Leden peiling

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Leden peiling

Post by Citrosan »

Zijn er misschien mensen die net als ik de Ledenpeiling van de ANWB, verschrikkelijk subjectief vonden en of dom of heel gehaaid.
Wat een hokjes geest zeg :roll:
En tussen de regels door gelezen, schrok ik wel heel erg van sommige vragen, eigenlijk zou deze peiling direct nietig verklaard moeten worden.

Maar dat is mijn bescheiden mening :wink:

Nog even dit, alleen al de "keuze" neutraal of geen mening weet niet, ehm....... dat is precies het zelfde :dontknow: waar gaat dit over?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb om deze reden de peiling ook niet ingevuld..
werd al misselijk van het idee dat ze zo ongelofelijk aan het richten waren dat je eigelijk geen goed antwoord kon geven...
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

waarheen richtten ze dan als ik vragen mag?
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Johannus wrote:waarheen richtten ze dan als ik vragen mag?
de verkeerde kant, 'mee eens'

en toch is de uitslag gelukkig super negatief, woohoo :D

Dus zelfs een wijzende enquete kan je verneukeratief invullen, gnagna
Maar goed, tis niet dat het nu niet door gaat helaas :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Johannus wrote:waarheen richtten ze dan als ik vragen mag?
Niets van gemerkt?? :shock:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

geen anwb lid meer dus ik mag de enqeute ook niet invullen...

heb hem dus niet gezien ;)
Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

grietje wrote:
Johannus wrote:waarheen richtten ze dan als ik vragen mag?
de verkeerde kant, 'mee eens'

en toch is de uitslag gelukkig super negatief, woohoo :D
is de uitslag al bekend dan ;), nee dus kan nog alle kanten op.. en uiteindelijk beslist de 2de kamer.. :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Johannus wrote:geen anwb lid meer dus ik mag de enqeute ook niet invullen...

heb hem dus niet gezien ;)
ik geloof dat je 'm dan toch wel mocht invullen..

(heb 'm ook niet ingevuld ivm gerichte vragen, en, eigenlijk, gewoon een groot tekort aan informatie, want hoeveel ik straks ongeveer ga betalen is me nog steeds niet duidelijk...)

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Ik denk dat dit meer een peiling was om een idee te krijgen op hoeveel weerstand de overheid kan rekenen en hoe hard men dus moet toeslaan, of , misschien zelfs om de burger medeplichtig te kunnen maken aan zijn eigen ondergang, zodat de burger niet meer kan zeggen "Wir haben es nicht gewusst".

Zoals gewoonlijk staat ook hier de overheidsbeslissing al jaren vast en komt er vervolgens een misleidend toneelstukje.

Er is veel meer aan de hand.
Nederland lijkt weer eens het proefgebied van de EU te zijn.
België bijvoorbeeld maakt vandaag bekend (bron: website De Telegraaf) dat men daar niet in 2013 zoals gepland maar door tegenslag pas in 2014 rekeningrijden denkt te kunnen invoeren. In plaats van camera's denkt men daar nu ook aan het Nederlandse systeem dat gebruik maakt van Galileo, de EU-variant van GPS, waarvan de 30 grotendeels nog te lanceren satellieten tegen die tijd in de lucht zouden moeten hangen.
Eigenlijk lijkt Galileo (dat veel nauwkeuriger is dan het USA systeem GPS) meer op een alziend personenvolgsysteem (waarvan ook de OV-chipkaart deel uitmaakt, zo blijkt inmiddels),
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

TTF wrote:
grietje wrote:
Johannus wrote:waarheen richtten ze dan als ik vragen mag?
de verkeerde kant, 'mee eens'

en toch is de uitslag gelukkig super negatief, woohoo :D
is de uitslag al bekend dan ;), nee dus kan nog alle kanten op.. en uiteindelijk beslist de 2de kamer.. :roll:
uitslag van de anwb enquete is bekend ja,

Maar dat wil niet zeggen dat de tweedekamer zich er niets van aantrekt, ze douwen het toch wel door

engste nu vind ik ook wel dat er straks echt elke mm die je met je auto beweegt (of sterker nog, waar die geparkeerd staat..) weten..
Dus ff een geschorste auto aan de kant rijden zodat je kan sleutelen aan je daily in je schuur en je kan een bon verwachten....

Even een vrachtwagen inhalen je je rijd nét even te hard, verwacht de bon maar....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mensen! Wake up!

Al die borden en signaleringen wel eens langs de weg bekeken? Wiens bedrijfsnaam staat daar 9 vd 10 keer op?

Dit gaat niet om een KM-heffing wel of niet werkend te maken, maar puur om eigen belangen van de ANWB!

De democratie is zo ziek in dit land...
Freude am Fahren.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het monopolie voor de bewegwijzering zijn ze eind 2003/begin 2004 kwijt geraakt. http://www.verkeersnet.nl/2531/databank ... aranderen/
Image Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

grietje wrote:engste nu vind ik ook wel dat er straks echt elke mm die je met je auto beweegt (of sterker nog, waar die geparkeerd staat..) weten..
Dus ff een geschorste auto aan de kant rijden zodat je kan sleutelen aan je daily in je schuur en je kan een bon verwachten....

Even een vrachtwagen inhalen je je rijd nét even te hard, verwacht de bon maar....
Ja tuurlijk, want nu gebruiken ze de gegevens van je mobiele telefoon ook om te zien waar je geweest bent, en de overheid heeft duizende mannetjes in dienst die twitter hyves en fora zoals dit in de gaten houden om precies van minuut tot minuut bij te houden wat romy en johan van uden van nou op een dag precies uitvoeren....

Daarom hadden ze die kerel in apeldoorn met z'n zwarte swift ook zo snel en ruim van te voren al te pakken, omdat ze door dit soort praktijken precies wisten wat hij ging doen...

Dus let op, the government is watching you! ;)

Heel het privacy hoofdstuk in deze discussie mag wat mij betreft in een keer naar de prullenbak doorverwezen worden, want het is natuurlijk puur gelul dat ze er ook maar iets mee opschieten om alle auto's of wat dan ook in de gaten te houden...

Privacy is er al lang niet meer en ook nooit echt geweest, als ze echt willen weten wat je aan het doen bent komen ze er toch wel achter en als ze je echt willen naaien lukt ze dat ook wel, maar ze hebben daar noch het geld noch de tijd en noch de mankracht voor...

En waarom zouden ze ook, miljoenen extra uitgeven om al die gegevens continu te bekijken en te scannen, de mankracht, de technische ontwikkeling, de rekenkracht in supercomputers om dat van weet-ik-hoeveel-miljoen auto's bij te houden, om dan wel lekker net die ene bon van 90 euro uit te kunnen schrijven voor die traktor die je inhaalde over die doorgetrokken streep?

OV-chipkaart natuurlijk zelfde verhaal en google streetview ook... mensen zijn bang voor technische vernieuwingen omdat het hen privacy wel eens aan zou kunnen tasten, nou wake-up mensen, er zijn er 6miljard+ van ons, en vanaf de maan gezien zijn we net een groepje mieren, volstrekt oninteresant dus om daar een onschuldige individu uit te pakken en onder het vergrootglas te houden... Zo speciaal zijn we vanuit dat oogpunt ook weer niet hoor.

Op lokaal niveau zijn we allemaal individuen, maar das alleen interessant voor de mensen om je heen, die dat ook kunnen onderscheiden van anderen...

Punt blijft wel dat het gewoon k*t is dat je met een 18 jarige auto van amper 600kg ineens veel meer moet gaan betalen en wat dat betreft dik in het nadeel bent t.o.v. iemand die een nieuwe dikke SUV koopt en evenveel km's rijdt, maar geen bpm meer hoeft te betalen... :(

P.s. bovenstaande berust geheel op mijn eigen mening en is niet bedoeld om iemand aan te vallen of te kwetsen, iedereen kan er anders over denken en dat wordt vanuit hier volkomen gerespecteerd, echter zo denk ik er over en zo probeer ik het een en ander toch een beetje in perspectief te zien (en een discussie uit te lokken ? ;))
Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

High five Johannus!

Zolang ik nog in het nieuws lees dat je nog steeds met de nodige explosieven een vliegtuig kunt instappen vind ik al die big brother verhalen erg paranoia en een gebrek aan realiteitszins. Volgens mij zit je dan echt teveel rare websites te lezen inplaats van een fatsoenlijk opinie artikel in de krant. Het NRC had maandag een erg helder stuk over de km heffing en de anwb enquete.
In een beetje auto liggen 2 a 3 apparaten die continu bewaken waar je bent (mobieltjes, navigatie), komt er een kastje bij is het land opeens te klein.

Er wordt wat aan de files gedaan en brandstofzuipende suv's worden het hardst aangepakt. Ik zie wel voordelen in de km heffing :twisted:

Koop een 2cv van voor 1987 zou ik zeggen: lol voor tien en geen kastje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

@Johannus, je verhaal klopt volledig wat dat betreft... maar bedenk wel dat we het nu nog zelf voor het zeggen hebben wat betreft privacy...

(mobiele)telefoon: niemand die je verplicht em aan te zetten
internet: ook weer niemand die je verplicht het te gebruiken
navigatie(GPS): ook met een ouderwetse kaart kom je op je bestemming

door dat big brother kastje van de (r)overheid heb je ineens geen keuze meer... de enigste manier om hier vanaf te komen is een 25+ jaar oude auto kopen of helemaal geen auto meer...

Maar goed al dat privacy gedoe is in mijn ogen nog niet het allerergst... meer dat ik straks veel meer als 33 cent (dat ben ik nu voor mijn Chrono kwijt namelijk) per dag kwijt ben...

En wat betreft de ANWB peiling... alsof je em alleen maar mag invullen als je wil dat het er komt en als je tegen bent en je hebt er geen erg in dan ben je als nog voor... heel gemene peiling naar mijn idee...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:H
Er wordt wat aan de files gedaan en brandstofzuipende suv's worden het hardst aangepakt. Ik zie wel voordelen in de km heffing :twisted:
Verwacht daar maar niet teveel van, files worden hier echt niet mee opgelost, daar zullen wij onze rijstijl voor aan moeten passen of ze moeten het aantal wegen ver6voudigen.
Naar je werk moet je toch en de trein is zo waardeloos en na de km heffing nog duurder.

En die brandstofzuipende SUVs worden niet duurder. Sterker nog, koop een nieuwe en ze zijn juist goedkoper dan een minder brandstofzuipende station van 10 jaar oud.
Dat is al iets waarom ik het zo ontzettend krom vind


En die privacy, reken maar wel dat ze het daarvoor gaan gebruiken. Ze gaan heus geen miljarden investering maken als ze het uiteindelijk niet ook veel meer gaat opleveren. Oke, ze zullen niet altijd, elke auto controleren, maar steekproefsgewijs zullen ze bijv geschorste auto's wel degelijk controleren.

Dat navigatie systeem in de auto is leuk, maar niemand weet a. van wie die navigatie is en b. in welke auto dit zit. (behalve bij autos met ingebouwde navigatie, meer hey, die rijd ik al niet)
Die telefoon ben je inderdaad al op de traceren, maar als ik dat niet wil zet ik hem dus doodleuk uit.
Hyves/streetview heb ik mezelf dan ook niet opstaan.

Ik wil gewoon afentoe de wet kunnen overtreden!


Maar opzich ben ik ook het meest tegen op het feit dat ik 600 euro per auto, per jaar meer kwijt ben. Dat vind ik ECHT belachelijk.

Zit nu al te kijken of ik ze dan niet kan inruilen van iets voor voor 86, maar dat is toch ook ontzettend zonde voor al die auto's die precies van 87-92 zijn?

En wat dacht je als al die autos naar de sloop worden gebracht, wat het voor energie kost om al die autos die misschien nog wel jaren hadden kunnen rijden gesloopt moeten worden en ook dat die allemaal vervangen worden door nieuwe autos, die gemaakt moeten worden, wat ook weer belastend is voor t milieu...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Bossie wrote:Het monopolie voor de bewegwijzering zijn ze eind 2003/begin 2004 kwijt geraakt. http://www.verkeersnet.nl/2531/databank ... aranderen/
Klopt, maar wil niet zeggen dat ze er niks meer in doen.
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Rio97 wrote:Er wordt wat aan de files gedaan en brandstofzuipende suv's worden het hardst aangepakt. Ik zie wel voordelen in de km heffing :twisted:
Het duurder maken van autorijden slaagt er al zo'n tientallen jaren niet in de files te verminderen, maar blijkt wel een prima excuus om de staatskas te spekken. Als al dat geld nu eens gebruikt zou worden voor asfalt maakte men een kans iets aan de files te doen... van de belofte dat dat bij de km-heffing wel gaat gebeuren geloof ik met het verleden in het achterhoofd dus helemaal niets.

Brandstofzuipende SUV's zijn nu al duurder in het gebruik doordat ze meer benzine gebruiken per km en doordat ze een hoop wegen. Zo wordt iedereen proportioneel (want per verbruikte liter) in de portemonnee getroffen. Nog even los van het recente onderuitgaan van een groot deel van de klimaat"wetenschap" waarop het huidige overheids"beleid" berust, heb je voor het milieu-"effect" dus helemaal geen kastjes nodig! Bovendien laten die buitenlandse auto's volkomen buiten schot.

Daarnaast wordt dit systeem weer zo'n omgekeerde bewijslast-verhaal waarvan we er in Nederland steeds meer krijgen. Kastje stuk? Zelf betalen! Bewijzen dat het jouw schuld niet is, als je dat al lukt, haalt waarschijnlijk niets uit. En als je pech hebt had je het niet op tijd door (hoe meldt het kastje dat het stuk is?) en krijg je nog een boete voor je kiezen ook.

En dan nog de onschuldigen die hiermee tot verdachten worden gebombardeerd. "Waarom was jij op tijdstip X op plaats Y? Heeft u soms iets te verbergen?" De echte boef die op tijdstip X op plaats Y was reed natuurlijk in een Belgische of oude wagen, of op een motor, is niet geregistreerd en lacht zich rot.

Tel daar tenslotte bij op het risico dat mijn gegevens gestolen worden, kwijtraken, aan de straatkant worden gezet door een wetsdienaar, op een USB-stick staan en worden verloren, of door een corrupte smeris worden doorverkocht (met uitzondering van het laatste is dit zowat aan de orde van de dag in ons land) en je zou je werkelijk afvragen hoe iemand het met dit dwaze plan eens kan zijn. Met alle respect.
Kijk uit, een Cactussssss

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

pcrodent wrote:[...]

Als al dat geld nu eens gebruikt zou worden voor asfalt maakte men een kans iets aan de files te doen...

[...]
Bijna iedereen die dat graag wil maar dan zijn er toch weer een stuk of 10 van die geitenwollensokken tofuvretende milieu zeikerds die dat soort plannen dwarsbomen... is het niet omdat er een boom staat die daar al 100 jaar staat dan is het wel omdat er een of andere kever in de berm leeft... Huizen bouwen op boerenland waar normaal onze aardappels vandaan komen hoor je helemaal niemand over...

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Je kan wel denken dat al die personenvolgsystemen jou niet raken omdat er teveel personen zijn om te volgen, maar dat wordt compleet anders als men met al die systemen op jou inzoomt. Dan is het ineens niet leuk meer.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Post Reply