Ik had al langere tijd last van een uitlaatpijp die veel te laag hing, dwz veel meer dan 6 cm van de grond zal het niet geweest zijn...
De vele vervelende ritjes over hoogdrempelige weggetjes waar ik steeds over rijd - en die vaak gevolgd worden door een luide KLING! vanonder de auto - maken het er ook al niet beter op.
Maar laatst was het letterlijk raak: de AX bleef even met de katalysator steken op een drempel en toen ik daarna het gaspedaal intrapte, klonk er een hels kabaal! Het geluid was ineens heel zwaar en diep... Ik wist niet dat er zoiets uit een AX kon komen
Het bleek dat de pijp na de lege kat los was geraakt en zowat tegen de grond bungelde...
Had geen gereedschap bij me dus zo met dat lawaai maar naar huis gereden en half doof gaan slapen. Volgende dag naar een kameraad gegaan met wie ik de slangenklem weer stevig vast heb gezet.
Dat was ff niet zo fijn, binnenkort gaat het originele uitlaatsysteem maar weer es onder de AX, dan is al dat gedoe tenminste voorbij.
WTF?
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb in het begin ook met een lege kat gereden. Maar dat klonk als een gootsteen die doorliep. Rechte pijp klinkt toch 10x beter. Dempt trouwens wel aardig wat hoor. Met kat kan ik normaal praten op de snelweg. Zonder kat maakt de uitlaat toch een stuk meer herrie.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
met alleen een spruitstuk is irritant
Komen ook vlammen uit, teminste, bij mij wel!:P
Komen ook vlammen uit, teminste, bij mij wel!:P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).