meldpunt agressief rijgedrag

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

meldpunt agressief rijgedrag

Post by denny »

Wordt ik net gebeld door bovenstaand meldpunt dat ik associaal over de *****laan aan het racen was. Heeft er iemand een melding gedaan dat ik rakelings langs fietsers etc zou rijden. Knappe gast die mij heeft bijgehouden want hij heeft me zelfs het dorp uit gevolgd. Vreemd. Heb alleen een golf achter me aan zien scheuren die nogal gefrustreerd was dat hij een sprintje verloor. Ik heb geen fietsers gezien en die waren er dus ook niet.

Vermeld die muts ook nog eens dat het in een database wordt opgenomen en dat er bij meerdere meldingen een officiele klacht bij het OM wordt weggelegd. Ik was haar echt bijna aan het uitlachen. Wie gaat dat bewijzen/ degene die anoniem een melding doet?

Duidelijk weer een staaltje van hier kan ik dus niks mee en weggegooid overheidsgeld.

owja en ik word in de gaten gehouden (hahaha door wie, politie/ die hebben niets beters te doen denk ik)

Even kijken aan wie heb ik een hekel en ga ik eens melden. Idioot gedoe

Daarnaast vraag ik me terdege af hoe ze aan mijn nergens anders dan bij orange geregistreerd telefoonnummer zijn gekomen.

Denny Lambrechts
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Nou nou, ze zitten je op de hielen haha :lol: Maar ze weten je dus idd te vinden als dat nodig is..

Wat is het nr van dat meldpunt? Ik zie vaak genoeg mensen ontzettend gevaarlijk rijden (wil niet zeggen dat jij dat ook deed trouwens) en dan wil ik er wel eens wat van zeggen.

Ik reed een keer op de a12, kwam er een bestelbus zo ontzettend dicht achter me rijden, echt niet normaal. Vooral niet bij zo'n kleine auto als een AX. Als er dan wat gebeurd ben je echt de sjaak in de kleine franse hatchback.. Dus toen heb ik die bus me laten inhalen, het telefoonnummer van het bedrijf onthouden wat op de zijkant stond, en die lui gebeld. Kreeg ik de baas, bleek die verder achter ons te rijden. Hij zei: jij was zeker die jongen in die zwarte Citroën met die enorme uitlaat eronder.. haha! Maar hij zou z'n werknemer er eens over aanspreken! Hopelijk heeft t zin gehad..

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Re: meldpunt agressief rijgedrag

Post by Glenn@nl »

denny wrote:Heb alleen een golf achter me aan zien scheuren die nogal gefrustreerd was dat hij een sprintje verloor. Ik heb geen fietsers gezien en die waren er dus ook niet.
De golf verloor een sprintje.. van jouw dan neem ik aan? Die vervolgens achter je aan scheurt.. dan moet je zelf ook wel aardig tempo hebben gereden. Correct me if I'm wrong?

En tsja, het kan natuurlijk een omstander zijn geweest die gebeld heeft, voetganger, straatbewoner. Of ging je te hard dat ze je kenteken niet konden lezen?

Ik wil je niet in de boom jagen hoor.. maarja als ik t zo lees is dat meldpunt toch wel handig. :roll:
Daarnaast vraag ik me terdege af hoe ze aan mijn nergens anders dan bij orange geregistreerd telefoonnummer zijn gekomen.

Denny Lambrechts
Overheid?? dat meldpunt is deel van de politie, lijkt me dat ze daar gewoon achter kunnen komen. Vind ik iig geen verkeerde ontwikkeling. :roll:

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ze kunnen hier inderdaad niets mee, zeker het OM niet.
Elkaar verlinken doet me een beetje denken aan de oorlog..
Als je ze nou 'ff terugbeld en verteld dat het echt niet klopt, worden misbruikers dan ook gestraft? :roll:
Anders gaan we gewoon bij het politiebureau wat prive kentekens noteren :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Misschien was de golf-rijder zo gefrustreerd van z'n verlies dat ie heeft gebeld. :lol: :lol:

Maar denny, je mag niet met 140 door het woonerf waar de kinderen op straat aan het knikkeren zijn. Foei!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Browny wrote:Misschien was de golf-rijder zo gefrustreerd van z'n verlies dat ie heeft gebeld. :lol: :lol:

Maar denny, je mag niet met 140 door het woonerf waar de kinderen op straat aan het knikkeren zijn. Foei!
volgende keer idd ff toeteren, dan stopperen ze met knikkeren :D
Image

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Maak je maar niet druk. Kan gewoon dikke bluf zijn. Willen ze je iets doen moet je op heterdaad staande gehouden worden.

Gewoon bangmakerij. Net als het bord langs de weg `flitscontrole´

Ik lach me dan echt rot :lol:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: meldpunt agressief rijgedrag

Post by denny »

Glenn@nl wrote:
denny wrote:Heb alleen een golf achter me aan zien scheuren die nogal gefrustreerd was dat hij een sprintje verloor. Ik heb geen fietsers gezien en die waren er dus ook niet.
De golf verloor een sprintje.. van jouw dan neem ik aan? Die vervolgens achter je aan scheurt.. dan moet je zelf ook wel aardig tempo hebben gereden. Correct me if I'm wrong?

En tsja, het kan natuurlijk een omstander zijn geweest die gebeld heeft, voetganger, straatbewoner. Of ging je te hard dat ze je kenteken niet konden lezen?

Ik wil je niet in de boom jagen hoor.. maarja als ik t zo lees is dat meldpunt toch wel handig. :roll:
Daarnaast vraag ik me terdege af hoe ze aan mijn nergens anders dan bij orange geregistreerd telefoonnummer zijn gekomen.

Denny Lambrechts
Overheid?? dat meldpunt is deel van de politie, lijkt me dat ze daar gewoon achter kunnen komen. Vind ik iig geen verkeerde ontwikkeling. :roll:
voor de goede orde. ik reed id iets te hard. Je mag er 60 en ik ging denk uhmm 70 me remmen waren nl niet zo heel goed op dat moment dus (zie ander topic). Alleen klinkt dat als 100 in een sport. De golf dacht dat hij me vooruit kon duwen door de lucht elke keer samen te drukken die tussen onze auto's zat. Het is geen omstander geweest want die lopen of fietsen niet zo hard om dat bij te houden. Die laan is nl dik een KM lang dus het lijkt me sterk dat die mij het dorp uit hebben zien rijden.

Ik baal er van dat ze dat telefoonnummer voor zoiets al vrijgeven. Als ze nu 10 meldingen hadden kan ik me voorstellen dat ze even bellen. Maar voor een keer zo simpel een nummer bemachtigen gaat mij erg ver. Dat vind ik nog het ergst van het hele gedoe eigenlijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Als ze bellen gewoon het zelfde zeggen als met enquete's e.d

Geen intresse en de hoorn erop ;)

Triest gedoe ! Typisch nederlandse cultuur elkaar verlinken !
Image

My Cars <98>.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Tip moet wegpiraat in de regio van de weg krijgen
maandag 09 juni 2008 | 03:03 | Laatst bijgewerkt op: maandag 09 juni 2008 | 14:39

TILBURG - De politie Midden- en West-Brabant begint aanstaande donderdag met een project om wegpiraten van de weg te krijgen met de hulp van burgers.

Wie een wegpiraat ziet kan kenteken, merk en kleur van de auto doorgeven aan de politie via het algemene nummer 0900-8844 of via www.wegpiraatvanstraat.nl.

Nu is er wat weinig aandacht voor dergelijke meldingen, omdat het feit alweer voorbij is als iemand belt. "Door de drukte vielen deze meldingen wel eens over het randje", zegt politiewoordvoerder Henk Snepvangers. "Tips die binnenkomen over wegpiraten gaan we nu allemaal natrekken. Daar is iemand voor vrijgemaakt. Als we inschatten dat de melding serieus is, nemen we contact op met de gemelde wegpiraat. We kijken naar zijn verkeersverleden en als het serieus fout zit en er veel meldingen zijn, krijgt ie desnoods de video-auto van de politie achter zich aan."

De Tilburgse politie gaat donderdag flyeren in de Reeshof om burgers op te roepen te melden als ze een verkeershufter zien.

Een pilot in Limburg is volgens Snepvangers succesvol geweest. Het verkeersgedrag is er verbeterd en van de ergste gevallen zijn de rijbewijzen ingenomen.
Politie 'stalkt' verkeershufter
door Jan van den Hout. donderdag 15 november 2007 | 14:52 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 28 mei 2008 | 11:17

Donderdag 15 november 2007, 14:49 - OSS - De politie Maasland houdt het komende half jaar een proef, waarin tien zogenoemde verkeershufters een half jaar lang worden gevolgd. Als de proef slaagt is het de bedoeling dat die landelijk navolging krijgt.

De tien verkeershufters zijn geselecteerd uit 21.895 bekeuringen voor verkeersovertredingen, die in 2006 via het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) zijn uitgeschreven in de gemeente Oss met ruim 76.000 inwoners.

Daarvan bleken 73 personen in dat jaar tien of meer bekeuringen te hebben gehad. Daaruit zijn op basis van een lijst van asociale overtredingen in het verkeer en de de Landelijke Ergernissen Top Tien van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD), de tien Osse verkeershufters geselecteerd, die nu gevolgd gaan worden.

" Het gaat dus echt om mensen op wie het uitdelen van bekeuringen geen enkel effect heeft", zegt districtschef Roel Willekens. "Er zitten er tussen met dertig en meer bekeuringen."

Alle 73 uitgeselecteerde personen krijgen deze weken een brief in de bus met het dringende verzoekhun verkeersgedrag aan te passen. De tien verkeershufters, die vanaf 1 december tot en met 1 juni gevolgd gaan worden, worden daarvan op de hoogte gebracht via een bezoek van de wijkagent.

Hoe het 'volgen' precies in zijn werk gaat, wil Willekens nog niet kwijt. Of er bijvoorbeeld 's morgens al een politie-auto voor de deur staat? "Ze zullen zowel on- als opvallend gevolgd worden. Zodanig dat ze in ieder geval het gevoel krijgen dat hun foute verkeersgedrag wordt gesignaleerd."

De proef beperkt zich niet alleen tot Oss. Ook bij de KLPD en de politieteams in de regio zijn de kentekens van de tien verkeershufters bekend. " Zodat als bijvoorbeeld iemand een maand in Arnhem moet zijn voor zijn werk hij ook daar kan worden gevolgd."

Volgens Willekens is het volgen van de verkeershufters niet in strijd met de privacywetgeving. " Dat is getoetst door juristen en er is door het CJIB naar gekeken. Anders hadden we die miljoenen data over bekeuringen ook niet gekregen van het CJIB. "

In samenwerking met het openbaar ministerie wordt bekeken of de verkeershufters bij geconstateerde overtredingen harder kunnen worden aangepakt. Daarbij wordt volgens Willekens vooral gebruik gemaakt van artikel 5 uit de Wegenverkeerswet. Daarin staat dat iemand zich zo moet gedragen in het verkeer dat die een ander niet in gevaar brengt. Op basis van dat artikel kan het rijbewijs worden ingevorderd en het voertuig in beslag genomen. Ook wordt in de proef samengewerkt met het CBR, die onderzoek kan doen naar de geestelijke geschiktheid van verkeersdeelnemers en op basis daarvan rijbewijzen kan intrekken.

Van twee van de tien Osse verkeershufters is overigens het rijbewijs reeds ingevorderd. Zes van de tien zijn al eens ooit eerder met justitie in aanraking geweest. Een van de tien is een vrouw.

project wordt ivm succes vervolgd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Waar reed je dan? Omgeving Breda? :)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Koen NL wrote:Waar reed je dan? Omgeving Breda? :)
ulvenhout.

Maar met mijn boete verleden van 2 bekeuringen voor 3 en 5 km/h te hard in de afgelopen 8 jaar vind ik nog steeds dat ze na één melding niet hoeven te bellen. Iemand zou maar een hekel aan iemand hebben. Dan issie binnen een week zijn rijbewijs kwijt.

Daarnaast staat in de post van Joost dat er wel degelijk naar verkeersverleden wordt gekeken. Dat hebben ze dan bij mij maar overgeslagen denk ik.
Morgen klacht indienen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Lijkt me een goed !

Post by MrBBQ »

denny wrote:
Koen NL wrote:Waar reed je dan? Omgeving Breda? :)
ulvenhout.

Maar met mijn boete verleden van 2 bekeuringen voor 3 en 5 km/h te hard in de afgelopen 8 jaar vind ik nog steeds dat ze na één melding niet hoeven te bellen. Iemand zou maar een hekel aan iemand hebben. Dan issie binnen een week zijn rijbewijs kwijt.

Daarnaast staat in de post van Joost dat er wel degelijk naar verkeersverleden wordt gekeken. Dat hebben ze dan bij mij maar overgeslagen denk ik.
Morgen klacht indienen.

Lijkt me een goed plan, toevoelig niet een van je vrienden jou gebeld om je even tepesten ! :)

Gr Mr Dean :) 8)
Saxo style is sexy style....

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

idd maar ff een klacht indienen denny :?

ik vind het idee wel aardig, als er eerlijk/netjes mee omgegaan zou kunnen worden.. maar als er met zoiets al gelijk een melding komt.. dan is het systee,m gewoon echt heel erg fout!
Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Beetje een NSB mentaliteit zo'n lijn...
Altijd meer PK's dan jou!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

"ik verdenk u erop dat u door het rood wou gaan rijden, dus geef ik u een boete" -idee ... totale onzin dus.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Kun je dus niet eens fatsoenlijk een klacht indienen. krijg je te horen dat het jouw woord tegen dat van een ander is. Zo lust ik er nog wel een paar. hahahaha.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Wat een sukkels.... hadden ze jou ook niet hoeven bellen.
AX GTI '91

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ah toe can iemand mij verlinken a toe. Kenteken TW1357 mn nummer +61434985670 Ah kom op ik wil ook eens lachen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Ik vind die kliklijn volkomen terecht, als ik zie elke dag weer hoeveel idioten er op de weg zitten en er is te weinig politie, dan vind ik het helemaal niet verkeerd dat er zo'n kliklijn bestaat, bij genoeg klachten gaat de politie poolshoogte nemen en regelmatig controleren, dan rijdt zo'n knul vanzelf langzamer, daar gaat het om.

Mijn vrouw rijdt elke dag 80 km, hoe vaak zij wel niet wordt gesneden, of een bumperklever oid, is echt niet leuk meer.
Afgelopen week was er bijvoorbeeld nog iemand die het met haar rijstijl niet eens was, eerst snijden, daarna weer laten inhalen en nog een tikje op de bumper geven van de achterkant.

:evil: :evil:

sorry, maar als ik het op dat moment zie dan gaat er bij mij een knopje om en zal ik bij hem ook eens een breaktest uitvoeren. Maar buiten dat vind ik het terecht dat er met elkaar op dit soort idioten wordt opgetreden en dat heeft niets met NSB mentaliteit te maken.
Politie moet je nog altijd op heterdaad betrappen voordat ze je kunnen bekeuren..

maar je hebt gewoon een beetje respect voor je medeweggebruikers te hebben, hoe snel of langzaam ze ook rijden. Ik erger mij ook enorm aan traagrijders, maar nog meer aan mensen die dan besluiten dat de vluchtstrook ook wel een weg is, of mensen zo ongeveer van de weg af drukken omdat het niet snel genoeg gaat.

Dus neem die waarschuwing en ga alleen racen op het circuit waar het hoort!

Post Reply