Xenon Defect

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Xenon Defect

Post by Mark »

Mja... 2 maanden terug kwam ik erachter waarom er zoveel mensen naar me seinde. En waarom ik zo gigantisch veel licht had. Als ik mijn licht aanzette schoot de Xenon direct op groot licht.

(Dat zal ook de reden van apk afkeur wel geweest zijn. Waardoor ik min of meer in mijn 1.6i motor inbouw project kwam. 1ste keer vergaten ze de Co meting en waren alleen de lampen niet goed)

Maar goed. Gewone Halogeen bol werkte wel alles goed mee. Dus de grootlicht stekker losgehaald van de Xenon relais unit. Die relaisbox blijkbaar niet goed meer. Paar weken met normale Xenon gereden. Perfect geen (Terrecht) gezeur van medeweggebruikers.

3 weken terug setje terug gebracht. Pilot Xenon. Zat er nog 1 dag garantie op. Dat was dan weer mazzel. Maar nu rij ik al weer 3 weken met halogeen licht. En dat kwam me vanavond toch wel erg de strot uit. Xenon verlicht verwend je echt zo enorm dat je er pas achter komt als je in het donker met halogeen gaat rijden.

Je bent gewend dat alle strepen van de weg een beetje gaan reflecteren. Verkeersborden een rot end van te voren op gaan lichten. En lichtbundel die veel rustiger is, verder gaat en breder is.

Setje nu al 3 weken weg voor garantie voor een kapotte relais box. Volgens mij haalt het geen reed uit wat voor merk je koopt. Dit was een dure set en na een jaar zit je relais al vast... Beloofd nog wat.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Xenon Defect

Post by MNM(tm) »

Mark wrote:Je bent gewend dat alle strepen van de weg een beetje gaan reflecteren. Verkeersborden een rot end van te voren op gaan lichten. En lichtbundel die veel rustiger is, verder gaat en breder is.
Dat is een exacte omschrijving van ook mijn ervaring. ;)
Vandaar dat ik m'n dieseltje ook van Xenon heb voorzien. Was idd 'verwend' met 't Xenon in de Volcane en dan blijkt het halogeen van 't dieseltje gewoon zielig behelpen. :roll:
Nee, ik zou ook echt nooit meer terug willen naar halogeen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik kan wel seinen maar hij blijft niet vast op groot licht staan, dan geeft me signaallampje in me tellerhuis wel aan dat het groot licht aan is, maar dimlicht brand nog gewoon, grote kans dat bij mij dus ook dat relaixboxje naar zijn grootje is.

maar kabels en toebehoren kun je nieuw kopen bij zaakje waar ik 2 nieuwe xenonlampen heb gekocht.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Bij mij waren ook de stekkertjes naar die grootlicht magneet geoxideerd. Binnen een jaar tijd. Als ik daaraan rommelde hoorde je de reflector bewegen.

Of die stekkers of ook de relais box. Tis nu nog garantie. Maar volgens mij weet ik al 1 ding zeker. Als die aftermarket setjes zijn bagger. Mijn set was 280 euro. Dan verwacht je toch kwaliteit. Volgens mij zijn alleen mijn ballasten kleiner dan die goedkope setjes.

Nog steeds niks gehoord van reparatie termijn. Wel grote moeite ook kabelboom vervangen binnen garantie.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

aangezien het ingestelde nieuwe apk-feit ga ik mijn xenonset op rituele wijze verbranden, en dan ga ik lekker terug naar H4, maar wel zo geel mogelijk.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

DuFF wrote:aangezien het ingestelde nieuwe apk-feit ga ik mijn xenonset op rituele wijze verbranden, en dan ga ik lekker terug naar H4, maar wel zo geel mogelijk.
:roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ja komop zeg, ik hoorde 't vanochtend weer, Giel Beelen wees er nog even op dat Xenon dus niet meer mag in auto's die niet fabrieksaf er mee uitgevoerd zijn, nou dat is toch duidelijk ? en ik ga echt niet wachten tot er geschikte koplampen en rompslomp voor gemaakt zijn.

ik wil overigens wel de naam van de persoon die deze nieuwe apk regel heeft verzonnen, kan ik er een foto van uitprinten voor op een dartbord :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Tsja, nog maar 2 daagjes legaal Xenon :cry:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 244002.pdf

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik laat het lekker zitten, wacht wel op de eerste bon.. en dan nog die 60 euro overleef je ook wel
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ik haal het er ook niet uit hoor, eerste keer hoop ik maar op een waarschuwing, zal iig een leuke discussie worden met meneer agent...

(ik leg voor de zekerheid wel 2 halogeenlampjes achterin)

Post Reply