HP zuigt

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

HP zuigt

Post by grietje »

Grrr!!!

Heb ik, ergens in november vorig jaar een mooie nieuwe laptop van HP gekocht. Een dv 1668, 14 inch, dus mooi klein, licht en daardoor super mobiel

Ik blij, want ik zocht een kleine (liever nog 13 inch) laptop omdat ik heeelveeel onderweg ben en ook onderweg werk, maar mac mocht ik van mn pa niet omdat hij daar niets vanaf weet en hij vind dat dat niets ondersteund e.d.

naja, ik HP gekocht, mooi ding, werkte erg goed...

Totdat na 3 maanden gebruiken ik de esc knop ik druk en ie aan mn vinger blijft plakken.. afgebroken... GRMBL!
Maja, voor 1 toetsje gaat ie niet terug en ik kon hem met school toch niet missen..

paar weekjes later, ik wil DVD kijken. Stop dvd erin, ziet ie hem niet? Andere DVD proberen, blijkt ie geen een meer te lezen...
Nouja, kon hem nog steeds niet missen en zonder dvd kan ik wel, hij had toch goed netwerk dus alles via netwerk...

Nog geen week later, ik heb vaak standby in mijn tas tussen lessen door/tijdens overstappen. Stap ik van busreis de trein in en haal daar mn laptop uit mijn tas, issie bloedheet en draaide die gewoon! Dus ik doe de klep open, zet hem op standby en doe de klep dicht.

Vervolgens wachten ik 5 min om te zien of hij echt op standby ging en bleef, dat deed ie, dus ik pak hem op om hemin mijn tas te doen, gaat ie aan!!
Sensor van wanneer je je klep open of dicht heb dus gaaar... Dat was de druppel, toen heb ik hem naar media markt gebracht voor reperatie.

Fijn, dit is alweer 3 maanden terug... Laptop ligt al even bij HP, en ze wachten al 2 maanden op onderdelen (toestenbord, dvdspeler en die klepsensor ding).. Jeeetje, in 2 maanden kan je als mens 5x de wereld om, waarom een paar onderdelen niet?

Ondertussen allang een andere laptop gekocht, een macbook, dus als die HP terug komt, (ALS...) word ie direct verkocht. Zonde opzich, want het ding werkte super fijn, snel ding, fijn scherm, fijn toetsenbord.... Maarja, zolang zonder lap kan ik niet!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

das inderdaad knap vervelend als je vol enthousiasme je laptop open gooit als je aankomt op de plaats van bestemming. Je voelt al dat de tas flink warm is en dan is de laptop leeg. Net als je 'm nodig hebt....

en hoe bevalt de mac dan?
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:das inderdaad knap vervelend als je vol enthousiasme je laptop open gooit als je aankomt op de plaats van bestemming. Je voelt al dat de tas flink warm is en dan is de laptop leeg. Net als je 'm nodig hebt....

en hoe bevalt de mac dan?


Idd, en als ie niet op standby blijft kan ik er ook echt niets meer mee, dus hij MOEST wel weg voor reparatie.

Goed, toetsenbord is wel mijn eigen schuld, ik had dat toetsje er een keer uit gehad omdat er vuil onder zat, en toen was het mechanismetje al beshadigt. Waarom die laser van die dvd speler nou weer stuk ging, geen idee! zoveel gebruikte ik hem niet eens. En die sensor zal wel van het 300x open en dicht doen op 1 dag komen, scharnieren zaten speling op ofzo.

Hoe dan ook, alles word vervangen, maar het duuuurt zo lang!


Die mac bevalt super! Ok ok, spelletjes doet ie niet (speelde altijd NFS op die HP onder de les), ik kan niet via netwerk printen, file sharing is afentoe nog een raadsel, online spelletjes doen het vaak niet, je kan geen msn spelletjes spelen, webcammen doet ie soms moeilijk en als er wat mis is heb ik geen idee wat ik moet doen.... ( met windows kan/kon ik alles)

Maar hij is snel(ler dan windows), gaat 4/5 uur mee op zn accu (HP 2,5; wat opzich voor windows wel ok is, maar als je 3 uur in de trein zit nog niet genoeg is :P)
Word duidelijk minder heet, bedient goed, heeft handige snufjes, mac os werkt fijn, en last but not least, hij is WIT :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

heel bekend fenomeen. kocht iets meer dan anderhalf jaar geleden een HP en een toshiba notebook, voor zakelijk gebruik. net als drie voorgaande Toshiba's geen enkel probleem maar de HP na elf maanden zo dood als een pier. twee maanden weg, terug met blijkbaar een nieuw moederbord. maar toen modem stuk dus weer terug. bijna drie maanden later terug en weer geen modem. weer terug, is nu net weer binnen en lijkt het te doen. inmiddels een toshiba erbij gekocht en me voorgenomen nooit meer een HP/compaq notebook te kopen want dit is niet grappig.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

bovengenoemde problemen met een HP heb ik dan dus weer met een Toshiba :?

Eerst al eens terug gebracht omdat mijn laptop niet meer aan wilde (onder garantie nieuw moederbord). Nu ik net uit de garantie periode ben nokt mijn CD/DVD speler er in eens mee, eerst was het alleen originele CD's weigeren maar nu zijn het ook de zelf gebrande CD/DVD's die het niet meer doen :roll:

Kan alleen nog steeds geen winkel/webshop vinden die losse CD/DVD spelers voor een Toshiba notebook verkopen (iemand die er toevallig wel een weet?)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

pfoe ik heb juist voorgenomen een Compaq laptop te gaan kopen als opvolger voor m'n huidige Acer (welke niet echt een degelijke behuizing heeft, en zo'n weerspiegel-display).

Maar dan wel een businessline, consumentenlaptops zijn niet gemaakt voor mij geloof ik. En ik game ook niet, dus dat scheeelt een heleboel aan system-requirements!

De compaq Evo laptop van m'n pa was werkelijk onverslijtbaar. Maarja das 'n beetje offtopic.


Ik heb zelf ook wel mindere ervaringen met de Acer garantieafhandeling. Ik heb ook 'n keer m'n laptop opgestuurt, ivm barst in de kap van het display (door rare spanningen bij openen en sluiten :S ). Ik had nog uitgebreide garantie gekocht, maar toch duurde het een week of 6 a 7 voordat hij weer terug was (terwijl dat natuurlijk eigenlijk veel korter moest wezen)...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

voor toshiba weet ik niets...

maar wat ik meestal doen; op internet zoeken naar een dezelfde laptop met doorgrbrand moederbord of kapot scherm ofzo
en dan overzetten ;)

IIg, ik had nog geen slechte ervaringen met HP.. Het is ook mn eerste, de IBM thinkpad heeft het het langst bij mij overleeft, daarna een Dell latitude (die leeft nog steeds) micropoint (een of andere nul merk) was na 3 maanden volledig dood (beeldscherm, utp poort, touchpad en cd speler dood)

de mac doet het na 3 maande nog steeds uistekend haha

maar ik heb het idee dat het eigenlijk bij elk merk wel is. Totdat je zakelijke klant ben. Ik heb een keer een LG telefoon gehad, na half jaar accu dood. duurde 4!!! maanden voordat ik een nieuwe accu kreeg, ging dan via primafoon die vervolgens ook tegen mij gelogen heeft hoor, maar service is toch iets wat veel bedrijven niet kennen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:maar wat ik meestal doen; op internet zoeken naar een dezelfde laptop met doorgrbrand moederbord of kapot scherm ofzo
en dan overzetten ;)


die zijn er dus gewoon niet te vinden :roll:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Mijn toshiba doet het nog steeds erg goed, er zit alleen wat vuil onder de "m", wat tot gevolg heeft dat ik die toets zowat door het toetsenbord heen moet rammen om 'm te gebruiken.

Trouwens, op de nieuwere macs kun je toch doodgewoon windows draaien? Die met een Intel-processor dan...
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:Mijn toshiba doet het nog steeds erg goed, er zit alleen wat vuil onder de "m", wat tot gevolg heeft dat ik die toets zowat door het toetsenbord heen moet rammen om 'm te gebruiken.

Trouwens, op de nieuwere macs kun je toch doodgewoon windows draaien? Die met een Intel-processor dan...


mjaw, met windows heeft ie weer geen accu tijd van 4 uur ;-) Dat komt omdat mac os gewoon wat beter processor tijd verdeelt.

Overigens in die reden die jij met je m hebt hadi k die esc er dus uitgehaalt om het weg te halen, maar dat konnie niet hebben. Mijn IBM en DELL maakte dat nooit uit, al sloopte ik er 200x die toetsjes uit :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik wilde al bijna gaan schelden.. dacht even dat je commentaar leverde op Citro?ns HydroPneumatiek...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: HP zuigt

Post by MNM(tm) »

grietje wrote:Jeeetje, in 2 maanden kan je als mens 5x de wereld om, waarom een paar onderdelen niet?

BRILJANT!!! :lol:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik durf het haast niet te vragen maar hij is vast nog niet terug.

ik kreeg na 3 maanden uiteindelijk een telefoontje met geef je rekeningnummer etc maar door.......

Reken er maar op na 2 maanden is ie kwijt,
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bekende frustratie dit.
Enorm veel klanten in de winkel gehad met dit soort frustraties, die laptops gaan ook vaak na 13 maanden kapot, net na de garantie.
Ik raad daarom iedereen Acer aan en voor die paar euro's (99 ofzo) lekker 3 jaar garantie nemen.

Ik heb nu prive een HP, echt een superding. Ik heb van de zaak een toshiba, maar das echt een grafmachine, splinternieuw, goede specs, maar traag als dikke stront.

Wie echt wat goeds wil moet een van de betere IBM Thinkpads nemen.
Zo eentje heb ik ook gehad, die dingen hoor je gewoon helemaal niet, echt superstil. Ook betrouwbaar, maar wel heel duur.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:
Wie echt wat goeds wil moet een van de betere IBM Thinkpads nemen.
Zo eentje heb ik ook gehad, die dingen hoor je gewoon helemaal niet, echt superstil. Ook betrouwbaar, maar wel heel duur.


idd, IBM is echt super, zelf ook hiervoor thinkpad gehad, super ding was dat (wel vanuit een bedrijf)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Bij ons gaan dit jaar de IBM Thinkpads er uit. We krijgen weer nieuwe. Als er interesse is, kan ik jullie wel op de hoogte houden van wat er met de oude gebeurt. De vorige keer dat alle laptops vervangen werden, konden we ze zelf voor een leuk prijsje overnemen.

Het zijn trouwens IBM Thinkpads T40p met 1 GB intern geheugen, 40GB harddisk, Wifi (54 Mbps), Bluetooth, DVD-ROM/CD-RW en de extended batterij.
Image Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

MBa@NL wrote:bovengenoemde problemen met een HP heb ik dan dus weer met een Toshiba :?

Eerst al eens terug gebracht omdat mijn laptop niet meer aan wilde (onder garantie nieuw moederbord). Nu ik net uit de garantie periode ben nokt mijn CD/DVD speler er in eens mee, eerst was het alleen originele CD's weigeren maar nu zijn het ook de zelf gebrande CD/DVD's die het niet meer doen :roll:

Kan alleen nog steeds geen winkel/webshop vinden die losse CD/DVD spelers voor een Toshiba notebook verkopen (iemand die er toevallig wel een weet?)


Ligt er een beetje aan wat voor laptop het is, ik heb voor weinig voor mn oude Omnibook 6000 een dvd brander gekocht op ebay, zullen ongetwijfeld te vinden zijn voor andere merken/types.

Je kan anders ns kijken bij www.nowthatsit.nl daar heb ik ook wel eens onderdelen gekocht voor laptops, anders ben je toch op ebay aangewezen gok ik zo.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:Bij ons gaan dit jaar de IBM Thinkpads er uit. We krijgen weer nieuwe. Als er interesse is, kan ik jullie wel op de hoogte houden van wat er met de oude gebeurt. De vorige keer dat alle laptops vervangen werden, konden we ze zelf voor een leuk prijsje overnemen.

Het zijn trouwens IBM Thinkpads T40p met 1 GB intern geheugen, 40GB harddisk, Wifi (54 Mbps), Bluetooth, DVD-ROM/CD-RW en de extended batterij.


dat zijn best hele leuke laptopjes!
Mjaw, ik heb net een nieuwe mac, anders had ik er wel interesse in gehad ;)
Mijn oude thinkpad is na bijna 7 jaar mishandelen helaas overleden... Eerst 3 jaar intensief bij mijn vader gebruikt, een kast gevangen waardoor de behuizing helemaal aan diggelen was (toetsenbord was los) daarna 4 jaar door mij mishandeld, elke dag mee naar school, veeelste veel geheugen voor het processortje, veel te zware programma's en veel in de tas, helemaal ingetaped met ducktape om de behuizing bij elkaar te houden, met nagellak beverft :P
Nu dus helaas doorgebrand moederbord
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ben wel benieuwd naar prijsjes Browny!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kevin.broke wrote:ben wel benieuwd naar prijsjes Browny!


??? Waarvan ???

Post Reply