Sta ik net voor de verkeerslichten met m'n voet op de rem, voel ik het pedaal iets naar beneden gaan. Ik laat het pedaal los en trap het nog een keer in trap ik in 1x het pedaal naar de bodem
Maar voorzichtig naar huis gereden. Gelukkig doet de handrem het goed.
Thuis maar eens gekeken waar het probleem zat. Blijkt de remslang rechts achter gescheurd te zijn
Maandag maar proberen om 2 slangen bij autopartsonline te halen.
Dat is best scary.... sterkte en succes er mee.
Maar remslangen achter..? dacht dat de remleiding direct in de trommel ging. Of roep ik nu iets heel raars?
Laatst een remcilinder rechtsachter lek gehad en later een losse remleiding linksvoor... in beide gevallen voelde het alsof ik nog maar een kwart van de remkracht over had. Maar het remde idd nog wel.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
nah met vaste leidingen gaat dat ook wel, maar dan gaan ze door vermoeiing stuk..
maaruhm Jan, ik dacht dat er destijds bij aanschaf nieuwe remslangen opgezet waren?
wel gevaarlijk zoiets.. en idd als je leiding scheurt dan valt alle druk weg en kan je niets meer.. bij een lekkage zoals bij Rio remt het nog wel een beetje..
Nee, zijn bij aanschaf geen nieuwe remslangen onder gekomen. Voor zijn bij het ombouwen naar 4-gaats staalgevlochten slangen onder gekomen.
Heb van jou een setje staalgevlochten voor achter over genomen, maar die paste bij mij weer niet. Schijnt tussen vroege en late GTI's verschil in te zitten.
Heb de slang er net onderuit gehaald. Zit een aardige scheur in. Ik zal straks wel even een foto schieten en hier plaatsen.
Gelijk maar de GTI klauwen deze week schoon maken en de remmerij voor maar eens ombouwen naar geventileerd.
q01z wrote:
wel blij dat het niet bij hester gebeurde zeker!
Dat is een ding dat zeker is. Ben ook erg blij dat ik het voor de verkeerslichten merkte terwijl ik stil stond. Ben gisteren met de AX naar het werk gegaan (Amsterdam). Gelukkig is het toen niet gebeurd.
Ziet er uit als een productiefoutje of een beschadiging!! Van ouderdom krijg je dwars-scheurtjes en niet zo'n beschadiging in de lengterichting..
Als de remdruk weg valt gebruik dan idd de handrem zoals Bossie heeft gedaan en blijf niet op de rem drukken. De helft van de remmen blijft het doen, alleen van erg korte duur. De eerste 5-10 seconden heb je nog remdruk maar daarna niet meer. Als je door blijft trappen trap je je hoofdremcilinder kapot!
Zo, nieuwe slangen zijn besteld (2 stuks, links vervangen we preventief) en gelijk maar een setje nieuwe schijven en blokken voor de voorkant. Voor wordt nu omgebouwd naar geventileerd Morgen kan ik het op gaan halen. De onderdelen heb ik bij autopartsonline besteld. Die zitten hier in de buurt en zijn niet duur
Vandaag worden 2 nieuwe remleidingen gehaald die over de draagarmen lopen, dan zijn die ook gelijk weer netjes.
Dinsdagavond eerst de remslangen en leidingen achter vervangen en wanneer we wat meer tijd hebben, dan gaan we de voorremmen upgraden.
Zou je denken? Die gasten vallen volgens mij alleen maar over rechtopstaande ruitenwissers.
q01z wrote:maar wellicht kan je het nog ductapen?
Bwaaaahahaha... Misschien dat je dan één keer kunt remmen als je er een hele rol omheen gewonden hebt, maar bij de tweede keer zit er ongetwijfeld meteen wéér zo'n scheur in! (Jah, óók in Ducktape!)
Ps.: wespen knagen trouwens óók gewoon door ducktape!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zo, vanavond beide remslangen achter vervangen. Samen met de remleidingen naar de trommels. Morgen even ontluchten en dan kan er weer mee gereden worden. Remschijven en blokken zijn ook binnen. Nog even de remklauwen schoon maken en dan kan dat spul er ook onder. Oftewel op naar conversie naar geventileerd