klussen op straat 2

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman

klussen op straat 2

Post by raoel »

getverdegetver,

Ik loop net naarbuiten met m'n spullen. De buurman komt langs "ze waren hier vandaag met een politiewagen en ze hebben alle kentekens opgegeschreven".
Ook vertelde hij over een kennis die, terwijl de politie het zag, een halve liter diesel morste. Ze hebben de plek afgegraven tot er geen diesel meer gevonden was, dat was 3 meter diep. Kosten: 60.000,-

Dus je mag wel klussen, maar:
- Niks morsen. Lekke koppakking en heel de straat onder morsen mag wel, als je het maar niet zelf wilt repareren.
- Alles moet binnen 1 uur weer te monteren zijn (door wie? en door hoeveel mensen tegelijkertijd?)
- Een "wrak" mag hier 3 dagen staan. Wat is een wrak? Dat is geen wrak, het is een project en wel van een hele mooie auto.

Het zit me helemaal niet lekker, dreigementen van vele tonnen aan euro's, politie's die ooghoogte komen nemen, 2 auto's waar ik nog wel even aan bezig ben.. moet ik de hele boel maar laten ophalen door de sloop dan? Ik heb de afgelopen weken net zo'n ~500 euro aan onderdelen en gereedschap gekocht :-? Getver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Zorgen dus dat alles over 3 dagen rijd.
Geheid dat ze dan over 3 dagen komen kijken of alles op dezelfde plek staat, en als dit zo is zullen ze er wel wat van gaan zeggen.

Overigens kan je ook een boete krijgen als je auto (extreem) olie lekt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Groot zeil kopen en eronder leggen, foto's maken van de auto op het zeil.
Of een hele grote lekbak onder de auto maken/leggen. En uiteraard foto's maken.

Als er een lulletje van de gemeente komt sta je sterk, laat je maar niks wijsmaken.

En anders moeten ze maar eens bewijzen dat de olie uit de auto komt. En dat niet iemand die eronder heeft gegooid om je te kloten. 't Zelfde met koelvloeistof.

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

Hoe goed kun je met die buurman?
Misschien heeft hij je wat wijsgemaakt.
Gewoon even vragen over hoe en wat op het politiebureau, dan weet je waar je aan toe bent.
misschien maak je je voor niks zorgen.
Groeten van Henk uut Blesdieke

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Ik ben een keertje met mijn BMW driftmachine uit de bocht gevlogen bij een oprit van een snelweg over een betonnen afbakering heen. Gat in de karterpan en een oliespoor van 30meter en 5 liter olie foetsie :) zo de berm in. Hele berm onder de olie. Mijn auto heeft er de hele dag gestaan. En d'r is ook politie langsgeweest.

Ik heb de carterpan ter plaatse vervangen, olie bijgevuld en naar huis gereden, verder nooit meer iets van gehoort.

Tja als je per se spoken wilt zien, dan zie je ze ook.

Maar oké als je moetwillig olie en kvs in de berm of iets dergelijks gaat kieperen en mensen kunnen dat hard maken, ja dan vind ik een boete wel terecht.

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

ik heb gezien dat je netjes overal bakjes onder hebt staan.
dus geen milieu probleem.
denk eerder dat iemand geklaagd heeft over een auto op bokjes.

je zult echter toch wel een waarschuwing moeten hebben anders hebben ze bijna geen poot om op te staan. er is namelijk geen sprake van milieu vervuiling alleen overlast. en zonder een waarschuwing bij overlast geen zaak.

enigste oplossing is misschien even de garage tijdelijk opruimen en er een naar binnen zetten. zodat de overlast wat minder word. als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

wees maar niet bang voor een grote boete. zul je toch echter liters olie moeten morsen.

niks morsen: doe je toch niet word wel opgevangen. morsen is pas als het de grond in druppelt.

alles moet binnen 1 uur te monteren zijn: een regel van niets word hoogstens gebruikt bij regelmatig overlast. oftewel jaren overlast met wrakken/projectjes.

wrak: neem aan dat hij verzekerd is en de belasting gewoon betaald.
als je er geen doeleinde mee hebt zullen ze vast de regel pas gebruiken om te zorgen dat je de wrak echt moet verwijderen.
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

hmm ik zie nu dat het per gemeente wel eens kan verschillen, de regels..
Waartegen treedt Handhaving op?

- sleutelen aan auto's, waarbij de bodem verontreinigd wordt;
- wrakken waar onder verstaan alle voertuig, fiets en bromfietswrakken;

Maar dat is dus in amsterdam, kan in andere gemeentes dus best wel eens anders zijn?
En er staat niet bij wat een wrak is dan.

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat een wrak een wrak is als deze er zodaning uitziet (half gedemonteerd e.d.)

Niet verzekerd/ geen apk mag helemaal zoiezo niet in de buurt van de openbare weg...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mathijs »

Ik wil niemand bangmaken maar er stond een tijd terug in de tubantia (twentse krant) dat op de UT heel veel studenten een milieuboete hebben gehad omdat er druppels olie onder hun auto's lagen...

Was een ijverige diender bezig geweest

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

zeer jammer allemaal
Image
TO DO:
nieuwe handremkabel.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Jammer dat het zo moet.

Misschien een doe-het-zelf garage?
http://link.marktplaats.nl/253562216

Wordt er niet goedkoper op.
Maar als ze er blijkbaar op aan het controleren zijn...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Rio97 wrote:Jammer dat het zo moet.

Misschien een doe-het-zelf garage?
http://link.marktplaats.nl/253562216

Wordt er niet goedkoper op.
Maar als ze er blijkbaar op aan het controleren zijn...
Ja een klusgarage was ik al een tijdje naar op zoek, en gisteren reed ik er toevallig langs! Hij is ook nog maar net begonnen, Heidi wist dat er vroeger wat anders zat...

Ik ben ondertussen wat bedaard, ook dankzij wat relativerende berichten. Ik schrok me rot, 60.000 voor een beetje klussen zeiden ze. Als het tegen zat een paar ton.

Ik vang alles op als 't ff kan. Maar soms komt er wel eens een druppel op de grond. Maar dat kan elke auto gebeuren. Wassen op straat is hier volgens mij nog niet zo lang verboden.. dan gaan ze dus de eerste tijd extra op controleren.

Mijn gekleurde AX staat sinds 5 dagen zonder APK aan de straat. Mag max 3 dagen zijn, maar wordt morgen afgehaald (vrije dag voor opgenomen). Als ze daar een boete voor willen uitschrijven.. ff gezocht: 85 euro. Daar ga ik gelukkig niet bankroet op.

'k Ga me nog ff bezinnen op wat ik ermee ga doen. Naja, binnenkort is het olie- en koelwater-werk gedaan, dan doe ik voorlopig alleen nog maar electronica ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Als een auto niet start oid maar er normaal uit ziet kunnen ze je niets maken!
Zeker niet als je geen vloeistoffen opstraat knoeit, dus gewoon idd met extra zeiltje eronder gaan werken..... Dan kunnen ze je daar ook niets op maken...

Vroeg ik me alleen nog af, parkeerde jij ze niet op de stoep om te klussen?? Dat mag ook niet echt eigenlijk natuurlijk he :P

En idd voor het geen APK hebben is iets van 90 euro dus nouja, als dat alles is :P
=

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

ach ja dat wassen op straat.
geen reclame over gemaakt. zolang was ik mijn auto nog lekker op de straat.
zullen me echter toch een waarschuwing eerst moeten geven hoe kan ik het anders weten :D (houd zich altijd van de domme :) )

edit:
Tip:
vanavond lekker met je vrouwtje op het balkon hangen met een biertje erbij en van de meteorenregen genieten(iig als het niet te bewolkt blijft anders doe ik het ook niet) :D
Last edited by kleutscher on WedAug12, 2009 10:00:01 PM, edited 1 time in total.
Image
TO DO:
nieuwe handremkabel.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

grietje wrote:Als een auto niet start oid maar er normaal uit ziet kunnen ze je niets maken!
Zeker niet als je geen vloeistoffen opstraat knoeit, dus gewoon idd met extra zeiltje eronder gaan werken..... Dan kunnen ze je daar ook niets op maken...

Vroeg ik me alleen nog af, parkeerde jij ze niet op de stoep om te klussen?? Dat mag ook niet echt eigenlijk natuurlijk he :P
zeiltje: goed idee, zat al te denken aan dat soort constructies :)

op de stoep: ja en nee, het is bij de uitgang van onze garage, wat "grond van de bewoners" is, maar het is ook gewoon een onderdeel van de stoep. Beetje rare situatie.... Of dat niet mag, ja dat is dus onderdeel van de discussie. "Maximaal 1 uur" las ik... Maarja, er is natuurlijk een groot grijs gebied...

@kleutscher/karwin: je bent wel geacht de wet te kennen, helaas is er niemand die daar aan voldoet... maar boete kun je ondanks dat toch krijgen (beetje willekeur hoor, rechtspraak).

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

ja dat is waar maar zulke kleine dingen moet je echt de verkeerde agent tegenkomen. en een agent blijft toch een mens.

misschien handig om te kijken waar die uitrit onder valt. prive gebied of gemeentegrond
Image
TO DO:
nieuwe handremkabel.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

In principe mag je ook niet op privé terrein met milieu onvriendelijke vloeistoffen in de weer zijn.
Alleen is dat vastgelegd in zaken als het bestemmingsplan en milieu regelgeving. Dan moet oom agent bij constatering eerst zijn collega's van milieuzaken bellen.
Het schuurtje dat ik met 2 vrienden deel om te sleutelen staat in het bestemmingsplan als stallingsruimte beschreven. Officieel mogen we daar hooguit de bougies vervangen of de auto stofzuigen.
Meestal zorgen wij er ook voor dat er geen grote hoeveelheden afgewerkte olie ed aanwezig zijn.
En natuurlijk alleen een mondelinge huurovereenkomst :P
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

60.000 euro om een vierkante meter grond te saneren wegens een halve liter diesel? Bij mij aan de overkant zit een benzinepomp. Daar zijn ze anderhalve maand bezig geweest met het saneren van 85m2 grond inclusief het herplaatsen van de opslagtank voor zo'n 10.000 liter.

Kosten: rond de 250.000 euro!

Die buurman is niet helemaal 100% of de overheid moet zich nog veel meer gaan schamen dan ze voorheen al moesten (en ik werk nog wel voor een overheidsorgaan...)! Als je dat zou moeten betalen kan je dus voor een luttel bedrag een eigen benzinepomp beginnen... Kost je vrij weinig in de aanschaf en inclusief belastingen ben je met anderhalf jaar echt wel uit de kosten! Nu alleen nog een vergunning aanvragen voor op de stoep :-P
Image

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by wilfred »

Ik ben milieutechniscus van beroep en heb al vele tientallen saneringen begeleid varieerend van een aanneemson van een paar honderd euro (calamiteiten) tot ruim meer dan 10 miljoen euro.

Ten eerste zal het vullen van je auto met 0,5 l olie nooit een verontreiniging veroorzaken tot 3 meter diep. In het meest ongunstige geval woon je op grind en dan zal de olie naar verloop van tijd wel naar 3 meter diepte zakken. In een zandgrond of op klei is dat een heel ander verhaal. Zeker als er ook nog een bestrating aanwezig is. Als er nou grondwater staat op een halve meter - maaiveld dan zou er wel wat in het grondwater kunnen komen. We weten allemaal wat het effect van een druppel olie is op water.

Stel dat er een gat is gegraven van 3 meter diep en dat je daarvoor zo'n 9 kuub grond moest wegnemen en afvoeren. Kosten voor het afvoeren en aanbeiden aan een erkend reiniger zijn zegmaar 10 + 20 euro de kuub. Maw voor de grond betaal je dan 270 euro. Een grondanalyse zet max 100 euro op de rekening. Een dag een kraantje en 2 grondwerkers, laten we is gek doen 2000 euro incl herstraten met nieuwe klinkers.

Geeft toch een ander beeld dan 60.000 euro. Is dus wel iets meer dan een broodje aap verhaal dit :lol:

Neemt niet weg dat we zuinig moetzen zijn op het milieu en dat een goede opvagbak en wat karton, kattenkorrels bij de hand oid basis uitrusting moeten zijn als je op straat sleutelt.

Ik ben een keer op een calamiteit geweest waarbij een joyride met een auto die op volle snelheid een drempel had genomen resulteerde in een lekgeslagen carter. Zegmaar 4 liter olie op 1 plek op de bestrating gelekt. De olie zat zo'n 3 uur later nog niet op 10 cm onder de klinkers.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ze zijn toch ook wel eens op de campus van de Universiteit Twente langsgeweest? Dat ze dan al die ouwe studentenautootjes van onder gingen bekijken - hing er een druppel onder, dan kreeg je een boete "want hij zal wel olie lekken".

Kan het mis hebben hoor, maar het geeft toch een beetje aan hoe kneuterig de mentaliteit hier af en toe is...

(Overigens heb ik ook weleens bekijks getrokken van de politie, maar gelukkig stond m'n sloper op eigen grond dus ze reden netjes voorbij :) )
Kijk uit, een Cactussssss

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Wwilfred, hartelijk dank voor je mooie uiteenzetting. Feiten zijn fijn :)

Post Reply