slooppremie

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

slooppremie

Post by DuFF »

Image

De Nationale Sloopregeling loopt bijna ten einde

Het is bijna zover: binnenkort wordt bekend wat de allerlaatste dag van De Nationale Sloopregeling gaat worden. Deze datum wordt bekend gemaakt in de StaatsCourant en in diverse andere media. Zodra de exacte datum bekend is heeft u nog maximaal enkele dagen voordat het subsidieloket sluit. Op die laatste dag kunnen autobedrijven tot 17.00u precies hun aanvraag indienen bij Agentschap NL; na dit tijdstip worden geen nieuwe aanvragen meer in behandeling genomen.

:( als dit zo doorgaat dan loop ik toch wat euro's mis, kutzooi in het kwadraat :x :evil:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

grumble :(

zijn we nou je Furio voor niets aan het slopen?
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Ik hoop het niet, ik zie wel, anders ga ik zsm al voor een ander.
en niet de 1e week van juni.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

En wat is het resultaat van de slooppremie dan geweest? Dat er een heel stel nog goede auto's op de sloop is beland en de mensen die geen geld hadden voor een nieuwere (en veel duurdere) auto nog altijd in oude vervuilende hokken rondrijden...
Fantastisch initiatief.... Hulde aan onze regering... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Vergeet niet de onder het deken van "groen" verhulde staatssubsidie aan de autoindustrie!

Want met "groen" heeft het niks te maken volgens mij...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Je mag nu echt wel opschieten Duff:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... dag__.html
Image Image Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Ik snap hem even niet. even een citaat van de site van de telegrof.

De sloopregeling moet het inleveren van oude, vervuilende auto's stimuleren. Bezitters van personauto's krijgen tot maximaal 1000 euro terug als ze hun oude auto inruilen voor een nieuwere. Voor de regeling was geld opzij gezet en dat is nu vrijwel op. In totaal ging het om 85 miljoen euro.
De sloopregeling bestaat sinds mei vorig jaar. Sindsdien hebben ongeveer 80.000 mensen gebruik gemaakt van de regeling, die ook opengesteld is voor het inruilen van oude, vervuilende bestelauto's. Vorige maand was al duidelijk dat de bodem van het potje in zicht kwam. Toen bepleitte branchevereniging RAI ook een verlenging van de regeling.


naar mijn weten kon je tot 1000 euro krijgen dus ervan uit gaande dat iedreeen de volle 1000 eu kreeg en het echt 80000 mensen waren.

80.000 x 1000 = 80.000.000
eurie. in het echt zal dit bedrag dus minder zijn. dat betekend dus dat het kleine deel overheid dat zich hiermee bezig hield voor zichzelf 5.000.000 euro loon voor een jaartje rekend.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

80.000 mensen tot nu toe, ze verwachten dat er nu tot woensdag nog een run op nieuwe autos gaat ontstaan waar een deel van dat bedrag in gaat zitten. Dat zullen natuurlijk nooit 5000 mensen zijn, al weet je dat in dit land nooit...

Verder zijn er nog de kosten voor alle reclame, voorlichtingsmateriaal, uurloon van allerlei mensen die eraan hebben meegewerkt, administratiekosten enz enz enz...
Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Van 5 miljoen kun je maar ongeveer 150 modale jaarsalarissen betalen. Laten we idd voor publiciteit en dergelijke ook nog een bedrag apart zetten, en een veel te duur administratie-/automatiseringsproject incalculeren, dan zit je toch al snel aan die 5 miljoen zonder dat iemand zich heel erg loopt te verrijken hoor...
Wat ik dubieuzer vind is de beloofde maar niet gecontroleerde "milieuwinst". 't Is zo eigenlijk schaamteloze staatssteun aan de auto-industrie... (nog los van het feit dat die 85 miljoen door ons allemaal wordt betaald. Ik betaal dus mee aan andermans auto! Dat is niet waarom ik belasting betaal... :twisted: )
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dus Joost, je geeft toe dat ik nu mijn slooppremie misloop omdat jij te weinig belasting betaald.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Dat zie je verkeerd, want ik in mijn eentje draag maar € 1000/10.000.000 = € 0.0001 bij aan jouw slooppremie. De juiste conclusie is dat alle andere mensen te weinig belasting betalen :P
Kijk uit, een Cactussssss

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

er zijn ook diesel bedrijfsbusjes die 1500 eur opleverden,
Maar voor degene die nog graag willen nog 2 dagen te gaan
woensdag om 17 uur houdt het definitief op.

Post Reply