Klappertje! aarghh!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Klappertje! aarghh!

Post by Ricardo »

Gisterochtend moest ik voor een cursus naar Schagen.
Sta ik op een gegeven moment voor het stoplicht, achter een vrachtwagen. Het licht gaat op groen, vrachtwagen is traag, dus eer hij er voorbij is, is het licht alweer rood. Braaf als ik ben, rem ik voor het rode licht, niet eens hard, er was ruimte genoeg. Die #@!$@#!@#%#@% achter me, remt dus niet met zijn Renault Traffic.......
Ik snel mijn rem losgelaten en BOEM!! Hij zat er bovenop.... Gaf een gigantische klap, dus ik dacht einde AX-je.... gelukkig viel dat mee. Het is ongelooflijk maar waar, maar de AX bleek sterker dan de Renault Traffic!! (dat doet me dan wel weer goed :P ). Die waardeloze bus had een behoorlijk beschadigde bumper, en aan mijn AX was eigenlijk niks te zien!!
Nadere inspectie leverde wel op dat de steuntjes van de bumper waren afgebroken en hij nu dus nog maar op 2 puntjes vast zit en dat er onder het linker achterlicht een scheurtje is ontstaan. Mijn linker achterlicht zit nu ook niet zo lekker, maar hij is niet stuk volgens mij, moet er nog even goed naar kijken. Achter de bumper is alles nog heel gelukkig!

Voor mijn auto viel alles dus mee... beetje jammer alleen dat ik zelf weer vreselijk last van mijn nek heb (weer? ja weer, was net herstellende van een nekhernia, ging heel goed, tot gisteren....). Ga straks een afspraak maken bij de dokter.

Wat mij nog het meest frustreert is de nonchalante houding van de bestuurder van die nepbus...... Ach het valt allemaal wel mee, en "ik trapte zo door mijn rem heen", maar wel verder rijden, ken je dat? Wat een eikel!!!! Als ik ook maar een klein beetje twijfelde aan mijn remmen, zo ik er geen meter meer in rijden... Hij dus wel.

Maar goed, ik zit nu een beetje te dubben hoe ik het moet aanpakken v.w.b. mijn nek. Moet ik hem nu schriftelijk aansprakelijk stellen of zo, met een doktersverklaring wellicht?
Ik wil in ieder geval wel dat mijn huidige nekklachten worden gerelateerd aan deze aanrijding. Mocht ik er last van houden, en het valt te herleiden naar die aanrijding, wil ik wel dat hij zijn verantwoordelijkheid ervoor gaat dragen....
Iemand hier ervaring mee?
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

k*T voor je joh !
weet niet waar je nu blijer mee moet zijn ...dat de ax niks heeft maar jij wel ? :roll:
Ik zal eens even een belletje voor je doen vandaag.
Heb een goede vriend die tot 2x toe van achter is aangereden en die al jaren hierdoor een wiplash heeft en zelfs 100% afgekeurd is.
Volgens mij heb je op dit moment niet meer nodig dan een bezoekje aan de huisarts en mochten verder klachten (wat ik niet hoop natuurlijk) door deze aanrijding komen dan is het verzekeringswerk.
Maar zal eea nog even navragen voor je.
Succes en beterschap in ieder geval :!:
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

zwaar kl*te.

Post by MrBBQ »

Hallo Ricardo,

Het zit je ook niet mee he, eerst geklo**t met je auto.
Dan rijdt hij lekker er dan krijg je dit !
Je moet die gene die bij jouw achter op gereden is een aangetekende brief sturen `` dat je hem persoonlijk aansprakelijk stelt voor de schade die eruit voor vloed! Na een arts (doktor gaan) en je goed laat advieseren ! je verzekeren op bellen dit uit leggen wat er gebeurt is en dat je de veroorzaker aansprakelijk stelt.
Ben zelf namelijke 13 jaar geleden zelf aangereden maar heb daar af en toe nog last van.( mijn nek).
Succes met het herstel !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zuur volg het advies van mrdean maar goed op!
En kijk ook even in de achterbak in het randje waar de klep op sluit met de achterbakplaat. daar wil de kronkel wel eens zitten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Ricardo heb even het belletje gedaan naar de betreffende persoon.
Hij zei dat je een aantekening moest maken op jouw deel van het schadeformulier dat je nekklachten hebt.(hoop tenminste dat je een schadeformulier hebt ingevuld,ben bang van niet aangezien de reactie van je tegenpartij dat het allemaal wel meevalt :roll: )Anders hem schriftelijk aansprakelijk stellen.Neem toch aan dat je wél adresgegevens oid van hem hebt?
Dan inderdaad langs een dokter gaan.
En als je het schadeformulier al opgestuurd zou hebben/niet ingevuld een belletje doen naar jouw verzekering en je verhaal ook daar voorleggen.
STERKTE !
Image

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Heb je ook aangifte gedaan? Dat zou ik sowieso altijd doen.. Veel verzekeraars willen dat je dat ook doet; ook al is de schade minimaal..

Sterkte man en beterschap..

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Heel erg dank voor jullie reacties en steun!
Ik ben zojuist bij de dokter geweest, en die gaf ook al aan dat ik het in ieder geval op het schadeformulier moest melden en de verzekering ervan apart ook nog moet inlichten. Ik heb dus wel (helaas achteraf, maar wel in samenspraak met die andere partij) een schadeformulier ingevuld. Aansprakelijk stellen per brief ga ik inderdaad ook doen, beter te veel doen dan te weinig.

Voor wat betreft mijn nek: zoals ik al een beetje aangaf was ik herstellende van een nekhernia. Op het moment voelt het alsof die weer helemaal terug is. De dokter gaf aan dat het mogelijk ook een spierenkwestie is (mijn spieren waren behoorlijk gespannen dus). Hij heeft spierverslappers voorgeschreven en als het binnen een week niet veel minder is, moet ik terugkomen dus.

En de auto komt er wel weer bovenop hoor. Dat valt alles mee. Ben al bij de Citroendealer geweest, en het is gelukkig echt alleen de bumper en het achterlicht. Het paneel achter de bumper is nog recht dus. De dealer raamt het op zo'n 200 euro, dus dat is "peanuts". :)
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

zo dat is echt wel weer mooi balen dan...

Eindelijk de auto goed.. zelf een beetje opgeknapt en dan dit...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DLS wrote:zo dat is echt wel weer mooi balen dan...

Eindelijk de auto goed.. zelf een beetje opgeknapt en dan dit...


Mwoah, zo heel veel heb ik er nog niet aan gedaan hoor... Het grootste gaat in december gebeuren dus (als alles meezit tenminste...). Dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. Maar ben wel blij dat ik nog zo helder was om mijn voet van de rem te halen, anders was de schade veel groter geweest waarschijnlijk...
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Maar ben wel blij dat ik nog zo helder was om mijn voet van de rem te halen, anders was de schade veel groter geweest waarschijnlijk...


Ik moet zeggen; inderdaad knap gedaan. Dat heeft je veel schade gescheeld.. Ik vraag me af of ik dat ook zou doen op zo'n moment.. Ik hoop t wel.. :roll:

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Woutervanderlaan wrote:
Maar ben wel blij dat ik nog zo helder was om mijn voet van de rem te halen, anders was de schade veel groter geweest waarschijnlijk...


Ik moet zeggen; inderdaad knap gedaan. Dat heeft je veel schade gescheeld.. Ik vraag me af of ik dat ook zou doen op zo'n moment.. Ik hoop t wel.. :roll:


Ach, ik zou het niet gedaan hebben als ik moest stoppen voor een voetganger of zo hoor :wink: , maar de situatie stond het nu gelukkig toe.

Ben altijd wel heel bewust bezig met het autorijden, dat is natuurlijk geen garantie dat het altijd goed gaat, maar toch. Heb ook een aantal keren een rijvaardigheidstraining gedaan, zoals terreinrijden, voertuigbeheersing, slipcursus enzovoort. Kan ik iedereen aanraden.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

slipcursus wil ik ook graag doen. Lijkt me idd heel goed..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply