Ik voel me - weer eens - zwaar genaaid....

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Ik voel me - weer eens - zwaar genaaid....

Post by grietje »

Ik heb sinds oktober vorig jaar een Sony Ericsson glider. Fijn telefoontje, dat zeker, maar na een na 6-7 maandjes is deze nu stuk.

een 3tal knopjes werken niet meer; het 'ok' knopje, het 'terug' knopje en het omhoog knopje. die ok en omhoog kan ik nog wel mee leven, ok is ook aan te geven met een ander knopje en omhoog, dan ga ik toch via beneden ;)

Maar het terug knopje is toch echt onmisbaar :( Om nu terug te gaan in een menu moet ik de telefoon uit zetten en weer aan. Zo heel erg niet handig.

Nu heb ik opgezocht (GSMweb) hoe ik het kan laten maken.
Ik moet hem opsturen op eigen kosten... vervolgens gaan zij kijken of het onder de garantie valt, is dit niet zo (en dat zal vrijwel in alle gevallen zijn) word er 50 euro in rekening gebracht en krijg je een prijsopgaaf van de reparatie.
Je kan ook kiezen je telefoon kosteloos achter te laten (en dan fixen zij het en verkopen ze natuurlijk dat toetsel doodleuk weer)

onder garantie is ook leuk.... val of vochtschade valt niet onder garantie. Die telefoon heeft een vochtsensor, is hij ooit blootgesteld aan vocht (als je door de regen loopt, of als je hem in de badkamer heb gelegd) staat dat op rood. Als dat op rood staat kunnen ze natuurlijk mooi zeggen 'ja komt door vocht! jammeerrrrrr'

Ik heb wel eens in de regen moeten bellen; heb hem wel zoveel mogelijk droog proberen te houden maarja, sensor zal wel op rood staan. En welke telefoon valt niet? Mijne is ook wel gevallen, heeft ook wel wat butsen hier en daar. Maar die knopjes zijn er niet mee uitgescheden door vallen of vocht, kan ik je beloven!

conclusie, als ik hem opstuur zeggen ze waarschijnlijk dat het niet onder garantie valt. Dan ben ik 50 euro kwijt, en krijg ik een nog steeds stukke telefoon terug. Of ik laat hem achter, heb ik niets meer.

Ik kan hem ook zelf open maken..... ik haalde het batterijen klepje er net uit en ik denk eigenlijk wel zeker te weten dat er gewoon vuil tussen de knopjes zit (ding is ECHT vies van binnen, enorm veel stof enzo).

Als het dan stuk gaat heb ik ook geen telefoon meer, maar dan heb ik die 50 euro nog om een (mooi wat ouderwetser, degelijkere) telefoon te kopen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

conclusie: Nokia FTW.


Ik wist niet dat Sony Ericsson dat zo slecht had geregeld met klantenservice e.d. Eigenlijk te debiel voor woorden...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DLS wrote:conclusie: Nokia FTW.


Ik wist niet dat Sony Ericsson dat zo slecht had geregeld met klantenservice e.d. Eigenlijk te debiel voor woorden...


tis ook niet sony erricsson maar GSMweb. Misschien bel ik sony ericsson ook wel even; ze moeten toch weten dat ie knopjes er spontaan mee uit scheiden. en dat hun dealers asssen zijn...


Ik heb mn telefoon ondertussen al open. Tis geen stof. hij is wel vies van binnen (behoooorlijk) maar schoonmaken doet de trick niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Dat ligt niet aan Sony Ericsson alleen, maar ook aan de beroerde (lees: ontoegangkelijke) service van GSMweb. Slide en klap-telefoons van nokia gaan net zo goed kapot en dan geldt ook wel dat vocht en valschade niet onder de garantie valt.

Al met al knap beroerd Romy!

@ topictitel: Marc???????????
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Awww... Da's wel balen dat 't niet opgelost is met schoonmaken. :(
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja dat is wel zo. Die websites doen vaak niet goed aan klantenservice. Ik ga zelf ook altijd gelijk terug naar de fabriek en niet naar de tussenpersoon
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

nou ik heb sony ericsson net gebeld.

zeer klantvriendelijk;

ik vertelde dat er dus een 3 tal knopjes niet meer werkte, vroeg ze welke telefoon, ik noemde het type nr op..

eerste wat ze zegt:
'ooooh bekend euvel van die telefoon inderdaad! valt gewoon onder garantie hoor'

maarja, ik heb hem al open gemaakt, dus nu niet meer:p
Ze vond de manier van GSM web ook heel vaag en voelde wel met me mee, ik heb een adres gekregen van een persoon die het terplekke zou kunnen maken. Dat scheelt dan enorm kosten met opsturen en 3 maanden kwijt zijn.

Verder, wat ook erg 'grappig' was, ik heb al sinds de eerste maand dat mijn nummertoetsjes breken, allemaal exact in t midden. Hiervoor ben ik ook al een keer terug geweest, hadden ze gezegt 'ja, val schade!'

terwijl dat echt onmogelijk is! allemaal exact in t midden? yeah right! ondertussen zijn ze allemaal in t midden gebroken. Die vrouw zei dus ook meteen, dat die gebroken toetsjes ook een bekend euvel was en dat ze NOOIT hadden mogen zeggen val schade, want bij sony erricsson was dit gewoon bekend en hadden ze het vervangen (kosteloos).......

GSMweb mag dood neer vallen; sony erricsson blijft top.

Ze had ook nog uitgelegd met die regensensor, die kan je zelf gewoon 'aflezen'. Zitten stickers op de accu en onder de accu, als hij (te) nat is geweest worden deze witte stickers rood. Bij mij zijn ze wit.
En een paar krassen maakte de telefoon geen val schade.... Zij zei ook al, ze moeten we wat kunnen hebben.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kijk, da's 't beter nieuws.

M'goe, omdat je 'm zelf inmiddels al hebt open gemaakt, heb je dus geen garantie meer. Hebben ze je al wel kunnen vertellen wat nu de kosten voor reparatie (door Sony-Ericsson zelf) zijn?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Kijk, da's 't beter nieuws.

M'goe, omdat je 'm zelf inmiddels al hebt open gemaakt, heb je dus geen garantie meer. Hebben ze je al wel kunnen vertellen wat nu de kosten voor reparatie (door Sony-Ericsson zelf) zijn?


Nee, dat kon ze zonder de telefoon te zien ook niet vertellen, maar als ik langs die man ging, dan kon ie gewoon even terplekke kijken en als het (betaalbaar) te maken is dat kan hij dat direct doen; kan ik er op wachten. Toetsenbordje vervangen zou wel kosteloos even gedaan worden (oude probleem)

Maar die vrouw zei ook, als ze kunnen zien dat die schade niet komt door het open maken, misschien tekenen ze dan wel gewoon onder de garantie.... maar dat moet ik dus maar even zien, ga morgen langs. Maja als ik hem niet open had gemaakt en schoongemaakt denk ik dat ze het ook niet onder garantie hadden laten vallen, ding zat vol met stro/hooi :oops:

ach, het komt wel goed! Maar GSMweb heeft voor mij ECHT afgedaan. Dat ze met dat toetsenbordje toen al mij afgewezen hadden terwijl sonyericsson zelf het probleem erkende. Prutsers!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Goed nieuws dat het toch gewoon kan. Hopen dat het toch onder garantie valt.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Belachelijk verhaal van dat gsmweb, nooit meer gebruiken!

(ik neem altijd als mobiel een goedkope prepaid, ik hoef er alleen mee te bellen/smsen, en dan een hele goedkope sim, nu van unitedconsumers).

Ik vind het ergens ook wel logisch dat als je hoort dat je toch geen normale garantie krijgt je zelf gaat lopen klussen, dus als ze een beetje flexibel zijn...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik begrijp volkomen je frustratie en snap dat je boos bent op gsmweb.
Echter, je kan niet verwachten dat ze dezelfde service bieden dan een normale telefoonzaak voor veel lagere prijzen.
De service op mijn telefoon is als volgt: Als ie kapot is heb ik binnen 24 uur een nieuwe, maar voor het abonnement betaal ik (eigenlijk de zaak) dan ook de hoofdprijs.

Het enorme prijsverschil komt ergens vandaan, dat zit hem dan in de service en afhandeling van dit soort gevallen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:ik begrijp volkomen je frustratie en snap dat je boos bent op gsmweb.
Echter, je kan niet verwachten dat ze dezelfde service bieden dan een normale telefoonzaak voor veel lagere prijzen.
De service op mijn telefoon is als volgt: Als ie kapot is heb ik binnen 24 uur een nieuwe, maar voor het abonnement betaal ik (eigenlijk de zaak) dan ook de hoofdprijs.

Het enorme prijsverschil komt ergens vandaan, dat zit hem dan in de service en afhandeling van dit soort gevallen.


Hij is niet goedkoper dan de telefoonzaak!
Ik heb hetzelfde abbo als dat ik naar de winkel ga en dezelfde telefoon gratis (is immers gewoon een actie van vodafone, niet van gsmweb). Dus bij elke telefoonzaak die vodafone dealt had ik dit voor dezelfde prijs gehad..... alleen dan had ik een winkel gehad om te kunnen zeuren en met mijn telefoon heen te gaan, nu kan ik hem alleen maar opsturen en met het opsturen machtig ik GSMweb vervolgens ook nog eens om elk bedrag nodig voor onderzoek af te schrijven. Echt niet he.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Binnen de fabrieksgarantie-periode heeft ook GSMweb er met z'n klauwtjes van af te blijven en 't ding ter reparatie(beoordeling) door te sturen naar de servicedienst van 't betreffende merk zelf, tenzij ze expliciet geauthoriseerd zijn door de importeur / fabrikant om reparaties uit te mogen voeren.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MNM(tm) wrote:Binnen de fabrieksgarantie-periode heeft ook GSMweb er met z'n klauwtjes van af te blijven en 't ding ter reparatie(beoordeling) door te sturen naar de servicedienst van 't betreffende merk zelf, tenzij ze expliciet geauthoriseerd zijn door de importeur / fabrikant om reparaties uit te mogen voeren.


Eigenlijk niet, je hebt nl. garantie bij de zaak waar je het artikel gekocht hebt. Je hebt met hen een overeenkomst, niet met SE.

GSMWeb hoort dus ook de garantie af te handelen. Hoe zij verder de reparatie afhandelen is hun zaak.
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

DLS wrote:conclusie: Nokia FTW.


conclusie: SAMSUNG FTW ! :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hahaha nee ik ben van nokia naar samsung gegaan, en heb nu weer een nokia... hek toch liever.. Maar ja dat is de keus van ieder its self. :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heren, kan de discussie welk telefoonmerk de beste is elders voortgezet worden (mits hier verder vraag naar is natuurlijk)?

Ik ben benieuwd romy, hoe dit verder opgelost gaat worden (en wat zo een frats eventueel kosten gaat) :D

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je moet is naar die telefoonturk in Goes gaan, zit dacht ik rechts van de Intertoys,

denk dat die 'm wel snel kan fixen voor weinig. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maja vandaag naar dat service punt geweest maar ik ben bang dat het hopeloos is en blijft.

Ze hebben hem alsnog opgestuurd maar, ik heb geen garantie meer dusja, en het kapotte onderdeel is een dure....

Ik heb mijn oude telefoon wel ter plekke even laten maken (sony ericsson W800i) fijn ding, alles werkte nog maar die speaker was overleden. Kosten wel 30 euro, maar dan heb ik iig weer een werkende telefoon. Die heeft al 2 jaar overleefd bij mij, dus nog 1.5 jaar erbij zal wel moeten lukken.

En die slider, tja, half jaar was het een leuk telefoontje... ik reken er niet op dat ik hem werkend terug krijg.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply