Niets met ax te maken

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Niets met ax te maken

Post by grietje »

maar met die knol van mij.

Die staat op een groepsstal; met andere paarden. Heeft ze nog loopruimte, kan ze beetje spelen, is gewoon veel gezonder. Maar wat is het nou, ze krijgen kuil gevoerd... Koeienkuil!

Dat is totaal ongeschikt voor paarden, veel te vet en eiwitrijk.
Mijn pony heeft daar ontzettend last van, ze verteerd het niet/amper en valt dus ook gigantisch af (weer). Dus ze moet op ander voer, hooi...

Nu is er 1 groepje die op hooi staat; groepje van 2 paardjes. 2 dieren waar Flower toevallig ook erg goede vriendjes mee is, ze hoort daar echt bij, heeft hele zomer ook bij die dieren gestaan.

Je zou denken, nou, geen probleem dus, maar dus wel

Die stomme ********** van een eigenaresse van 1 v/d 2 wil het niet. En ze geeft geen echte reden...


En nu zit ik met een paard wat chronisch aan de schijterij is
Heb ik straks een lopend skelet, en alleen maar omdat zij te egoistisch is

en wat ik helemaal nergens op vind slaan is dat zij ineens uitmaakt in welke groepsstallen dieren komen

Je zou toch denken dat dat aan de staleigenaresse is.. maar nee, zij bepalen wel wat voor dieren erbij komen en in Flowers groep worden constant paarden bij gegooid zonder dat ik er iets vanaf weet...
Last edited by grietje on TueDec04, 2007 11:11:13 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Klinkt als iemand met geld en/of verstrengelde belangen ;)

Het is niet mogelijk om jouw beestje gewoon alleen op het hooi te zetten? (ik heb geen verstand van paarden verder..)

Misschien werkt het om die madame eens een briefje te sturen, dat ze eens in jouw stal moet gaan kijken en dat - als blijkt dat je het niet goed doet - ze de boel gewoon terug kan draaien...

Schriftelijk werkt altijd. Mensen lezen toch wel, ook al willen ze niet luisteren. Dé manier om te communiceren met mensen die dat eigenlijk niet willen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja dat zou misschien een oplossing zijn.. proberen en als het toch niet gaat of ik niet goed genoeg uitmest ze Flower weer uit de stal schopt..


Maar alleen flower op hooi is lastig omdat ze in groepen staat en dus ook allemaal dat te eten krijgen, en hooi is duurder, dus die andere moeten maar net zin hebben om dat te gaan betalen.

En Flower alleen zetten vind ik nog erger dan Flower op diarree, dan krijgt ze hele andere problemen, en word ze ook nog eens ongelukkig...

Ik vind het gewoon zwaar gemeen!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Briefje sturen dan, en als dat niet werkt de volgende keer als je ziet eens een praatje maken en vragen hoe het met haar paarden gaat... dan heb je daarna de kans om d'r een schuldgevoel aan te praten :twisted:
Er leiden veel wegen naar Rome! ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Pfff paarden... waar begin je aan :roll:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:Pfff paarden... waar begin je aan :roll:


het is wel erg leuk :P:P

Heb net maar medicijnen gehaald (probiotica) en supplementen om te kijken of we het dan niet zo alsnog goed krijgen.. geen zin in gezeur ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Klinkt wel heel erg als een Gooisch trutje zeg.
Wat is dat trouwens voor een stal dat ze dat überhaupt aan paarden voeren?
Ik had er nog nooit van gehoord, maar via google kom ik uitsluitend links tegen dat dat koeienkuil (de naam alleen al) ongeschikt is voor paarden...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Koeienkuil is ook een uhm ' spreektaal'

Het is kuilgras voor koeien, gekuild snel na het maaien waardoor het erg vochtig en zuur is. Ook is het gras waarvan het gemaakt is jong, snelgroeiend, vet, groen, gemest gras. Dit gras is dus erg voedingsrijk en met weinig ruwe vezels; iets wat een koe moet hebben.

Paard heeft juist behoefte aan veel ruwe vezels en voedingsarme ruwvoer.

Waarom voeren ze dat... tja, ze hebben een melkveebedrijf dus het is lekker goedkoop om de paarden ook meetenemen als de koeien gevoerd worden..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en waar laat je de diarree van jou paard?

in de brievebus van die mevrouw :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

grietje wrote:Koeienkuil is ook een uhm ' spreektaal'



Uhu zelfs wij boeren hebben vakjargon :D

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Paarden horen onder de motorkap! :wink:

(ik ben letterlijk zwaar allergisch voor paarden :oops: )
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

paardenvlaai

Post by MrBBQ »

Glenn@nl wrote:
grietje wrote:Koeienkuil is ook een uhm ' spreektaal'



Uhu zelfs wij boeren hebben vakjargon :D


Maak je toch een (koeienvlaai) Paardenvlaai voor haar!
Kijken of ze het lust :oops: !

GR Mr Dean 8) :evil:
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rob GT wrote:Paarden horen onder de motorkap! :wink:

(ik ben letterlijk zwaar allergisch voor paarden :oops: )


deze dubbele opmerking is meteen de oplossing waarom je ax niet normaal loopt :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

:D
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

hey grietje ik vind het niet kunnen dat ze paarden koeievoer voeren! straks krijgen ze nog koliek omdat ze het niet verteren en paarden kunnen ook niet kotsen. als je paard er erg ziek van word of dood gaat in het ergste geval (dat kan aan een koliek aanval) dan kun je gewoon naar de rechter stappen.

oh en de andalusier is verkocht wij hebben nu een american quarter horse! mn vriendin rijd western (reining)

groetjes
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Post Reply