ERGENIS TOP 10, AUTO RIJDEN

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

ERGENIS TOP 10, AUTO RIJDEN

Post by MrBBQ »

Hallo Axfan`s.

Graag wil ik jullie mening horen over jullie ergenis TOP 10 met auto rijden.
Wat staat er bij jou op NR. 1.

1: Bumper kleven
2: Geen richting aangeven
3: Links blijven rijden.
4; agressief rijden.
5: Door rood rijden
6; Fieters
7; Slechte autoverlichting
8; Tehard rijden in 30km gebied
9; Dat ongeduldig mensen.
10; Mensen die niet kunnen parkeren.


Graag hoor ik van jullie !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

1. onnodig links rijden en jou er niet langs laten terwijl zij 100 rijden op een 120 snelweg en ik duidelijk met 130 aankom
2. vrachtwagens die inhalen op 2baans snelweg
3. bumperklevers voorral SUV's als ik de in AX rijd of als ik met paardentrailer rijd en echt niet harder kan
4. mensen die onnodig (veel) op hun rem trappen (treuzelaars bij rotondes enzo, ga je er van uit dat ze doorrijden en dan gaan ze NOG remmen)
5. inhalen over doorgetrokken strepen en andere onmogelijk plaatsen
6. fietsers zonder licht (rij ik gewoon aan hoor)
7. trekkers in spits op drukke provenciale wegen

meer kan ik zo even niet bedenken ;)
rood rijden vind ik niet zon ramp, als ze maar kijken en andere niet in gevaar brengen
Last edited by grietje on SatDec08, 2007 8:41:20 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

1- Geen richting aangeven bij rontonde's
2- Voordringen over B weggetjes waardoor de mensen die wel netjes wachten nog langer moeten wachten
3- Treuzelaars (mensen die stoppen bij rontonde's om vervolgens te gaan kijken of er iets aankomt)

Verder geen irritaties.... :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

1- Scooters (waarom geef je een 16-jarige een potentieel moordwapen zonder dat ie daar iets voor hoeft te kunnen? Dat theorie-examen is een lachertje! En dat blijkt uit de rijstijl...)
1a- Golfjes (want dat is kennelijk het logische vervolg op een scooter. Daar eenmaal een slechte rijstijl aangeleerd hebbend stapt het scootertuig in een VW om met 3 keer zo hoge snelheid en bijna 10x zo grote massa het wegennetwerk onveilig te maken)
1b- Polen (barst het van bij mij in de buurt. Die kunnen het écht niet. Een Pools kenteken op een auto is voor mij een waarschuwing net niet over te steken waar ik het anders net wel zou doen)
2- Bumperkleven
3- Te langzaam rijden (streep de toegestane snelheid rijden ipv net ietsje harder)
4- Geen richting aangeven
5- Inhalen waar het nét niet kan of mag
6- Mensen die niet snappen waarom ik afstand houd (dus in het gat gaan rijden als ik aan het inhalen ben, waardoor ik moet remmen, of juist niet het gat in rijden dat ik voor ze heb gemaakt, nét een auto verder rijden, die moet remmen en zo gaat m'n gaatje (alsnog) weer dicht)

Maar van elke ergernis kun je ook weer iets positiefs maken door jezelf keer op keer versteld te doen staan van je creatieve verwensingen. :D

mr dean wrote: 6; Fieters

Oh ja daar kan ik me ook zo aan ergeren. Komt er weer zo'n suïcidale fieter langs. Je zou 'm bijna van z'n fiet rijden. En zonder licht fieten is nog erger. Of groepjes scholieren op de fiet. :P :P :P
Kijk uit, een Cactussssss

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rock's wrote:1- Geen richting aangeven bij rontonde's
2- Voordringen over B weggetjes waardoor de mensen die wel netjes wachten nog langer moeten wachten
3- Treuzelaars (mensen die stoppen bij rontonde's om vervolgens te gaan kijken of er iets aankomt)

Verder geen irritaties.... :roll:


Dat is inderdaad bij ons in de buurt een regelrechte ramp met al die kl :oops: te rotonde's

Bij mij staat verder op 4 t/m 10 "Onnodig links blijven rijden".

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

1. stadsbussen die op een kilometer afstand drukke verkeerspunten helemaal lam leggen, en als ze er eenmaal overheen zijn, komt de volgende al weer aan.
2. knooppunt Gouwe
- bedrijfsbusjes
- duitse leasebakken
- november
- de 206/207 Anita die hard op weg is om de traditionele golfsjonnie in te halen qua asoheid
- mijn vorige autoradio
- nergens een plekje om te parkeren
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

1. WERELDVERBETERAARS!!! (die je gaan irriteren als je je niet aan de max. snelheid houdt of iets in die geest.
2. onnodig links rijden.
3. stuk langzamer rijden dan de max. snelheid
4. vrachtwagens die inhalen op een 2 baans snelweg
5. geen richting aangeven bij verlaten rotonde (als je netjes voor ze stopt bij het naderen van diezelfde rotonde)
6. groot licht bij tegenliggers
7. bumperkleven als ik niet naar rechts kan omdat er auto's naast me rijden, of als ik ook achter iemand zit die gewoon niet harder wil.
8. niet kunnen inparkeren
9. auto's met bordjes "stop politie"
10. mensen die je er niet langs laten.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

1. verlichting te hoog afgesteld (of grootlicht)
2. te laat of geen richting aangeven. (vooral bij rotondes)
3. bumperklevers (meestal rij ik al iets boven de max snelheid en met een bumperklever achter me ga ik juist strak op de max snelheid staan)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

1-witte auto's met rood en blauwe striping, en blauwe pimpverlichting.
2-andere kleur auto's waar bestuurders van hierboven genoemde argument ook graag in rijden.
3-geen richting aangeven.
4-te traag rijden(15/20 km/h onder toegestane maximum snelheid,
5-fietsers zonder licht, en dubbel of driedubbel naast elkaar rijden half op fietspad half op rijweg.
6-op de stomste plekken debiel gaan doen door op een kaart te kijken terwijl je rijd oid.
7-duitsers, polen, belgen en fransen, die wel weten wat verkeersborden betekenen, maar eigenlijk toch ook niet en ze daarom negeren, en daardoor straten inrijden waar ze niet inmogen(geldt ook voor andere anderstalige figuranten)
8-auto's die spontaan remmen, en niet gedoseerd.
9-mensen die je heel moeilijk aankijken.
10-van die grijze hokjes op een paal waar een camera in zit.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 182
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Post by Losha »

MBa@NL wrote:1. verlichting te hoog afgesteld (of grootlicht)
2. te laat of geen richting aangeven. (vooral bij rotondes)
3. bumperklevers (meestal rij ik al iets boven de max snelheid en met een bumperklever achter me ga ik juist strak op de max snelheid staan)

AMEN
1: idd lekker verblind worden omdat ze hun linkerkoplamp zowat in jouw auto moeten schijnen
2: en jij maar wachten bij de kruising/rotonde voor jan m/d pet
3: of zelfs bumperen terwijl ze je gewoon kunnen inhalen (hou me op over bumpers trouwens vanavond :roll: )
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

1. Te wisselvallig rijden, dan weer 60km dan weer 80km dan weer 100km om dan gelijk weer terug te vallen naar 70km.
2. Mensen die als ik links sta me proberen eruit te trekken en heeeel soms lukt ze dit alsik effe niet op zit te letten. Vervolgens gaan ze dan precies 80km rijden, ja waarom denk je dat ik je inhaal s*kkel, juist omdat ik dus haast heb.
3. Mensen die zoals al eerder is gezegd de wereld willen verbeteren en die hem dan vrolijk naar links gooien terwijl er nog 300meter invoegstrook beschikbaar is.
4. Mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, gaatjes dichtrijden en het verkeer belemmeren, als iedereen elkaar er tussen laat en ja soms twee ben ik veel sneller thuis.
5. Mensen die niet in de gaten hebben dat kinderen nog niet zoveel verkeersinzicht hebben en ze ds ook geen kans geven om dit te leren.
6. Mensen die niet stoppen voor een zebrapad
7. Mensen die menen dat voorrang een RECHT is, juridisch wel ja maar mogen mensen soms fouten maken, nee meestal niet helaas
8. Mensen die menen dat ik hun keiharde muziek mooi vind
9. Mensen die afremmen voor flitspalen, lozers als je een beetje held bent dan rij de hele tijd rustig of je knalt op goed geluk gewoon door
10. Mensen die menen dat ze sneller kunnen optrekken dan het Gebakkie kan en daardoor mij weer in de gevarenzone brengen van het al dan niet mogen behouden van mijn rijbewijs.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

MBa@NL wrote:1. verlichting te hoog afgesteld (of grootlicht)


komt ook omdat een AX zo'n laag autotje is tegenwoordig.. bijna alle verkeer is groter/hoger met dus ook de lampen hoger.. wat voor ons irritant is. :( In de picasso heb ik namelijk weinig last van tehoog afgestelde lampen..

mijn top 5:
1; Richting aangeven (vooral op rotondes.. hier moet de overheid echt de regels voor gaan aanpassen; dat je verplicht altijd richting moet aangeven op rotondes; naar links als je op de rotonde blijft, naar rechts als je eraf gaat.
2; Linksrijders..(2e baan rijders terwijl de 1e (vrachtwagen-)baan leeg is..). Hele grote ergernis, maar heb er tegenwoordig geen moeite meer mee om er rechts langs te rijden :roll:
3; SUV's die zijn gewoon te groot/lomp/on-milieuvriendelijk.. zeker gezien er vaak maar 1 persoon in zit...
4; stoplichten waarvoor je over je stuur moet hangen om de lichten te zien..
5; stoplichten die zo slecht staan afgesteld dat je 5 minuten moet wachten terwijl er geen hond aan de andere kanten staat

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Glenn@nl wrote:
MBa@NL wrote:1. verlichting te hoog afgesteld (of grootlicht)


komt ook omdat een AX zo'n laag autotje is tegenwoordig.. bijna alle verkeer is groter/hoger met dus ook de lampen hoger.. wat voor ons irritant is. :( In de picasso heb ik namelijk weinig last van tehoog afgestelde lampen..


zelfs kleine auto's krijgen het voor elkaar, en meestal is het zo dat een van de twee lampen goed staat en de andere te ver omhoog...

En ook in de auto van me varder, golf plus, heb ik er nog last van :)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

1. bumperkleven
2. mensen die niet meer in het huidige verkeer meekunnen
3. felle verlichting waardoor je zelf geen klap ziet
4. geflitst worden terwijl je hooguit 5 km te hard rijd
5. mn Ford Ka (huidige leasebak) die niet vooruit te branden is, maar wel 150 km/h mee kan rijden.
6. het idee dat mn toekomstige leasebak, peug 107, nog langzamer is

overigens irriteer ik me eigenlijk zelden op de weg

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Tsja waar moet ik beginnen:
1: Te langzaam rijden, das ook bochtige 80km wegen echt n drama..
2: Geen riching aangeven.
3: Automobilisten die niet vooruit kijken (van die mensen die nutteloos remmen voor n rotonde waar al 3 jaar geen auto meer overheen gereden is).
4: Automobilisten die geen voorrang geven terwijl ze 10 meter verder toch stil staan.
5: Automobilisten die in het gat duiken wat je net had gecreeerd zodat je bij een plotselinge file er niet gelijk bovenop zit.
6: Automobilisten die buiten de bebouwde kom te langzaam rijden en dan zonder snelheid te minderen vol door een 30km zone vegen. Daarvoor moeten ze van die spontaan omhoog komende paaltjes installeren vind ik.
7: De wildgroei aan rotondes, waarom moet er op elke kruising een rotonde??? Ze plaatsen zelfs rontondes op kruispunten waar maar 10 auto's per dag de hoofdweg over moeten steken.. Dramatisch! Al is t wel leuk om met de AX vol over de rotondes heen te gaan :lol:
8: Verkeerde verlichting (hieronder valt alle verlichting: slecht afgestelde verlichting, lkkr met grootlicht op je af rijden, neon, felblauw/groen/paars xenon 6500K is meer dan genoeg en bassie en adriaan koplampen, al is dat alleen omdat ze zo lelijk zijn)
9: Golfjes en andere verlaagde rotzooi die schuin over een drempel moeten om die verschrikkelijk lelijke bumper er niet onder vandaan te rijden... Je zal dr maar achter zitten...
10: Wrakken op de weg, er zijn nog steeds veel auto's die technisch niet in orde zijn maar wel gewoon rijden. De APK moet veel strenger vind ik, ook de boete voor geen APK moet gelijk uitgeschreven worden.

Zo kan k nog wel ff doorgaan..

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Ik maak me nooit zo druk over, wat voor zin heeft 't, irriteren?? :?: :? Laat hen maar lekker hun gang gaan, ik heb niks te maken met hen.. :roll:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Post Reply