Briefje van de Brandweer

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master

Briefje van de Brandweer

Post by Happytree »

Ik loop net naar me auto en zie een geel briefje onder me wisser zitten, pak ik hem eraf.

Een Gele kaart van de brandweer!

U heeft uw auto fout/slordig geparkeerd. Daarmee riskeert u een bof of een wielklem. Maar wat u zich waarschijnlijk niet realisteert is, dat u ook een snelle doorgang voor de brandweer onmogelijk maakt.

Bij brand telt elke seconde. wist u dat een kleinbrandje zich in enkele minuten kan ontwikkelen tot een grote uiteenslaande brand? Daarom is het heel belangrijk dat de brandweer met een tankautospuit en de autoladder snel ter plaatse kan zijn.

Houdt u daar in vervolg s.v.p. rekening mee? Correct parkeren is neit alleen goed voor uw portemonee, maar ook voor de brandveiligheid in deze plaats.

De brandweer

Foto:
Image

De hele straat stond vol straat verderop was gister ook nergens plaats, altijd een parkeer probleem, wat moet ik dan in me auto blijven zitten?

ik heb zelf ook een hekel aan fout parkeerders, maar ik ben niemand tot last waar ik nu sta, op de parkeerplaats tussen de huizen word wel eens met 2 wielen op de stoep geparkeerd aan beide kanten dan kan je er met een stationwagen net door(met de brandweer auto niet) daar is nog nooit een briefje geplakt als daar brand komt kan die er niet bij, voor mijn auto hoeft een brandweer auto geen eens te remmen kan er zo langs.

Het gaat mij niet om dat papiertje maar wel om de kortzichtigheid van die mensen, verder het wijsneuzerige gedoe met dat briefje.

Heb een sterk vermoeden dat het briefje van een Ex buurjongen van wat huizen verderop is, die mensen hadden altijd wat tegen mij, zijn auto stond er gister namlijk toen ik savonds thuiskwam, en toen het briefje er lag was zijn auto weg, of het moet wel heel toevalig zijn dat er een brandweerman niks te doen had op 1e paasdag en dus maar briefjes ging plakken.

Zo dat is eruit :lol:

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

of het moet wel heel toevalig zijn dat er een brandweerman niks te doen had op 1e paasdag en dus maar briefjes ging plakken.
1e Paasdag, dacht het niet, dan doen ze dat echt niet hoor, anders stop je het briefje ongezien onder zijn wisser en kijken of je em terug krijgt, weet je genoeg :wink:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Ik hou niet zo van mensen die briefjes onder je ruitenwisser stoppen; vooral niet als ze geel zijn.

In plaatsen zoals Lisse loop je nog wel eens dat je opeens zo'n geel papiertje onder je ruitenwisser hebt :wink:
AX GTI '91

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

aan de andere kant sta je gewoon verkeerd geparkeerd. Moet je ook niet gaan lopen zeiken dat wanneer er brand is dat ze er de brandweerwagen gewoon langs douwen ookal past het niet ;).

Als er bij mij in de straat geen plek is moet ie ook gewoon een straat verderop
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Die brandweerauto kan er gewoon langs, ik heb een rondje door de wijk gereden maar nergens was een plek vrij.

En er staan ergens anders wel eens autos dat een vrachtauto er niet langskan, net een stationwagen dus laat hem dan eerst daar briefjes neerhangen.

Ik vind het stomme eraan dat hij niet gewoon even aanbelt als hij het zo gevaarlijk vind hij weet waar ik woon.

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

ik snap het even niet meer?:P

sinds wanneer kan een ax in de weg staan dan:D

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

kleutscher wrote:ik snap het even niet meer?:P

sinds wanneer kan een AX in de weg staan dan:D
Indd en hij is nog BRANDWEER rood ook :roll:

maar ik zal nog wel een keer een leuk grapje uithalen als ik hem weer eens zie.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Mwa, eerlijk gezegd had je je auto ook wel makkelijk nog minstens een halve meter dichter naar de paaltjes kunnen zetten, als ik die foto zo eens bekijk! :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Zoiets heb ik nog nooit van gehoord. Een brandweerwagen staat altijd in de straat en rolt de slang tussen de auto's door.
De wagen moet zoiezo niet te dicht bij de huizen staan anders staat de ladder te stijl als ze naar de bovenste etage moeten.
En de brandweer zou moeten weten dat de wielklem sinds kort niet meer in Nederland gebruikt wordt.
To finish first, you'll first have to finish!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Ga gewoon eens gezellig op de koffie bij de brandweer bij jullie in de regio en leg je verhaal eens voor! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

haha oké, het is niet zo dat het echt frustraties oplevert waar dit gedeelte wel voor bedoelt is, maar moest het even kwijt, dat je buurjongen van een stuk verder jou op zo'n manier zo nodig de les wilt leren en niet de ballen heeft om gewoon naar je toe te komen.

Maar ik lig er geen minuut waker van zolang het maar geen bon is die onder me ruit ligt :wink:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

En ik heb van de brandweer begrepen dat als er een auto echt in de weg staat ze hem zelf aan de kant duwen. (nee niet met de hand :wink: )
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply