Kapotte radiateurslang...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Kapotte radiateurslang...

Post by TjizZzuH »

Zaterdagochtend vanuit 't hoge Noorden naar Zeewolde en Harderwijk geweest, zijn we bijna bij de rotonde bij Joure, is er een autootje dat met 100 km/u een vrachtauto inhaalt...dus even gedult gehad en toen even terug naar z'n 4 en vol gas ervandoor.

Roept mn vriendin ineens: "H?, der komt rook uit je uitlaat", dus ik in de spiegel kijken, en ja hoor...dikke wolken wit grijze rook.

Ik dacht dat het nilks was en rijd gewoon door met een gangetje van zo'n 140 km/u als ineens het temperatuurlampje gaat branden. Dus de AX aan de kant gezet en ja hoor...ook witgrijze rook onder de motorkap vandaan. Even de motor laten afkoelen en opnieuw gestart en wat bleek: die dikke rubberen slang van de motor naar de radiateur (of andersom) lek!!
En de witgrijze wolken achter de auto zijn gewoon onder de motorkap vandaan naar achteren gezogen in plaats van dat ze uit de uitlaat kwamen.

Ff gebeld en een tijdje later was de AX weer gefixed in een garage. Bleek die dikke slang bijna compleet gaar te zijn :shock:

In de garage hadden ze geen slang van een AX op voorraad, maar wel een Renault Clio die total loss was...met een passende slang.

Alleen begin ik nu toch el het idee te krijgen dat ik nogal wat teveel betaald heb voor die slang...25 eurootjes (maar ja...ik baalde zaterdag nogal en ik wou snel naar huis)

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

verder geen schade? bij mij ging de radiateur lek op de snelweg met als gevolk.. lekke koppaking :(
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hmm die prijs kan wel ongeveer kloppen, maar tja het komt van een auto af, dus is het al gebruikt geweest, en dan klopt het weer niet.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

volgens mij is t originele slangetje ook best pittig geprijst...

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Glenn@nl wrote:volgens mij is t originele slangetje ook best pittig geprijst...
pcies! 25 eur is een " koopje"
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

heb 39 eu neergelegd voor die slang. nieuw dan dus.

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Joost wrote:
Glenn@nl wrote:volgens mij is t originele slangetje ook best pittig geprijst...
pcies! 25 eur is een " koopje"
OK...dat valt dan nog mee...ik had namelijk op de Masterbase van K?hne gekeken, en daar kost een radiateurslang (van het merk Gates) 12,44 euro (ex BTW gok ik)...
TTF wrote:verder geen schade? bij mij ging de radiateur lek op de snelweg met als gevolk.. lekke koppaking :(
Ik heb 'm heel snel aan de kant gezet en laten afkoelen...momenteel komt er geen (gekleurde) rook uit mn uitlaat; ook zit er geen smurrie in de koelvloeistof...dus neem ik aan dat ie nog goed is

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Je moet wel oppassen dat niet je koppakking naar de kl*te is. Ik had het 1,5 week geleden ook, en gelukkig issie bij mij niet lek zeiden ze bij de garage, maar dat geintje heeft mij ook 50 euro gekost (nieuwe slang, koelvloeistof + uurloon.)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Ervaring heeft mij geleerd dat de slang van kachelhuis naar waterpomp (als ik het goed heb) bij Peugeot 40 euro goedkoper was dan bij Citroën. En het betrof precies dezelfde slang.

Post Reply