alweer kapot, en deze keer meteen goed.

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

alweer kapot, en deze keer meteen goed.

Post by Willy »

Velen hebben waarschijnlijk het verhaal wel gelezen over het overzetten van de motor in mn ax (KLIK).

Na een week goed gereden te hebben is het weer mis. Reed 120 op de snelweg en ineens was het vermogen weg. 80 was de max. Alarmverlichting aan en maar de vluchtstrook op bij de uitrit. Daar weg wel verder gereden onder begeleiding. Het blokje was redelijk rustig. Thuis nagekeken, maar het blok bleef schudden bij stationair toerental, in de auto duidelijk voelbaar.
Om een lang verhaal kort te houden...... Nu blijkt waarschijnlijk een zuiger lek te zijn. is totaal geen compressie in cilinder 2. lekt olie bij uitlaat spruitstuk. en er komt ergens rook uit.
Nog een raadsel, de koelvloeistof is weg.... zit niet in de olie en ligt ook niet onder de auto. En er zat na het wisselen genoeg in.

Om weer helemaal het blok eruit halen. Blok uit elkaar. Kijken wat het nu echt is. Maken. In elkaar en vele euro's verder is niet meer de bedoeling.

Balen dus denk je met een ander "fris" blok er weer vele jaren tegenaan te kunnen. Valt het vies tegen.

Iemand zin in een project(je) Ze is verder in goede staat. Net nieuwe APK.

Nu dus waarschijnlijk op zoek naar de opvolger van de AX.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

eyz

als hij nu toch niet loopt, kan je beter wel even de kop eraf trekken om te kijken wat er stuk is..

wel zonde trwns :(
Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Dat gaan we ook wel doen denk ik.
Maar ja ik heb nu wel een andere auto nodig. Mn schoonouders zijn op vakantie dus heb nu wel voor 3 weken hun auto te leen. Maar ja daarna is met de bus naar mn werk niet te doen. Zit wel aan een AX te denken. Als ik dat aan durf :D

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Dat was ik dus hierboven vergeten uit te loggen en opnieuw weer in te loggen. Dat krijg je met 2 accounts op 1 computer.

Post Reply