Wegpiraat

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Wegpiraat

Post by okke »

Rij ik vanmiddag, met het hele gezin (dochtertjes van net over de 2) door de Velsertunnel. Ik rij links (haal in, max. snelheid), zie ik in mijn achteruitkijkspiegel met een EEENOOOORME snelheid een AX aankomen. Ik ken deze AX, volgens mij van een forum lid. Net zo groen als ik heb, met witte strepen (kenteken GG-GD...). Prima, als je hard wilt rijden heel fijn.

MAAR NIET ALS HET ZO DRUK IS, EN GRAAG MIJN KOFFERBAK HEEL LATEN (en mijn gezin). Wat ben JIJ een enorme looser zeg. Denk eens na. Het is dat ik naar rechts ging, gas loslaten was er voor jouw niet bij. Denk na man...kom op!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hard rijden..... afkeur. Maar naar rechts was wel je plicht als het kon :)

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

heej das nieuw! ik dacht dat dat soort gedrag alleen voor BMW rijders was weggelegd... blijkbaar niet ;)
Suzuki, way of life!

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

He Kevin, sinds wanneer rij jij een groene??? :wink:
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

kevin.broke wrote:Hard rijden..... afkeur. Maar naar rechts was wel je plicht als het kon :)
Klopt...dat heb ik ook gedaan toen dat kon. Ik ben ook wel een doorrijder, en ben zeker niet het type een ander te irriteren met nodeloos links te rijden. Geloof mij, dit was echt even "over the top" (en dik boven de 150).

Maar ik ben het kwijt...was eigenlijk wel benieuwd wie het was en hoe ie het zelf zag...
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik weet dat er een groene AX met strepen rondrijd........


Maaja, zulke idioten heb je (helaas) overal!

Rijd je bijv ruim 90 op een 80 weg, dikke volvo bumperklevend, en het is een lange lange weg waar je niet in kan halen, en hij zat er zo dicht op dat ik eigenlijk alleen zn voorruit zag....

Dus ik probeer hem duidelijk te maken dat ie wat meer afstand moet houden, eerst met mn hand uit het raam het 'houd beetje afstand zwaaien' (niets beledigend!). Toen maar mn rem pedaal aanraken zodat de remlichten gingen branden e.d....

Hielp niets, man ging alleen maar lopen seinen. Vervolgens rotonde met 2 rijbanen, ik dan maar naar rechts (kon ie inhalen) maar ik had niet goed genoeg in mijn spiegels gekeken en hij zat er ook erg dicht achter, en was dus al, over de doorgetrokken streep plankgas naar rechts gegaan en ik snee hem dus (per ongeluk)... Tja, als ie afstand had gehouden + niet zo belachelijk versneld voor een rotonde, was dat nooit gebeurd.

Ging ie door de berm, snee mij af met terug de weg op, en ging vervolgens VOL op zijn rem om mij te pesten. MAARJA KLOOTZAK, EEN OUDE AUTO REMT NIET ZO HARD ALS DIE VAN JOU! en ik ging er dus tegen aan :( Hij reed keihard weg, ik huilend uitgestapt om te kijken of ik erge schade had.. Viel gelukkig alles mee, 1 klein deukje in de bumper....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

:shock:

Nah dat begrijp ik al helemaal niet! Wat doet zo'n gast in een Volvo...gebruiken als ramvoertuig. Ik :oops: rij daar ook in (vanmiddag), maar alleen omdat ie veilig is en niet om 'm te misbruiken.
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Romy, zeker geen kenteken opgeschreven?

Overigens, Alto... ik rijd in de BMW niet anders dan in de AX :wink:
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

kevin.broke wrote:Maar naar rechts was wel je plicht als het kon :)
Nee. Naar rechts gaan kan altijd als je maar hard genoeg de anderen aan de kant duwt. Jezelf in een gaatje met 50 cm ruimte voor en achter propt. Da's niet je plicht, da's levensgevaarlijk. Zeker in een tunnel.
Typisch zo'n bumperkleversopmerking. Ervan uitgaan dat iemand die je links in de weg rijdt altijd voor jou naar rechts kan, "want hij rijdt niet zo hard als jij en rechts zie jij wel een gaatje waar ie in zou kunnen".
Iemand die verbolgen is over andermans wegpiraterij is meestal zelf niet de asocialere van de twee...

Met alle respect.
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Er zitten echt idioten op de weg! Probeer ze daarom nu maar gewoon te vermijden, dan zelf maar even wat langzamer, liever dat dan mezelf in gevaar he!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

zelf hou ik ook niet van die aso klevers.
Heb een kleine ax 1.0 en hou in deze auto helemaal niet van hard rijden, het probleem is gewoon dat ze te laat van huis weg gaan.
Met de ford :oops: (die ook ietsjes sneller kan) hou ik van doorrijden maar wel op een verantwoorde manier, dat wil zeggen als het NIET druk is en de ruimte er is ( en geen flitsers zijn 8) ) tik ik ook wel is de 150 aan, maar sinds ik vader ben hoeft het vanmij ook niet zo gou, dan maar iets later thuis dan in het ziekenhuis of tussen 6 plankjes.
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Hardrijden .....

Post by MrBBQ »

Als je hard wil rijden vindt ik prima, moet je lekker zelf weten maar andere mensen ingevaar brengen dat gaat me tever ! :(

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Re: Wegpiraat

Post by Tijmen »

okke wrote:Rij ik vanmiddag.....-knip-
Wat een malloot... Ik rij ook pittig en wil zoveel mogelijk snelheid houden als ik eenmaal op gang ben, maar er zijn wel grenzen natuurlijk!
AX GTI '91

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

laat die wegpiraat nou net mijn velgen hebben gekocht :D

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Wat een boefje...!

Post by MrBBQ »

CitroCin wrote:laat die wegpiraat nou net mijn velgen hebben gekocht :D
Wat een boefje zeg ...!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

grietje wrote:Er zitten echt idioten op de weg! Probeer ze daarom nu maar gewoon te vermijden, dan zelf maar even wat langzamer, liever dat dan mezelf in gevaar he!
Idd als jullie dan ook meteen rechts blijven :lol:

Nee serieus, ik rij altijd stevig door met de golf, daar is hij voor gemaakt dat voel je. Ik erger me dus soms echt wel dood aan bepaalde figuren die denken ff met 101 iemand op het gemakje te gaan passeren, dan zit ik in je kofferbak hoor. Terecht vindt ik, blijf anders gewoon links achter mekaar aan kachelen.
Freude am Fahren.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

arnie wrote:
grietje wrote:Er zitten echt idioten op de weg! Probeer ze daarom nu maar gewoon te vermijden, dan zelf maar even wat langzamer, liever dat dan mezelf in gevaar he!
Idd als jullie dan ook meteen rechts blijven :lol:

Nee serieus, ik rij altijd stevig door met de golf, daar is hij voor gemaakt dat voel je. Ik erger me dus soms echt wel dood aan bepaalde figuren die denken ff met 101 iemand op het gemakje te gaan passeren, dan zit ik in je kofferbak hoor. Terecht vindt ik, blijf anders gewoon links achter mekaar aan kachelen.
ik passeer graag anderen met 105.. uiteraard wel rekening houdende met wat er op de linkerbaan rijdt. Mensen die 140 rijden zijn dan natuurlijk nog niet te zien in de spiegel. Mocht er tijdens het inhalen toch zo'n malloot aankomen is de AX spiegel gelukkig uitgerust met zo'n 2 standen gebeuren. Dan gebruik ik graag de nachtstand. En voor mensen die echt met de koplamp in de bumper zitten doe ik rustig aan met het schuiven naar de rechter baan (wel natuurlijk meteen nadat t kan).

Dus ik erger me aan de figuren met 140+ op de linkerbaan. Ga dan 10 minuten eerder van huis...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik zie de kosten van het spuiten van mijn bumpers nog in mijn gedachte voorbij dwalen... bumperklevers krijgen dus een bekende houding te zien als ik even naast ze kan rijden.

Image

irritante schijtlui. afstand houden !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

arnie wrote:
grietje wrote:Er zitten echt idioten op de weg! Probeer ze daarom nu maar gewoon te vermijden, dan zelf maar even wat langzamer, liever dat dan mezelf in gevaar he!
Idd als jullie dan ook meteen rechts blijven :lol:

Zulke reacties is het wel weer duidelijk wie de idioot opde weg is. Zelfs als iemand met 101 inhaalt, is nog geen reden om de ander in gevaar te brengen!!!! Gewoon rustig afstand houden, de ander gaat er echt niet sneller door!

Als ik inhaal met 110 waar je 100 mag, rijd ik al te hard, is er geen reden om te gaan bumperkleven. Had je inderdaad maar eerder van huis moeten gaan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply