ARg, start mijn autotje nie meer :(

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

ARg, start mijn autotje nie meer :(

Post by Meltdown »

Vanmorgen naar school gereden, lekker getuft en gedaan zoals altijd... 2 blokuren gehad en lekker terug naar huis, om lekker te kunnen eten...

Ik stap in mijn auto... niets... totaal geen contact.. achter naar de voltmeter gaan kijken voor de versterker... niets staat dat ding 0.00 te knipperen :shock:

Ik de klep open, denk ik zal het aan het contact liggen aan de accu? Dan maar even losdraaien heb toch niets te doen...

Nope, wel iets meer contact 0.10 v :evil: echt K*t

Ik een paar vrienden opgetrommeld om te duwen, en hop aan was ie... niets aan de hand dus met auto, gelukkig!

Ik rechtstreeks naar de bosch service garage... bam accu heeft nog een start vermogen van 25 % ... terwijl hij vanmorgen nog normaal startte ... echt raar...

Nieuwe accu:
(bosch) 40.68 euro
2 nieuwe klemmen 4 euro
inzetten en zooi 10 euro

Totaal dus 54.68 euro :shock:

Dacht echt dat het duuder zou uitvallen!! Dus was me dat nog een meevaller op zo'n kl*te dag!!!

Ben ik wel gesettled voor deze en nog een paar volgende vriesjaartjes hoop ik :)

Greetz

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

das niet de moeite!

mijn accu bij de Citroendealer zal wel het dubbele gekost hebben (weet ik nog niet..) :roll:

maarrr, accu kan kapot gaan he.. wel vaag dat het plots gebeurd, misschien toch je versterker aan laten staan waardoor hij helemaal leeggetrokken is, je dynamo laad hem dan niet meer bij, dan moet hij echt met een druppellader geladen worden!

(nee echt, een 100% lege accu wordt niet door de dynamo opgeladen..)

maarr, je kan er nu wel de hele winter zeker van zijn dattie start :)
Image

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Meltdown »

Nee, aan de versterker kan het nie liggen, condensator schakeld na 5 min geen sterke stroomvraag uit dus dan kan versterker niets meer krijgen...

Had ook eerst de optie om een gelaccu te kopen... maar die liet mij tabellen zien van levensduur... amai

Die gaan naar een tijd naar het schijnt super snel kapot

Ach ja, voor dit jaar zit ik iig goed :D

Greetz

Post Reply