autobedrijf in Leeuwarden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Locked
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

autobedrijf in Leeuwarden

Post by MBa@NL »

Zoals je misschien wel gelezen had in DIT topic had ik een reflectie plaat gekocht...

helaas dit is niet het geval...

dus??

Nou...

gister een mail gehad met de prijs die hij er voor moest hebben (€30,- plus verzenden) paar uur geleden pas voor het eerst kunnen reageren met de vraag om een rekeningnummer krijg ik net de mail dat hij vandaag opgehaald schijnt te zijn...

beetje raar dit, lijkt me niet meer als normaal dat als iemand interesse toont dat deze de eerste keus is om aan te verkopen... zeker als "autobedrijf" een rare werkwijze. Zeker meer kunnen krijgen van de persoon die em nu wel heeft ofzo...

Heb net dus ook maar een mailtje gestuurd met de vraag om uitleg en gezegd dat het jammer is dat ik niet in de buurt woon want dat had ik graag persoonlijke uitleg gehad.

het gaat dus om een Landwind dealer in Leeuwarden

*edit by marc

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

had mij ff een berichtje gedaan.. ik rij er regelmatig langs..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

TTF wrote:had mij ff een berichtje gedaan.. ik rij er regelmatig langs..


had inderdaad ook gekund maar dan zit iemand er weer thuis mee te kijken tot een meeting ;) verzenden was "geen probleem" om mijn risico...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik beloof hierbij dat ik er nooit een Landwind zal kopen.


Zeker voor een bedrijf geen nette manier van handelen. Helaas komen bieders ook regelmatig hun bod niet na op sites als Marktplaats en verpesten hiermee wel een deel van de markt.
Image Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Bossie wrote:Ik beloof hierbij dat ik er nooit een Landwind zal kopen.


Zeker voor een bedrijf geen nette manier van handelen. Helaas komen bieders ook regelmatig hun bod niet na op sites als Marktplaats en verpesten hiermee wel een deel van de markt.


Dat is ook de reden dat ik nooit een bod plaats op marktplaats en als ik dat al doe stuur ik ook gelijk een mailtje...

En dat iemand niet binnen 12 uur reageerd wil nog niet zeggen dat z'n interese er niet meer is dacht ik zo :roll:

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ik kan me er wel iets bij indenken. Hij zal ook negatieve ervaringen hebben met mensen die mailen dat ze iets komen afhalen en vervolgens nooit komen opdagen. En als er dan per stom toeval iemand langs komt voor hetzelfde onderdeel, speelt de garagehouder op zekerheid.

Maar goed, netjes is het natuurlijk niet. Ik hoop dat je alsnog gauw zo'n reflectieplaat kan bemachtigen :)

Overigens geef ik je 100% gelijk mbt het bieden op marktplaats. Als ik ergens serieus interesse in heb, stuur ik ook gelijk een mailtje. En dan altijd eerst vragen welke prijs de verkoper in gedachte heeft, voordat dat je een (te hoog) bod doet.

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Ik rij er ook dagelijks langs. Heb eigenlijk wel vaker gehoord dat ie niet goed voldoet...........sorry :(

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Willy wrote:Ik rij er ook dagelijks langs. Heb eigenlijk wel vaker gehoord dat ie niet goed voldoet...........sorry :(


kan op het net "helaas" weinig vinden wat betreft problemen met deze toko, maar eigenlijk ook niet echt veel posietieve reacties.. eerder neutrale :(

Zojuist maar eens een poging gedaan op Onderdelenzoeker.nl misschien heeft iemand daar nog wat...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Helemaal juist is het niet, maar het gebeurd heel vaak op marktplaats... Ik zorg dus ook altijd als ik iets echt graag wil hebben en ik heb gemaild dat ik mn mail elke 10 minuten check... Of dat ik mail dat ik de eerste 10 uur geen mail kan checken, maar dat ik het wel heel graag wil hebben....

Maja; ik had hem ook wel willen hebben, leek mij super vet opde TRS.. Maar ik zag dat jij alinteresse had en dan gaan we straks tegen elkaar op bieden ofzo ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

krijg zojuist een mailtje:

Ik heb hem aan mijn zwager meegegeven ik vond het toch
leuk dat hij hem kreeg.

groeten ******.


misschien dan handig om zoiets van te voren te laten weten :roll: hoef ik nog niet eens te weten datie aan "z'n zwager" mee is gegeven (wat ik eerlijk gezegd betwijfel...) maar misschien handig om dan wel te laten weten dattie weg is...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

MBa@NL wrote:En dat iemand niet binnen 12 uur reageerd wil nog niet zeggen dat z'n interese er niet meer is dacht ik zo :roll:


had een origineel setje veertjes gevonden via MP voor de Vento van m'n meissie. mailtje gestuurd, mailtje teruggekregen, weer mailtje gestuurd, ging vrij snel heen en weer effe.. en toen moest ik weg.
de volgende dag vond ik een mailtje in m'n box van nog geen 4 uur nadat ik vertrokken was:
HEY, WIL JE ZE NOU NOG HEBBEN OFFE?

mail ik 'm terug dat ik soms ook weleens andere dingen te doen heb dan computeren en of de deal nog doorgaat.. heeft ie ze al verkocht :lol:

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Autosloperijen

Post by MrBBQ »

Autosloperijen, denken weg is weg en geld is geld !


Gr Mr Dean 8)

p.s. ( ze zijn niet over het zelfde)
Saxo style is sexy style....

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Op marktplaats gelden helaas andere omgangsregels dan in de echte wereld. Heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt...

Computer kopen, mailtje gestuurd dat ik erovor langs wil komen, krijg ik een mailtje terug of ik akkoord was met de vraagprijs + 50 euro (maar dat zei ie er niet bij, hij had snel de vraagprijs op marktplaats aangepast). Vriendelijk gevraagd hoe ie daar nu weer bij kwam: geen antwoord.

AXje (Mark II) verkopen, iemand belt op met een bod, ik accepteer en zet het ding op gereserveerd. Iemand anders doet daarna (!) een bod, volgende dag een kwaad mailtje van diegene dat ik 'm stiekem zonder het eerst tegen heb te zeggen voor een ander heb gereserveerd. Vriendelijk en netjes terugmailen: geen antwoord.

Uiteindelijk op de computerzoektocht een andere PC gekocht ergens. Bleek een onderdeeltje het goed niet te doen. Vriendelijk gemaild om samen tot een oplossing te komen: ronduit onbeschoft antwoord. Maar het kereltje was ~15. Dus ik een vriendin gemaild die rechten studeert. Angstaanjagende brief namens nepadvocaat geschreven. Volgende week zeer bezorgde vader aan de telefoon die onmiddellijk actie beloofde als ik die enge advocaat terug zou roepen :lol:

Dusz.

Trouwens, da's geen goedkope reflectorplaat!
Kijk uit, een Cactussssss

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

pcrodent wrote:Trouwens, da's geen goedkope reflectorplaat!


neuh niet echt :( maar hij was nieuw...

En had het wel over voor de rode van me ouders 8) staat gewoon té gaaf :D

maar af en toe dan wordt je wel moedeloos van sommige via Marktplaats :(

daarom vind ik de laatste tijd ook ebay ook veel leuker worden, aleen al dat feedback systeem in briljant. Dan weet je tenminste met wat voor iemand je ongeveer te maken hebt ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Mwah.. idd werkt ebay wel fijn. Maarja marktplaats gebruikt iedereen.. daar is veel meer en leuker spul te vinden ;-)

En dat is de kracht van marktplaats.. verder moet je er zelf wat van maken :)

Wel zonde trouwens michel!
30 euro voor die plaat vind ik trouwens niet eens zó duur.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Stuur de citroen dealer in woerden eens een mailtje, die kan er misschien nog wel nieuw aan komen. Wellicht niet eens veel duurder.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Same here wat betreft ervaringen op Martkplaats, maar ook op fora. Alles was hier nog ligt, heb ik volgens mij al 5x verkocht, maar afhalen ho maar. Het lijkt tegenwoordig de norm om maar raak te bieden, reserveren, e-mailen (dat mag natuurlijk vrijblijvend) en vervolgens niets van je te laten horen. Ik wacht nu weer op geld van een onderdeel wat ik meer dan een week geleden verzonden heb, of het nog komt? Geen idee, maar treurig is het wel dat je altijd een slag om de arm moet houden. In mijn beleving is een mondelinge toezegging of een per e-mail ook gewoon een afspraak.

Ontopic: Michel, ik had ze gemaild voor die striping die ze hadden liggen; ik wacht nog steeds op reactie :?. Ook fijn als je wat hoort, als ze iets niet hebben.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

toch heeft het ook voordelen :oops:
zo heb ik mijn gt-tje gekocht voor heel weinig.
De vrouw wilde er zsm vanaf (hij had flink wat problemen), ik heb gebeld, 5 minuten later zat ik in de auto, half uurtje later was de koop rond.
Ze woonde namelijk op 15 minuutjes afstand.
Tsja, ze had al vaker op internet wat verkocht, komt de koper niet opdagen, laat niets meer van zich horen of blijkt een onbeschofte aso.
Ik met m'n lage bod was de enigste garantie die ze had.

Ik was daar, had m'n pinpas bij me en heb het gelijk netjes afgehandeld.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja, niet heel erg netjes van het bedrijf.. maar meestal is het zo 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' zeker op marktplaats weet je als verkoper nooit zeker of de koper het daadwerkelijk af komt halen!

verder; ik heb de bedrijfsnamen van het betreffende bedrijf verwijderd uit het topic en uit het bericht, ook de URL richting het bedrijf is verwijderd. Waarom? simpelweg omdat dit valt onder 'laster', het is misschien niet netjes van dit bedrijf om het op deze manier af te handelen, maar dat geeft nog geen recht tot het openlijk uitlaten op deze wijze op een publiekelijk forum als deze.

verder gaat de frustratie ondertussen niet meer over de niet verkregen reflectorplaat, maar over slechte verkopers/kopers op marktplaats?
ik gooi er dus een slotje op. Bij vragen e.d. ben ik bereikbaar per PB!
Image

Locked