AX SPORT interieur

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

AX SPORT interieur

Post by MBa@NL »

Kort verhaal:

ik heb $#@#$%^&*()(*&^%$# geen SPORT interieur nu :evil:

Lang verhaal:

Al een maand lang ben ik bezig om een AX SPORT interieur bij iemand op te halen, vandaag was het dan eindelijk zover.

Gister al een klap in mijn gezicht doordat ik te horen kreeg dat de achterbank niet in delen neerklapbaar is, maar goed daar is over heen te komen.

Vanochtend met veel zin dan eindelijk naar Uden vertrokken (110 km hier vandaan), eerst nog wat geklungel om de ingang van de garage te vinden. (Voor onze neus werd er nog net de SPORT naar buiten geduwd). wij met twee mensen die daar liepen naar binnen gelopen om het interieur te bekijken.

Mijn vader pakte de rugleuning van de achterbank op valt de pin er uit waar hij op steunt aan de zijkanten, dat was niet het ergste want dan zetten we er wel een andere achterplaat in.

Maar toen, de zitting opgepakt. Het interieur was wel echt als nieuw!.

Ik kijk naar de bijrijders stoel, daarna naar de bestuurders stoel. zit daar (*&^%$%^&*()(*&^%$ een gat ter grootte van een ?2,- muntstuk in. Toen heb ik toch maar gezegd dat het niet doorgaat.

Het was in elk geval wel fijn geweest als de verkoopster even had gemeld wat de exacte staat was, meer dan 200 km voor jan-l*l gereden.

En als je dan vraagt wat ze dan willen hebben voor een tellerbak dan krijg je te horen dat ze geen zin hebben om er nog wat aan te slopen. Bied je nog aan het er zelf uit te halen gaat dat feest ook niet door :evil:

al met al best een kl*te dag voor mij dus :evil:

Groetjes,

Michel

P.S. als er mensen zijn die een SPORT interieur willen met een GROOT gat PB me dan even dan geef ik je het e-mail adres van waar je het kan ophalen...

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

godver ben je lekker mee zeg! maar zo'n gat kan je laten maken bij een stoffeerder toch? ja dat moet je er maar net voor over hebben natuurlijk...

bale!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Is dat die sport met dat 1400cc blokje? Die tijdje op marktplaats heeft gestaan?

Stom dat je het niet gedaan hebt. Die gaatjes in de bekleding zijn heel makkelijk dicht te maken. Vriend van me heeft een poetsbedrijf. Die hebben allemaal speciale rotzooi om gaatjes in bekleding en dashboard te dichten....
Freude am Fahren.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

arnie wrote:Is dat die sport met dat 1400cc blokje? Die tijdje op marktplaats heeft gestaan?


yep

arnie wrote:Stom dat je het niet gedaan hebt. Die gaatjes in de bekleding zijn heel makkelijk dicht te maken. Vriend van me heeft een poetsbedrijf. Die hebben allemaal speciale rotzooi om gaatjes in bekleding en dashboard te dichten....


Hoe kun je een gat ter grootte van een ?2,- muntstuk dichtmaken als het daaronder helemaal weg is, en het motief dan? :?

maar goed schrale troost, ik heb weer geld over voor het volgende wat in de planning staat. Een rijbewijs!

Groetjes,

Michel

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

arnie wrote:Stom dat je het niet gedaan hebt. Die gaatjes in de bekleding zijn heel makkelijk dicht te maken. Vriend van me heeft een poetsbedrijf. Die hebben allemaal speciale rotzooi om gaatjes in bekleding en dashboard te dichten....


Hoe kun je een gat ter grootte van een ?2,- muntstuk dichtmaken als het daaronder helemaal weg is, en het motief dan? :?

maar goed schrale troost, ik heb weer geld over voor het volgende wat in de planning staat. Een rijbewijs!

Groetjes,

Michel[/quote]

Hij werkt voor heel veel autohandelaren. Deze willen hun auto's er altijd tiptop bijzetten. Dus zowel interieur als exterieur. Hier zorgt hij dus voor. Van daar ook de naam ARB, Auto Reconditionerings Bedrijf

Ik heb het hem een aantal keren zien doen, dus zal proberen uit te leggen wat hij doet. Onder de bekleding zit een soort schuim waarvan ze gewoon een paar plakken hebben liggen. Hier snijden ze een passend stukje uit en vullen de stoel dus op. En smeert daar lijm overheen.

Dan gaat hij verder met de bekleding selecteren. Hij neemt van de nog goede bekleding een soort monster, die hij weer kan mengen met andere stofkristallen, waardoor je precies dezelfde kleur krijgt als origineel.

Vervolgens heeft hij een soort airbrush spuitje waarmee hij de kleuren weer netjes over de lijmlaag kan spuiten. je kan hier echt heel precies mee werken en ziet er echt niks meer van. Tenminste.... Je moet er niet met je oog recht bovenop gaan zitten. Dan zie je wel wat structuur verschil.

Hier een voorbeeld van een vent die hetzelfde doet:
http://www.geerligs.info/services.htm
Freude am Fahren.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Als ik had geweten dat dat nog zo mooi gerepareerd kon worden :shock:

ik ga eens kijken of ik HEEL veel van de prijs kan af halen en m'n vader zo gek krijg om nog eens langs te gaan :)

maar wat kost zoiets?

Groetjes,

Michel

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

MBa@NL wrote:Als ik had geweten dat dat nog zo mooi gerepareerd kon worden :shock:

ik ga eens kijken of ik HEEL veel van de prijs kan af halen en m'n vader zo gek krijg om nog eens langs te gaan :)

maar wat kost zoiets?

Groetjes,

Michel


Geen idee, ik betaal er nooit voor :lol: Zal niet teveel zijn hoor. Hij is er hooguit een half uurtje mee bezig...
Freude am Fahren.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

arnie wrote:
MBa@NL wrote:Als ik had geweten dat dat nog zo mooi gerepareerd kon worden :shock:

ik ga eens kijken of ik HEEL veel van de prijs kan af halen en m'n vader zo gek krijg om nog eens langs te gaan :)

maar wat kost zoiets?

Groetjes,

Michel


Geen idee, ik betaal er nooit voor :lol: Zal niet teveel zijn hoor. Hij is er hooguit een half uurtje mee bezig...


zou je dat voor mij dan eens kunnen vragen want ik ben toch van plan het spul alsnog op te gaan halen.

Groetjes,

Michel

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die site die ie als voorbeeld gaf, staat toch wel een telefoonnummer op? een belletje en je weet een 'ongeveer'prijs :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

die gaatjes worden meestal voor 20 ? 30 euro gemaakt.... vind het de prijs zeker wel waard, bij een sport interieur...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Pixels66 wrote:die gaatjes worden meestal voor 20 ? 30 euro gemaakt.... vind het de prijs zeker wel waard, bij een sport interieur...


ik hoop dat het inderdaad niet veel duurder is want dit heb ik wel over voor een SPORT interieur :)

Groetjes,

Michel

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Je kan er ook een 2 euro munt in verlijmen,....... dat is nog unieker !! :wink: :lol: ........... heeft echt niemand :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Rock's wrote:Je kan er ook een 2 euro munt in verlijmen,....... dat is nog unieker !! :wink: :lol: ........... heeft echt niemand :lol:


Wil jij met een indruk van de koniging in je achterste zitten dan? :lol:

maar ik heb besloten om as. woensdag voor de tweede keer langs te gaan en de set alsnog op te halen :D

maar uniek wordt ie toch want ik ga de achterbank (rugleuning) in stukken "zagen" en het spul deelbaar maken, tenminste dat is wel mijn idee :D

iemand een idee of dan de waarde van de set er nog steeds is?

Groetjes,

Michel

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ik zou die achterbank lekker laten voor wat het is... zonde want dalijk gaat het mis dan heb je niks... zo blijft het origineel...

lekker belangrijk dat het niet deelbaar is, dat heb ik ook niet...

of je zet alleen de voorstoelen in je ax, en laat je GT achterbank erin zitten... als je het echt voor de functie doet...

groetjes Sander

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Ik zou die achterbank niet in stukken zagen ! Denk dat het voor de waarde van de set niet bevoordelijk is.

Persoonlijk zou ik het in goede staat brengen en er zuinig op zijn !
Image

My Cars <98>.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Henri106 wrote:Ik zou die achterbank niet in stukken zagen ! Denk dat het voor de waarde van de set niet bevoordelijk is.

Persoonlijk zou ik het in goede staat brengen en er zuinig op zijn !


ik denk nu inderdaad ook dat dat het beste is, het was even zo'n vage hersenkronkel van mij :?

Groetjes,

Michel

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

MBa@NL wrote:
Henri106 wrote:Ik zou die achterbank niet in stukken zagen ! Denk dat het voor de waarde van de set niet bevoordelijk is.

Persoonlijk zou ik het in goede staat brengen en er zuinig op zijn !


ik denk nu inderdaad ook dat dat het beste is, het was even zo'n vage hersenkronkel van mij :?

Groetjes,

Michel


Inderdaad! Zeker niet in stukkenzagen. Dit maakt de sportachterbank misschien wel uniek! GT is altijd deelbaar toch?
Freude am Fahren.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

arnie wrote:Inderdaad! Zeker niet in stukkenzagen. Dit maakt de sportachterbank misschien wel uniek!


ja, de hersenkronkel in is de vullesbak al gewezen ;)

arnie wrote:GT is altijd deelbaar toch?


Yup

Groetjes,

Michel

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

maar een gt-achterbank is deelbaar, en 't gaat alleen om de 'rugleuning' en niet om de 'zitting', ik heb nu al 2 keer de hoes losgehaald en op een andere achterbank-schuim getrokken, heel makkelijk, als je nou de zitting van de sport normaal laat, en die rugleuning de hoes loshaalt, en van de gt-deelbare rugleuning de hoes ook loshaalt, en dan die hoes op maat maken zodat ie op de gt-deelbare rugleuning past.

om je hersenkronkeltje wat verder te laten werken.

maar het is een tip, verder zie ik dat de meerderheid het je afraadt, en dat je 't zelf ook niet zo ziet zitten, dus je kunt altijd nog kiezen.
doe wat het makkelijkste is. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

DuFF wrote:maar een GT-achterbank is deelbaar, en 't gaat alleen om de 'rugleuning' en niet om de 'zitting', ik heb nu al 2 keer de hoes losgehaald en op een andere achterbank-schuim getrokken, heel makkelijk, als je nou de zitting van de sport normaal laat, en die rugleuning de hoes loshaalt, en van de GT-deelbare rugleuning de hoes ook loshaalt, en dan die hoes op maat maken zodat ie op de GT-deelbare rugleuning past.

om je hersenkronkeltje wat verder te laten werken.

maar het is een tip, verder zie ik dat de meerderheid het je afraadt, en dat je 't zelf ook niet zo ziet zitten, dus je kunt altijd nog kiezen.
doe wat het makkelijkste is. :)


ik denk dat het het laat, het is eigenlijk zonde en te exclusief om aan te slopen (of iemand heeft nog een set voor me :lol:)

Groetjes,

Michel

Post Reply