rijbewijs (kwijt ??) Sinds vrijdag weer terug :D:D:D

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

rijbewijs (kwijt ??) Sinds vrijdag weer terug :D:D:D

Post by DV »

Ja.. zoals het er staat.

Mijn eigen schuld dus ben er niet bij deze meeting.
voor de forumgebruikers die denken dat ik jullie in de maling
neem.

Hier is het bewijs:

Alcoholcontroles

Flevoland, 08-10-2007 • Het VerkeersTeam van Politie Flevoland heeft afgelopen weekeinde bij alcoholcontroles 25 bestuurders aangehouden. Drie bestuurders moeten ter plaatse hun rijbewijs inleveren.

Vrijdag werd eerst gecontroleerd op de Urkerweg op Urk. Daar werden één automobilist en vijf brom/snorfietsers aangehouden. Een 24-jarige Urker reed op zijn snorfiets met 655 ug/l (1,51‰) alcohol in zijn bloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Later in de nacht werd gecontroleerd op de Larserweg in Lelystad. Daar werden nog eens drie automobilisten aangehouden terzake het rijden onder invloed van alcohol.

Zaterdagnacht werd gecontroleerd op de Havendreef in Almere. Daar werden 16 automobilisten aangehouden. Twee Almeerders (19 en 22) bliezen respectievelijk 375 en 520 ug/l (0,86 en 1,20 ‰). Beiden waren beginnend bestuurder (minder dan vijf jaar in het bezit van een rijbewijs) en moesten hun rijbewijs inleveren.

In totaal werden dit weekeinde 1.245 bestuurders gecontroleerd. Van de 25 aangehouden bestuurders waren er elf beginnend bestuurder, voor wie een alcoholpromillage geldt van 0,2 ‰ (88 ug/l).

Bron: http://www.politie.nl/flevoland/nieuws/ ... troles.asp

Omdat dit mijn eerste x is krijg ik hem over 10 dagen weer terug maar niet voor dit weekend daarom juist, de boete wordt over een halfjaar tijd beslist ivm politierechter, en beginnend. het eenerlaatste stukje gaat over mij 19 jaar...!!

omdat ik ook net jarig ben geweest check me G.datum was ik dus aan het feesten en was helemaal vergeten dat ik met de auto was en mijn fout dat ik heb gereden.

Dus beste liefhebbers ik moet deze kans even voorbij laten gaan.

Groetjes Davy.
Last edited by DV on SatOct13, 2007 12:40:53 PM, edited 1 time in total.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

tsja, ik sta niet echt achter mensen die met een slok teveel op achter het stuur kruipen.
Desondanks balen voor je natuurlijk!

Wat me wel verbaast is die persoon op de snorfiets, ik zit ook vaak zwaar aangeschoten 's nachts op de snorfiets van m'n vriendin, ze mogen blij zijn dat ik niet met de auto ga.
Je kan met dat ding echt niet meer schade aanrichten dan met een fiets.
Ok, ook daarmee mag je niet rijden na 3 biertjes, maar dat zien ze vrijwel altij door de vingers.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kl*te man.. misschien mag je met grietje mee? :D

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

@ Browny : Tuurlijk het is niet goed te praten met een neutje op rijden! maar even terug op die snorfiets zelf ben ik niet aangehouden met de snorfiets.
Maar zelf was ik toen nog 16 ik reed achter een maatje aan die zat wel aangeschoten op de snor. hij moest blazen en had echt veel op! maar zelf moch tie ze rijvergunning nog houden en doorrijden met een boete maar wat je zegt meestal gaan die dingen door de vingers heen


@ Kevin.Broke : Die zal zeker met der Q01z samen gaan.. maar los daarvan. ben ik er wel de volgende x zonder dat ik een stunt uithaal!!
en inplaats van zaterdag ga ik zondag naar 100% tuning.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Het klinkt mischien bot, maar ik ben blij dat ze je gepakt hebben. Ik ga hier geen preek lopen houden, maar mensen die net als ik een vriend zijn verloren aan een dronken automobilist zullen er net zo over denken.

Slaap de volgende keer je roes uit in de auto of neem een taxi.
Image

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

peter wrote:Het klinkt mischien bot, maar ik ben blij dat ze je gepakt hebben. Ik ga hier geen preek lopen houden, maar mensen die net als ik een vriend zijn verloren aan een dronken automobilist zullen er net zo over denken.

Slaap de volgende keer je roes uit in de auto of neem een taxi.


Tja ieder ze eigen mening.. en heb er vooral geen moeite mee wat je nu zegt, Want zo zou ik ook denken maargoed het overkomt mij nu :roll:
En dat is mijn fout, en ik zie hem in.
Tuurlijk een ongeluk zit in een klein hoekje vooral met drank op, maarjah ik zie de fout in en ik leer ervan.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Eigenschuld

Post by MrBBQ »

Het klink misschien hard, maar ik zeg: eigen schuld dikke bult:
Ik hoop dat het een goede les voor je is en dat je er wa van leert, maar toch is het best balen.


gr Mr Dean :?
Saxo style is sexy style....

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tja we zullen maar zo zeggen. Dit is de mooiste manier om het (af) te leren. Geen schades en over 10 daagjes je rijbewijs weer terug.

En wat de rechter je gaat vertellen is niet zo heel grappig.
Stagiaire van mij kwam er vanaf met een boete van 750 eur en nog een verplichte alcohol cursus a 750 eur.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Zonde, maar natuurlijk eigen fout.

0,86 promille, hoeveel biertjes waren dat in jouw geval?

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Popmart wrote:Zonde, maar natuurlijk eigen fout.

0,86 promille, hoeveel biertjes waren dat in jouw geval?


Ik zat tussen de 0.8 en 1.2 in.

voor zoveel ik weet had ik 3 pulletjes bier op.
Genoeg om dat te scoren blijkbaar.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Joost wrote:tja we zullen maar zo zeggen. Dit is de mooiste manier om het (af) te leren. Geen schades en over 10 daagjes je rijbewijs weer terug.

En wat de rechter je gaat vertellen is niet zo heel grappig.
Stagiaire van mij kwam er vanaf met een boete van 750 eur en nog een verplichte alcohol cursus a 750 eur.


Ik heb vanmiddag met het OM gebeld en daaruit zei, zei dat ik binnen 10 dagen bericht krijg om hem dan op te halen.! ik hoef niet voor te komen de politierechter gaat uitspraak doen over mijn boete dat duurt een halfjaar en ik weet niet of ik een alcohol cursus moet volgen maar dat zal dus wel in dit geval.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

duur avondje zo, verder eigenschuld dikke bult...

ik vind het echt het domste wat je kan doen met drank op rijden dus geen medelijden.

als ik op stap ga met de auto dan drink ik gewoon niet desnoods laat ik hem staan.. dan maar met de taxi..ook al kost dat weer 20 euro...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

TTF wrote:duur avondje zo, verder eigenschuld dikke bult...

ik vind het echt het domste wat je kan doen met drank op rijden dus geen medelijden.

als ik op stap ga met de auto dan drink ik gewoon niet desnoods laat ik hem staan.. dan maar met de taxi..ook al kost dat weer 20 euro...

Mjah, €20,- lijkt dan duur, maar 't is nog altijd 70x goedkoper dan €1500,- totaal moeten dokken voor 'n boete + alco-cursus (wat ik overigens echt GRENZELOZE FLAUWEKUL vind! Mensen die met drank op achter het stuur kruipen, leer je dat echt niet af door een paar avonden tegen ze te zeggen: "Foei, dat mag je niet doen!". DV heeft z'n fout zèlf ingezien. Daar leert 'ie VEEL meer van dan zo'n belachelijke "cursus".).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

MNM(tm) wrote:
TTF wrote:duur avondje zo, verder eigenschuld dikke bult...

ik vind het echt het domste wat je kan doen met drank op rijden dus geen medelijden.

als ik op stap ga met de auto dan drink ik gewoon niet desnoods laat ik hem staan.. dan maar met de taxi..ook al kost dat weer 20 euro...


Mjah, €20,- lijkt dan duur, maar 't is nog altijd 70x goedkoper dan €1500,- totaal moeten dokken voor 'n boete + alco-cursus (wat ik overigens echt GRENZELOZE FLAUWEKUL vind! Mensen die met drank op achter het stuur kruipen, leer je dat echt niet af door een paar avonden tegen ze te zeggen: "Foei, dat mag je niet doen!". DV heeft z'n fout zèlf ingezien. Daar leert 'ie VEEL meer van dan zo'n belachelijke "cursus".).


Het geld maakt niet zo zeer uit dat moet toch worden betaalt.. het gaat er puur om dat het rijbewijs is ingevorderd en dat bij vele ook het werk er onder lijd.
Tuurlijk is zo'n curses flauwekul. Je leert er zelf van, van die fout die je gemaakt hebt.
En vooral omdat ik nooit drink en toen wel omdat ik jarig ben geweest gingen de remmen wat loser dus het kwam dubbel zo hard aan.
dus dat zegt al gneoeg dat dit de laatste x geweest zal zijn!!!
maargoed los van dat.. zal ik het toch moeten doen dus ik hoop zonder al teveel problemen dat ik hem weer terug krijg.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

een cursus flauwekul ben ik niet met je eens, anders gaan mensen het zien als een snelheidsovertreding.. boete betalen en klaar...

voor somige mensen is het nodig dat ze bewust worden van de gevaren, gevolgen enz..

alhoewel vind ik de taxi's van tegenwoordig ook wel weer belachelijk duur, gelukkig hebben ze hier in het weekend borelbusjes.. waar je voor een paar euro retour kan van de omliggende dorpen naar de "stad" :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

in meer regio's een scooterbob instellen. :idea:

Image

Image

Image

en dat gaat dan in een luchtdichte zak in je kofferbak, hij rijd je naar huis in jouw auto, bij je thuis haalt ie de brommert weer uit de kofferbak, en tuft ie weer naar huis. 8)

scooterbob is dus dood, het word city-bob, ook prima

KLIK HIER
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

niet volgen van de cursus resulteert in wederom rijbewijs kwijt.
en nog veel meer over de cursus staat hier: http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/EMA.pdf
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en dan is er ook nog zo iets als een speciale drank verzekering..

kan er zo geen informatie over vinden, maar een bekende van me heeft dus ooit eens met drank op brokken gemaakt.. geen verzekeringmaatschapij wil hem meer hebben op 1 na en dan betaal je 100 euro p maand
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik wacht nog even op boetes op basis van draagkracht. dan betaalt een miljonair in verhouding net zoveel als Kevin BROKE ;)

en rijden met alcohol op is idd niet slim. maarja, DV had het zelf al ingezien.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kevin.broke wrote:ik wacht nog even op boetes op basis van draagkracht. dan betaalt een miljonair in verhouding net zoveel als Kevin BROKE ;)

en rijden met alcohol op is idd niet slim. maarja, DV had het zelf al ingezien.


Daar hoef je niet op te wachten, je hoeft enkel maar naar Finland te gaan. Daar hebben ze het al. (daarom reden bij ons de Young Professionals ook in de huurauto :lol: )
Image Image Image

Post Reply