Remleidingen zijn kl*te!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Remleidingen zijn kl*te!

Post by MNM(tm) »

Afijn, m'n Volcane staat al enige tijd te wachten op een neije remleiding rechtsvoor.
Ikke bij de AGO gevraagd wat ze nog met de oude konden (nieuw einddoppie erop zetten ofsow), maar daar konden ze nix mee, omdat 't een stalen leiding was. Wèl konden ze 'm namaken van koperen leiding.
Keej, nu ben ik zo eigenwijs om geen koperen leiding te willen, maar weer een stalen.
Dus ikke die besteld bij de Citroën garage. Kenteken en chassisnummer van de Volcane doorgegeven.
Komt een week later de remleiding binnen.
Ik pakte dat ding aan en had meteen al 't idee dat er iets niet klopte.
Ikke de originele erbij gehaald en ik bleek gelijk te hebben: er zitten bochten war ze niet horen en er zitten geen bochten waar ze wel moeten. De lengte van de nieuwe leiding klopt overigens wel en de uiteinden zijn wèl goed gebogen.
Nou zie die kerel van de garage al: "dat ik de boel maar gewoon een beetje passend moest buigen.".
Nou zie ik dat met een koperen leiding nog wel zitten, maar met een stalen leiding dus ECHT NIET! Zeker niet gezien de behoorlijke afwijking die 't ding tov. de originele leiding heeft!

Nou is het ding speciaal besteld en uit Frankrijk overgekomen, maar dat wil toch niet zeggen dat ik verplicht ben 't ding af te nemen?
't Ding is niet goed en ik kan er nix mee èn ik heb meteen bij ophalen al gezegd dat 't ding niet klopt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Je gaat toch juist naar de dealer omdat je een exact passend stuk wilt hebben en geen imitatie?

Ik zou het niet afnemen als het niet past. Hun fout niet de jouwe.

Wat kost zo'n remleiding eigenlijk? Rechtsachter heb ik nog wel vast gekregen bij mij maar die gaat nooit meer los. Is nu dol. Is dat eigenlijk wel te bestellen zo'n compleet stuk van voor naar achter?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Natuurlijk is dat te bestellen.
't Zal alleen vanuit Frankrijk moeten komen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply