Netwerkstoring op ongewenst moment

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Netwerkstoring op ongewenst moment

Post by Tijmen »

Laatste dag; morgen mijn afstudeerscriptie inleveren DOET HET FOKKING NETWERK HET NIET!

Server ligt er uit, dus we zitten met plm. 7000 man hier op de zaak uit onze neus te vreten. Erg irritant, zeker gezien ik mijn scriptie bij de repro aan moet leveren. Die bestanden kan ik dus niet bij :?
AX GTI '91

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Re: Netwerkstoring op ongewenst moment

Post by IceByte »

-Henry- wrote:Laatste dag; morgen mijn afstudeerscriptie inleveren DOET HET FOKKING NETWERK HET NIET!

Server ligt er uit, dus we zitten met plm. 7000 man hier op de zaak uit onze neus te vreten. Erg irritant, zeker gezien ik mijn scriptie bij de repro aan moet leveren. Die bestanden kan ik dus niet bij :?
1 woord: backups

Bij zoiets belangrijks lijkt het me toch niet geheel onverstandig om een backup achter de hand te hebben op bv een usb stick, of eventjes via de mail door te zetten. Tijdens mijn afstuderen hadden zowel ik als mijn collega altijd een backup van het meest recente bestand, naast een versie op het netwerk.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

ik heb -tot gisteren- altijd een driedubbele backup gehad (webserver, usb-stick, netwerkschijf op werk)

De laatste versie stond echter alleen op het netwerk, in het vertrouwen dat dat zou blijven draaien. Inmiddels werkt alles weer, vanmiddag als het goed is alles ophalen bij de repro en dan morgen inleveren. Straks als backup nog een aantal cd's bakken.

kortom: WHOEHOE BIJNA KLAAR!!!!!

En wat ga ik morgen dronken zijn :D
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nou is een afstudeer opdracht wel even tikje erger maar ;)

Ik ken het, wij hebben op school blackboard, online ding waar al die docenten de leerstof, proeftoetsen, cijfers en bronnen per vak opzetten.

En toen ging ik mijn toets leren een dag van te voren, dus wou het downen van blackboard af, wat denk je, ligt blackboard eruit :P:P (jaja, moet je het eerder doen enzo ik weet het :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:blackboard
:evil: :pain10: :evil:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik hoor bijna alleen maar negatieve verhalen over dat blackboard.. gelukkig gebruiken wij een ander programma (of eigenlijk meerdere vervangende programma's)

Maarruh hopen dat er wat moois uitrolt aan beoordeling Thijmen!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

MBa@NL wrote:
grietje wrote:blackboard
:evil: :pain10: :evil:

doe mee :evil:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mee eens ;)

Maar het idee is wel fijn, dat je alles geordend op module/vak bij elkaar hebt. Maar de bediening is zo lastig:P

bijvoorbeeld, weet iemand hier hoe ik me weer UIT schrijf voor een module?
enrollen lukt wel (modules zoeken nog niet *-)) maar ik heb 2 verkeerde nu, maar die krijg ik niet weg:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Ook mijn afstudeer scriptie ligt reeds op school. Ingebonden en dubbelzijdig en in kleur afgedrukt door de repro :D
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik ga zometeen inleveren; nu maar hopen dat de auto niet kapoet gaat onderweg. Het is immers geen AX :wink:
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

School... wat is dat voor mij -gelukkig- al weer een lange tijd geleden. :roll:

En ook nu blijkt maar weer: computers zijn ABSOLUUT het MEEST ONBETROUWBARE stuk elektronica dan men ooit verzonnen heeft! :evil:


Stomme kolerezooi. *GRMBL* :evil:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mag ik jouw opmerking tegenspreken MNM 8) .

oehh wat is mn nieuwe pc vlot !.... (wel dankzij anderen, want ik heb er geen hol verstand van) :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:School... wat is dat voor mij -gelukkig- al weer een lange tijd geleden. :roll:

En ook nu blijkt maar weer: computers zijn ABSOLUUT het MEEST ONBETROUWBARE stuk elektronica dan men ooit verzonnen heeft! :evil:


Stomme kolerezooi. *GRMBL* :evil:
Nee hoor, de meest uitmuntende uitvinding ook, naast de auto.
Anders hadden we niet eens een forum gehad.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Helaas hebben ze ook zoiets uitgevonden wat windows heet...... en het nadeel is dat linux oid niet door alles ondersteund wordt.

Echt álles waar windows op staat loopt vast, pc, pda, smartphone....
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

-Henry- wrote:Helaas hebben ze ook zoiets uitgevonden wat windows heet...... en het nadeel is dat linux oid niet door alles ondersteund wordt.

Echt álles waar windows op staat loopt vast, pc, pda, smartphone....
Sinds windows 2000/XP komt dat vooral door de gebruikers die allerhande troep van derden installeren :roll:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

-Henry- wrote:Helaas hebben ze ook zoiets uitgevonden wat windows heet...... en het nadeel is dat linux oid niet door alles ondersteund wordt.

Echt álles waar windows op staat loopt vast, pc, pda, smartphone....
Ik weet niet wat jij met je pc uitspookt, maar mijn XP machientje draait toch echt al even, en ik ben toch echt wel iemand die veel met zn pc uitvreet. Vastlopers ken ik niet, blauwe schermen heb ik al eeuwen niet gezien, soms heb ik bepaalde problemen met de audio, maar daarvan weet ik dat het in de drivers zit, dus daar kan ik MS niet de schuld van geven.

En nee, ik ben geen MS fanboy, maar zoals glenn al aangeeft het merendeel van de problemen kan aan de gebruiker worden geweten.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

IceByte wrote:
-Henry- wrote:Helaas hebben ze ook zoiets uitgevonden wat windows heet...... en het nadeel is dat linux oid niet door alles ondersteund wordt.

Echt álles waar windows op staat loopt vast, pc, pda, smartphone....
Ik weet niet wat jij met je pc uitspookt, maar mijn XP machientje draait toch echt al even, en ik ben toch echt wel iemand die veel met zn pc uitvreet. Vastlopers ken ik niet, blauwe schermen heb ik al eeuwen niet gezien, soms heb ik bepaalde problemen met de audio, maar daarvan weet ik dat het in de drivers zit, dus daar kan ik MS niet de schuld van geven.

En nee, ik ben geen MS fanboy, maar zoals glenn al aangeeft het merendeel van de problemen kan aan de gebruiker worden geweten.
Idem hier, draait überstabiel.
Mijn ouders hebben +- dezelfde pc als mijn vorige pc en die hun pc moet sowieso om de 6maand geformat worden.
Schuld ligt aan de gebruiker dus :P

En tjah linux...
Heb het ook een half jaartje draaien gehad als main-OS en het is leuk om mee te werken. Maar tegen dat je soms iets werkend krijgt. Zeker geen aanrader als je niet constant voor je pc wilt zitten.
Op mijn nieuwe pc heb ik terug gewoon XP gezet en dat draait gewoon goed!

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

IceByte wrote:
-Henry- wrote:Helaas hebben ze ook zoiets uitgevonden wat windows heet...... en het nadeel is dat linux oid niet door alles ondersteund wordt.

Echt álles waar windows op staat loopt vast, pc, pda, smartphone....
Ik weet niet wat jij met je pc uitspookt, maar mijn XP machientje draait toch echt al even, en ik ben toch echt wel iemand die veel met zn pc uitvreet. Vastlopers ken ik niet, blauwe schermen heb ik al eeuwen niet gezien, soms heb ik bepaalde problemen met de audio, maar daarvan weet ik dat het in de drivers zit, dus daar kan ik MS niet de schuld van geven.

En nee, ik ben geen MS fanboy, maar zoals glenn al aangeeft het merendeel van de problemen kan aan de gebruiker worden geweten.
sluit me hier bij aan. Ik gebruik ook al sinds jaren XP en heb er niks te klagen over. Zolang gewoon nog alles werkt, zie ik ook geen reden om over te stappen op het veel zwaardere Vista.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik zeg ook verder niks... bij mij draait ms windows xp ook aardig stabiel. Maar het valt me zo op dat bepaalde windows mobile apparaten wel regelmatig vastlopen. Of dat nou aan de gebruiker ligt?? Geen idee. Zo debiel doe ik (en mijn collega's) er niet mee.
AX GTI '91

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Heb hier een XDA I draaien onder een 2003 ipv 2002 van windows CE, maar dat draait verder goed, terwijl 2003 niet eens officieel is uitgebracht voor de XDA, heel af en toe wel ns een vreemd dingetje met synchroniseren, maar verder loopt ie als een trein.

Post Reply