eerst krijg ik google earth niet draaiende op de laptop van memoeder.. OPenGL probleem terwijl hij dat volgens mij niet eens nodig heeft..
daarna proberen op mijn laptop.. dat resulteerd in een hele berg blauwe schermen varieererend van harddeschijf tot geheugen problemen..

dus, we verhuizen naar boven.. waar nog eens 3 computers op mij staan te wachten..
ik refresh de pagina van de axclub, klapt mn switch eruit! en niet zomaar, nee hij blijft alleen nog maar aangeven dat hij op alle lijnen verbinding heeft.. zelfs als er neits op is aangesloten.. uiteraard krijg ik deze niet meer aan de praat

voglende probleem dus.. paar keer mn gewone windows computer opnieuw opgestart, allemaal zonder problemen behalve dan dat ik geen netwerk kreeg..
dus mn oude sweeeex router er maar tussen als tijdelijke vervanging, resultaat: mn laptop heeft internet op 2 ip adressen tegelijk (jeej!) MAAR nu start mn windows computer gewoon NIET meer op, hij blijft continu opnieuw opstarten, steeds een loop zeg maar, wat ik ook kies (veilige / netwerk / msdos/ meest recente/ normaal) hij start na de keuze direct opnieuw op.
en mn linux computer/server, tsja die doet het.. behalve dan dat hij geen DHCP ip krijgt.. handmatig invullen werkt, +-2min, maar DHCP ho maar!
en aangezien het zoveel compleet door elkaar lopende problemen zijn is er ook geen oorzaak aan te wijzen