijn huis komt zonder problemen. En haal van dat geld een nieuwe goeie ax ipv 1000-den euro's te spenderen aan vervaning en reparties.
Of je duwt hem in de sloot
Maar snap je frustratie
Mijn idee, Probeer het ding lopend te krijgen, Zodat de koper van jou huis naar zijn huis komt zonder problemen. En haal van dat geld een nieuwe goeie ax ipv 1000-den euro's te spenderen aan vervaning en reparties.
Of je duwt hem in de sloot

Maar snap je frustratie
inderdaad, het voegt weinig toe om een AX wat hapert gelijk in te ruilen voor een ander, dan is het verstandiger om deze gewoon te maken en ervoor te zorgen dat hij goed is.. zodat je weet waar je aan toe bent!raoel wrote:Om dan een andere AX te kopen die je precies thuis brengt.. waarna de kuren opnieuw beginnen...

Mits de carosserie het waard is:
Een AX zit relatief zo simpel in elkaar en de onderdelen zijn relatief zo goedkoop en zo goed verkrijgbaar, dat het mogelijk moet zijn om hem weer betrouwbaar rijdend te krijgen.
Wat een vorige eigenaar eraan heeft verknoeid moet je eerst zien te vinden en rechtzetten. Dat is je grootste probleem met deze auto.
Een AX zit relatief zo simpel in elkaar en de onderdelen zijn relatief zo goedkoop en zo goed verkrijgbaar, dat het mogelijk moet zijn om hem weer betrouwbaar rijdend te krijgen.
Wat een vorige eigenaar eraan heeft verknoeid moet je eerst zien te vinden en rechtzetten. Dat is je grootste probleem met deze auto.
@Losroyos
Dan doe ik dus precies wat de vorige eigenaar mij geflikt heeft. Ga ik niet doen. Zou ik niet van kunnen slapen. Hij schijnbaar wel. Is hier nog steeds actief...
@JK
Ik weet het. De carosserie is het zeker waard. Is het enige wat goed is. En laat ik nu toen ik deze AX kocht een technisch perfecte, maar compleet doorgerotte AX op de sloop doen belanden. Spijt, spijt, spijt, spijt, spijt !!!!!!!! Bruinwitje gecombineerd met Mirka zo een hele vette AX zijn geweest.
Nouja, gedane zaken nemen geen keer.
Enfin, zo leer je wel beetje bij beetje sleutelen. 'Ieder nadeel heb ze voordeel *slisj*', ofzoiets.
@Henk Bats
Mhmm, helemaal gelijk. Je doet het echter overkomen alsof ik de auto gemold heb. Hij kreeg kuren vanaf dag twee dat ik 'm had, had ik er nog amper 200 KM mee gereden. Ik rag er echt niet in. Ben zo blij wanneer ie 't eindelijk doet, dat ik 'm dan met fluwelen handschoentjes behandel.
Dat de oplossing zo simpel is weet ik. Maarja, ga er maar aan staan: Vrijwel geen technische kennis en dan een probleem analyseren.
Nouja, gelukkig al wel enkele waardevolle tips: Massapunten (vandaag niet aan toegekomen) en dat bougie gedoetje.
Op die wijze alles maar 1 voor 1 uitsluiten denk ik. Alleen vervelend dat ik in de tussentijd wel wegenbelasting en verzekering betaal voor een auto die momenteel alleen als tuinornament dienst doet. Ach ja...
Dan doe ik dus precies wat de vorige eigenaar mij geflikt heeft. Ga ik niet doen. Zou ik niet van kunnen slapen. Hij schijnbaar wel. Is hier nog steeds actief...
@JK
Ik weet het. De carosserie is het zeker waard. Is het enige wat goed is. En laat ik nu toen ik deze AX kocht een technisch perfecte, maar compleet doorgerotte AX op de sloop doen belanden. Spijt, spijt, spijt, spijt, spijt !!!!!!!! Bruinwitje gecombineerd met Mirka zo een hele vette AX zijn geweest.
Nouja, gedane zaken nemen geen keer.
Enfin, zo leer je wel beetje bij beetje sleutelen. 'Ieder nadeel heb ze voordeel *slisj*', ofzoiets.
@Henk Bats
Mhmm, helemaal gelijk. Je doet het echter overkomen alsof ik de auto gemold heb. Hij kreeg kuren vanaf dag twee dat ik 'm had, had ik er nog amper 200 KM mee gereden. Ik rag er echt niet in. Ben zo blij wanneer ie 't eindelijk doet, dat ik 'm dan met fluwelen handschoentjes behandel.
Dat de oplossing zo simpel is weet ik. Maarja, ga er maar aan staan: Vrijwel geen technische kennis en dan een probleem analyseren.
Nouja, gelukkig al wel enkele waardevolle tips: Massapunten (vandaag niet aan toegekomen) en dat bougie gedoetje.
Op die wijze alles maar 1 voor 1 uitsluiten denk ik. Alleen vervelend dat ik in de tussentijd wel wegenbelasting en verzekering betaal voor een auto die momenteel alleen als tuinornament dienst doet. Ach ja...
Ik woon in Groningen; heel ver bij iedereen vandaan
Wil best een dagje aandacht aan 't Plaisirtje geven, hoor. Maar het meest frustrerende is dat hij het een week niet doet (motorlampje en wil niet starten) en hij dan ineens weer spontaan vier dagen totaal probleemloos rijdt, voordat 'ie uitvalt en me weer ergens laat staan. Of je rijdt probleemloos en comfortabel van A naar B, en drie uur later moet je met de bus terug van B naar A omdat 'ie dan weer ineens niet rijden wil.
Heb 'm vanochtend, toen ik er langs liep, even weer geprobeerd te starten. Liep uiteraard in één keer, draaide keurig netjes stationair...
Dat maakt het er niet makkelijker op. Als ik iemand met meer verstand van auto's dan ik (da's vrijwel iedereen dus) naar de auto laat kijken doet 'ie het iedere keer probleemloos.
En dan staan ze mij aan te kijken van: "Nou, wat is er nou mis mee? Prima autootje". Sta ik ook mooi met de bek vol tanden.
Terwijl ik een uur later weer op de vluchtstrook sta met een auto die 't weer niet doet.
Tsja....Eigenwijs is een goede omschrijving voor de Plaisir. Gelukkig heeft 'ie een sleepoog.

Wil best een dagje aandacht aan 't Plaisirtje geven, hoor. Maar het meest frustrerende is dat hij het een week niet doet (motorlampje en wil niet starten) en hij dan ineens weer spontaan vier dagen totaal probleemloos rijdt, voordat 'ie uitvalt en me weer ergens laat staan. Of je rijdt probleemloos en comfortabel van A naar B, en drie uur later moet je met de bus terug van B naar A omdat 'ie dan weer ineens niet rijden wil.
Heb 'm vanochtend, toen ik er langs liep, even weer geprobeerd te starten. Liep uiteraard in één keer, draaide keurig netjes stationair...
Dat maakt het er niet makkelijker op. Als ik iemand met meer verstand van auto's dan ik (da's vrijwel iedereen dus) naar de auto laat kijken doet 'ie het iedere keer probleemloos.
En dan staan ze mij aan te kijken van: "Nou, wat is er nou mis mee? Prima autootje". Sta ik ook mooi met de bek vol tanden.
Terwijl ik een uur later weer op de vluchtstrook sta met een auto die 't weer niet doet.
Tsja....Eigenwijs is een goede omschrijving voor de Plaisir. Gelukkig heeft 'ie een sleepoog.

Bij één van de AX waaraan ik sleutel was de isolatie van een draad onder de ECU doorgesleten.degene wrote:Klinkt een beetje draadbreuk-achtig.
Misschien in een boze bui de motorkabelboom vervangen?
Deze draad maakte op onvoorspelbare momenten (meestal bij nat weer, en in een bocht) kortsluiting tegen de carrosserie onder ECU, waardoor de motor onverklaarbaar stotterde en soms niet startte.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Of een stekker die zover gecorrodeerd is dat er zo nu en dan contact gemaakt wordt, eigenlijk hèt probleem met alle oudere hokken...degene wrote:Klinkt een beetje draadbreuk-achtig.
Misschien in een boze bui de motorkabelboom vervangen?
Koop een bussie electrospray/ contactreiniger en ga alle(!) stekkerverbindingen eens langs met dat spul.
Dus stekkerverbinding lostrekken en beide helften inspuiten alvorens de stekker weer in elkaar te drukken.
Ben je een middagje mee zoet, maar kan énorm schelen...
Al gaandeweg kun je dan meteen de staat van je kabelboom controleren.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82