Niet rijdende autos en hoog tarieven dealer

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Niet rijdende autos en hoog tarieven dealer

Post by grietje »

okay okay, eigen schuld, blijf dan ook van je auto af, ja dat zeggen mijn ouders ook.

Maaaaaar daarmee doet mijn auto het nog niet. Besef heus wel dat ik es wat meer moet leren van die autotechniek, maarja, van wie?

Had hem naar een turk garage gebracht, maar zoals je misschien ook wel zou verwachten hebben ze de uitlaat spruitstuk nog niet vast gezet (mist 1 tapeind, daar lekt ie) en loopt is stationair ECHT slecht (lambda waarschijnlijk, hij geeft zelf onregelmatig gas; en hoog toerental). Offie daarna koelde weet ik niet; is maar heeeel klein stukje.
Omdat zij water in t systeem hadden gegooid heb ik dat eruit gegooid en koelvloeistof in, poging tot ontluchten gedaan en toen wou ik naar de meeting, wat de dus bij lange niet haalde omdat ie dik oververhit was.

Ga ik naar de dealer; zij vragen gewoon 150!!! euro voor t vastzetten van t spruitstuk; en dan moet ik ZELF de radiator + tapeindes eruit halen en later er zelf weer in zitten, en dan koelt ie dus nog steeds niet.

Dus nee, dat doen we niet. Vervang die pakking zelf wel, krijg ik alleen zelf die uitlaat spruitstuk nooit van mijn leven meer vast aan die middenpijp, daar heb je een brug en mankracht voor nodig.

En t koelen, tja, er is vast een hele simpele oplossing voor, maar zolang ik dingen/problemen niet herken verniel ik hem als ik wat ga proberen geheid alleen maar meer.

grmbl

Njaw, als stoep versiering issie ook wel mooi
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

sleutelmeeting organiseren ? :oops:

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

of naar den haag brengen, durf te wedden dat het bij ons op de garage veeeeel goedkoper is...

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Mmmmm, zo te horen is tie echt van slag.
Eerst maar es een uurtje de accuklemmen er af halen om de computer te kalmeren.
Check ook maar of je thermostaat intussen niet kapot is gegaan, en ontlucht 'em echt heel goed op de radiateur, thermostaathuis en de kachelslang.
Vwb. je spruitstuk zit d'r nix anders op als heel de bende d'r weer af te halen en de afgebroken tapeinden te demonteren met zgn. stiften, dan moet je eerst heel precies een klein gaatje in je tapeind boren en dan de stift d.r inslaan, daar komt weer een hulpstukje op zodat je de boel los kan draaien..
De stiften zijn rond met zes scherpe randjes er aan die dus klemmen in je tapeind, de setjes zijn o.a. van Stahlwille te verkrijgen (bij de betere gereedschappenhandel. (of lenen van een monteur, garage, beunhaas o.i.d.)
En je zegt dat ie uit zichzelf gas staat te geven, heb ik al eens gehad met een BX, toen stond de distributieriem (veel) te slap, riem gespannen; probleem over.
Als laatste; weet je zeker dat de draden van de lambda-sensor goed aangesloten zijn, dubbelcheck ze anders ff.
Succes d'r mee knutselmuts!!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

slalombx wrote:(...)
Bedacht me net... Ik heb die accu 3 dagen losgehad... en daarna niet goed in laten lezen. Dat kan ntrlk ook wel het probleem van het onregelmatig stationair lopen zijn... wiej, dat zou een stuk makkelijker zijn :P

Afgebroken tapeindes zijn er al uit :) Dat ging uiteindelijk best makkelijk.
Ik mis er nu alleen gewoon 1, en je kan er zo niet bij (is de onderste, meest linkse) Om die erin te doen moet ie er dus weer af; los van de middenpijp.

Dat zou mij nog wel lukken, maar daarna krijg ik hem nooit van mijn levensdagen weer vast aan die middenpijp ;-) Moet ook de radiator er weer uit, wat wel lukt, kost alleen veeeel tijd.

En t ontluchten, waarsch zit er bij de thermostaat iets niet goed maar waar moet ik daar ontluchten, dat is mij onduidelijk (op plaats van nippel zit slang). Die bij t kachelhuis en op mijn radiator vind ik wel, maar op de radiator wil niet los (plasticke dop, draai ik anders stuk met tang...). En moet ik hem eerst warm laten lopen, is het dan niet erg als ie weer te heet word? En t als er wel vloeistof uit komt verbrand ik natuurlijk mn fikken als ik het weer vast wil draaien...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

D'r zit op je thermostaathuis een temperatuurzender die niet aangesloten is (16mm) draai die eruit voor je gaat vullen.
De radiateur kan je bovenaan uit z'n clips kantelen en met een grote schroevendraaier de ontluchtschroef losdraaien, 't is wel een gek@t, maar dat is niet anders.
Inlezen nadat de accu los is geweest hoeft niet :D .
Wordt je er al weer vrolijk, blij en gelukkig van? Ik hoop van wel :) .
Btw; 28 april is d'r weer slalom bij team wimedo, mocht je nog ax-spulletjes nodig hebben, kan ik ze meenemen naar het Midlandcircuit.
Als ie stationair nou blijft rotzooien, geef dan es een klap met een hamer op de dynamo, loopt ie dan opeens wel goed zijn wrschijnlijk je koolborstels dood/versleten.
Prutsze!

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ahh... goed kl*te Romy :(
Ze durven daar wel geld te vragen zeg! :-O
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Speederdd wrote:sleutelmeeting organiseren ? :oops:
goed idee :P


Sander: Ja dat geloof ik wel, alleen hoe krijg ik hem in den haag? Dat is wel een endje slepen ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

wat is er nu nog mis dan.. dat tapeind had je eruit.. heb je al een nieuwe? zo nee.. dan heb ik nog wel zitten in de sloopmotor.. en dan sluit het spruitstuk nie aan op de middenpijp?? maar met meer kracht wel dan??
ook loopt hij nog steeds warm toch? zijn dit alle problemen?? of heb je inmiddels al weer andere op gespoord? PS misschien heb ik een rustig weekend dus als je hulp nodig heb? groeten Daan
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

slalombx wrote: Succes d'r mee knutselmuts!!
slalombx wrote: Prutsze!
Grietje de prutzende knutselmuts :D , maar ze krijgt het uiteindelijk wel voor elkaar ! en daar gaat het om.

en een mep geven op de dynamo? hoe bedenk je zoiets. :shock: geef je overal een mep op als het niet naar behoren werkt? :lol:
Speederdd wrote:sleutelmeeting organiseren ? :oops:
goed plan ! stem ik mee in.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Heejj, de opmerkingen waren niet rot bedoeld hoor :) , en ff een tikje op een "verdachte" dynamo KAN wel es werken, net als bij een startmotor die ff blijft hangen, geef je 'm een tikkie doet ie het meestal wel weer een paar keer, dat dus............. :wink:

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Een klap op de dynamo kan idd goed helpen :D Soms zitten de koolborstels vast in hun behuizing, en door een tik/klap met een hamer, komen ze weer los.

Geen gek idee!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar...

HIJ DOET HET!!!

Meteen even afkloppen

Week zonder accu gestaan, bijgevuld, ontlucht, in laten lopen en hij koelde weer, en liep stationair ook weer rustig.
Waar ik dacht dat de spruitstuk lekte, bleek niet daar vandaan te komen, dus ondanks dat ie op 1 punt niet vast zit, issie wel gasdicht!! :D Die blijft lekker zo zitten.

Nog proefrondje gereden en yess, het is weer mijn autotje. Door spagetti wel iets feller, maar de overdreven herrie is weer weg (waar het vandaan kwam??)...

Ik had als hulpdienst een vriend van mij, duitse auto fanaat :roll: Hij heeft meteen allerlei kleine dingen gefatsoeneerd (bedrading, overbodige dingen die ik er niet uit kreeg)

Thanx vooor de tips e.d. iedereen!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zal nog wel dat missende tapeindje repareren, anders is zo je pakking er tussenuit gedrukt, door de uitlaatgassen ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply